וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יציל חיי אדם": החוק להגבלת שיווק מוצרי עישון אושר בכנסת

31.12.2018 / 16:52

45 חברי כנסת תמכו באישור החוק, הכולל מגוון הגבלות על שיווק, ייצור והצגת מוצרי עישון. ח"כ כבל, מיוזמי החוק: "אחד החוקים הכי קשים שהעברתי בימי חיי. עמדנו מול כוחות אדירים". גליק: "זה החוק החשוב ביותר שעבר בכנסת הזו"

חוק הגבלת הפרסום למוצרי טבק ועישון אושר היום (שני) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. לפי ההצעה של חברי הכנסת יהודה גליק (ליכוד), איתן כבל ואייל בן ראובן (המחנה הציוני) ואחרים, פרסום מוצרי עישון ייאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת - ובלבד שמשרד הבריאות יפרסם מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן יוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון - והם יחולו גם על הדיוטי-פרי. בנוסף יוטלו הגבלות גם על ייצור ושיווק סיגריות אלקטרוניות. חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.

45 חברי כנסת תמכו בחוק, וחברת כנסת אחת, יעל גרמן (יש עתיד) התנגדה - וזאת בשל החרגת העיתונות מהאיסור, אותה כינתה "כתם על החוק".

יו"ר ועדת הכלכלה ואחד מיוזמי החוק, ח"כ איתן כבל בירך על אישורו. "8,000 איש מתים מדי שנה מנזקי עישון והחוק הזה הוא בשורה לבריאות הציבור ויציל חיי אדם. זה אחד החוקים הכי קשים שהעברתי בימי חיי. עמדנו מול כוחות אדירים בעלי השפעה עצומה והצלחנו למרות הכל להוביל מהפכה של ממש שתסגור את שער העישון בפני צעירים", אמר כבל.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח עיתונאי, שריפות ענק וחתונה מלכותית: האירועים הגדולים של 2018
גורם מדיני בכיר: נתניהו הציע לטראמפ לסגת מסוריה בצורה הדרגתית
"גיבור ישראלי": יותר מאלף מלווים למנוחות את "אב החיילים הבודדים"

נתונים על מצב המעשנים בישראל לשנת 2017. מערכת וואלה!
נתונים על מצב המעשנים בישראל לשנת 2017/מערכת וואלה!

ח"כ יהודה גליק, שותפו של כבל ליוזמה, טעם כי מדובר בחוק "החשוב ביותר שעבר בכנסת הזו". לדבריו, "החל מהיום, החשיפה למוצרי טבק ועישון תחסם. שבתתי רעב למען החוק הזה ולמען ילדינו. כיום בני הנוער חשופים כל כך לפרסומות ומודעות ברשתות החברתיות ובכלי המדיה אשר הופכות את צריכת מוצרי טבק להיות 'קול'. החוק הזה הוא המשמעותי ביותר, הוא מהפכני והולך להציל מאות חיי אדם מידי שנה. הדרך הטובה ביותר לטפל במחדל הזה היא דרך איסור פרסום".

האגודה למלחמה בסרטן בירכה אף היא על הצעד וכינו אותו "רגע היסטורי". "אנו מברכים ומודים על החלטת הכנסת העשרים לאשר ברוב גדול את החוק לאיסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון. תודה לח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה ולחברי הכנסת יהודה גליק ואייל בן ראובן על הנחישות, ההתמדה והמסירות בקידום החוק שיתרום לבריאות אזרחי ישראל ויגן במיוחד על הדור הצעיר מפני התמכרות המקצרת את תוחלת החיים בכ-10 שנים בממוצע", נמסר.

ח"כ איל בן ראובן: "זהו יום היסטורי וניצחון חשוב במלחמה שאני מנהל נגד תופעת העישון בישראל. הצעה זו נכתבה מתוך תחושת חובה להציל את גופם ונפשם של ילדינו שמתפתים ומתמכרים למוצרי העישון ומשלמים לאחר מכן מחיר בריאותי וכלכלי כבד בבגרותם, אנחנו נלחמים על חייהם של בני הנוער."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully