וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה במולדובה ונקברה כמוסלמית ביפו: מי רצח את פאינה רצולסקי?

2.1.2019 / 16:45

הנרצחת, ששמה הותר לפרסום לאחר שהוגדרה כאלמונית, אותרה במרץ האחרון ללא רוח חיים בביתה שבפרדס חנה, אך לא הייתה מוכרת לרשויות עד אז. נכדה שעבר להתגורר עמה לפני שנה, נעלם לאחר הרצח. רצולסקי נקברה בנוכחות מצומצמת, וחקירת תעלומת מותה נמשכת

קברה של פאינה רצולסקי בבית העלמין המוסלמי ביפו. ללא, אתר רשמי
המצבה של פאינה רצולסקי בבית העלמין "טאסו" ביפו/אתר רשמי, ללא

פאינה (פרידה) רצולסקי, בת 58, נרצחה בביתה שבפרדס חנה בחודש מרץ בשנה שעברה, ונקברה כמה ימים אחר כך ביפו, בבית העלמין המוסלמי "טאסו". רצולסקי הייתה אם לשתי בנות, שהתגוררה בערד לאחר שעלתה ארצה ממולדובה לפני כעשרים שנה. לאחר זמן התגרשה בתה ושבה למולדובה עם הנכד שנולד בארץ. הנכד המשיך להגיע מדי שנה לחופשות קיץ ארוכות אצל סבתא שעברה מאז לפרדס חנה ועבדה כעוזרת בית. למחלקת הרווחה במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור היא לא הייתה מוכרת. כשנה לפני הרצח שב הנכד לארץ כי החליט להתגייס לצה"ל, ועבר לגור אצלה באופן קבוע. ולדימיר, בעל הדירה המתגורר במבנה המרכזי עם בת הזוג שלו, לא התנגד.

ולדימיר זכר כי הפעם האחרונה שראה את הדיירת שלו ואת נכדה הייתה כמה ימים קודם לכן, כשהנכד ביקש ממנו תרופות עבור כאב גב ממנו סבלה. מאז לא נראו השניים. ביום רביעי ה-14 למרץ, חברתה של פאינה, אידה, התקשרה לבעל הדירה, לאחר שגם היא לא שמעה ממנה וביקשה שידרוש בשלומה. הדירה וסביבתה היו חשוכות. בסביבות השעה שבע בערב יצא ולדימיר לדירה שלה עם פנס ונקש על הדלת. כשלא היה מענה, הוא פתח את הדלת, ולפניו התגלתה הזוועה.

"בתוך הדירה שכבה אישה כבת 60 כשהיא מחוסרת הכרה עם סימני אלימות בפלג גופה העליון", סיפר פרמדיק מד"א יואב ליבוביץ' שהגיע לזירה. "היא הייתה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותה". הנכד לא היה בסביבה.

עוד בוואלה! NEWS
"תעמולת בחירות בלבד": ביקורת בשב"ס על תוכנית הכליאה של ארדן
בנט ניסה לקרוץ למצביעי הבית היהודי - אבל הרבנים סירבו להגיע
"היינו חברים עד שרצחנו אותו": עד המדינה העיד בפרשת החיסולים

זירת הרצח של פאינה רצולסקי בפרדס חנה מרץ 2018. יואב איתיאל, אתר רשמי
זירת הרצח בבית שבפרדס חנה/אתר רשמי, יואב איתיאל
קברה של פאינה רצולסקי בבית העלמין המוסלמי ביפו. אתר רשמי
"אולי בכלל מדובר בפריצה שהשתבשה", אמרה שכנה. קברה של רצולסקי ביפו/אתר רשמי

המשפחה סברה שנרצחה במהלך שוד שהסתבך. היו גם שכנים שקשרו את הרצח למכת פריצות, שלדבריהם פקדה את האזור, "אולי בכלל מדובר בפריצה שהשתבשה", אמרה שכנה אחת. "יש פה המון פריצות גם בשעות היום. אצלנו נכנסו לבית בזמן שישנו", סיפרה.

במכולת השכונתית זכרו אותה במעומעם כמי שמפעם לפעם ניקתה בתים באזור. לדברי שכניה היא ניהלה חיים שקטים ולא נהגה לצאת הרבה מהבית. הם סיפרו שהייתה מנהלת שיחות סקייפ יומיות ארוכות עם קרובי משפחתה במולדובה, עימם שמרה על קשר. שכן בשם אריה שמתגורר גם הוא ביחידת דיור בחצר, סיפר שראה אותה בפעם האחרונה בערב לפני הרצח.

פאינה רלצוסקי. תחקיר וואלה, אתר רשמי
פאינה/אתר רשמי, תחקיר וואלה

הרצח טרם פוענח והחקירה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז חוף, נמשכת. הגופה, שהועברה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, שוחררה לאחר מספר ימים ונטמנה בבית העלמין המוסלמי הסמוך. כעשרים ממוקיריה ומכריה השתתפו בטקס ההלוויה, ואחר כך גם הותקנה מצבה בשם המשפחה. מכיתוב תאריך מותה על המצבה עולה כי נרצחה יומיים לפני שנמצאה מוטלת בדירתה ללא רוח חיים. "מתאבלים, אוהבים וזוכרים", נכתב על לוח השיש.

קברה של פאינה רצולסקי בבית העלמין המוסלמי ביפו. אתר רשמי
חלקת הקבר של פאינה רצולסקי בבית הקברות ביפו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully