וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני נגד טראמפ: "לא התעלה מול חשיבות התפקיד"

2.1.2019 / 14:27

המועמד הרפובליקני ב-2012, שנבחר לסנאט, ביקר את נשיא ארה"ב ואמר כי ממשלו "רשם ירידה חדה בדצמבר". הוא ציין את עזיבתם של בכירי הממשל כעדות לכך שנשיאותו של טראמפ בצניחה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ב-2012, ביקר את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יממה לפני שיושבע לסנאט. "הנשיאות של טראמפ רשמה ירידה חדה בחודש דצמבר", כתב רומני, שייצג את מדינת יוטה, במאמר שפורסם הלילה (רביעי) בוושינגטון פוסט. "העזיבה של שר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש הסגל ג'ון קלי, המינוי של אנשים בכירים עם פחות ניסיון, הנטישה של בעלות בריתנו שלחמו לצדנו והטענה חסרת המחשבה של הנשיא כי אמריקה הייתה הפראיירית של העולם, כל אלה מושכים את הנשיאות שלו כלפי מטה".

רומני המשיך וכתב כי טראמפ לא היה המועמד הרפובליקני המועדף עליו בשנת 2016, אך קיווה שלאחר שייבחר ישנה את דרכיו. "המינויים של טילרסון, מאטיס, ניקי היילי, מקמסטר וג'ון קלי היו מעודדים, אך מנגד, התנהגותו בשנתיים האחרונות, במיוחד בחודש האחרון, היא עדות לכך שהנשיא לא התעלה אל מול חשיבות התפקיד".

לקריאה נוספת
הגנרל לשעבר שעצבן את טראמפ: "פוטר כמו כלב על ידי אובמה"
דיווח: טראמפ החליט לפרוס את הנסיגה מסוריה ל-4 חודשים

דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו ג'רזי, 19 בנובמבר 2016. AP
טראמפ ורומני בעת הדיונים על הרכבת הממשל, נובמבר 2016/AP

בין רומני וטראמפ יחסים מורכבים. בעת קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016, תקף אותו רומני במילים בוטות וכינה אותו בין היתר רמאי ומזויף. טראמפ מצדו לא נותר חייב והרבה לעקוץ את רומני בתגובה. ואולם, לאחר הבחירות לנשיאות, שקל טראמפ את מועמדותו של המועמד הרפובליקני לשעבר לתפקיד שר החוץ. השניים נפגשו ונראה כי רשמו מעין סולחה שלאחריה נמנעו מלתקוף האחד את השני.

בהמשך דבריו, ניסה רומני לרכך מעט את הטון וכתב כי הוא מסכים עם המדיניות שהוביל הנשיא בנושא קיצוצי המסים, המאבק מול סין בנושאי הסחר, מינוי שופטים שמרנים ורפורמה בכליאה. "אבל מדיניות ומינויים הם רק חלק מהנשיאות", הוא סייג.

לדברי רומני, "במובנים רבים, הנשיאות מעצבת את האופי הציבורי של האומה. נשיא צריך לאחד אותנו. נשיא צריך להפגין את האיכויות של כנות ויושרה, ולנווט את השיח הלאומי בכבוד הדדי". הוא הוסיף כי "כשהאומה כל כך מפולגת וכועסת, ההנהגה הנשיאותית באופייה ובאיכותה היא הכרחית. ובתחום הזה, המגרעות של הנשיא המכהן היו הבולטות ביותר".

עוד באותו נושא

טראמפ הודיע: תומך במיט רומני במרוץ לסנאט ביוטה

לכתבה המלאה

התגובה של טראמפ בטוויטר:

בתגובה, טראמפ קרא לרומני להיות "שחקן קבוצתי" וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עדיף שמיט רומני יתמקד בביטחון הגבולות ובדברים אחרים שבהם הוא יוכל להועיל. ניצחתי בגדול, והוא לא. הוא צריך להיות שמח בשביל הרפובליקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully