וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים שלח מכתב לנשיא דרום קוריאה: מקווה להיפגש פעמים רבות השנה

30.12.2018 / 10:58

אחרי שנה של הפשרה דרמטית ביחסים בין השכנות, מנהיג הצפון הביע בפני מון אכזבה מכך שלא הצליח להגיע לסיאול כמתוכנן. למרות השיפור במצב בחצי האי, המו"מ עם ארה"ב נותר תקוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הביע צער על כך שתכניתו לבקר בסיאול לא יצאה השנה לפועל - כך עולה ממכתב ששלח לנשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. מהמכתב, שעל תוכנו דיווח היום (ראשון) הבית הכחול, משכנו של מון, עולה עוד כי קים ביקש ממקבילו להיפגש לעתים קרובות בשנה הבאה כדי לדון בשלום ובהבאת שגשוג לחצי האי הקוריאני, והביע את רצונו לבקר בסיאול בעתיד תוך בחינת המצב.

"היו"ר קים אמר שהוא רוצה להיפגש לעתים קרובות עם הנשיא מון בשנה הבא כדי לקדם את השיחות על השלום ועל השגשוג ולפתור את סוגיית הפירוז הגרעיני של חצי האי הקוריאני", מסר דובר נשיא הדרום.

המכתב נשלח לציון ההפשרה הדרמטית ביחסים בין המדינות שחלה השנה, כולל שלוש פסגות, אחרי שנים של עוונות בשל פיתוח תכנית הטילים והגרעין של הצפון. עם זאת, המבוי הסתום בין קוריאה הצפונית לארצות הברית מאז הפסגה של קים עם דונלד טראמפ ביוני משליכה על היחסים שבין הקוריאות. ההצעה של הדרום לארח את קים בסיאול - כפי שסיכם עם מון בפיונגיאנג בעת שנפגשו בספטמבר - לא נענתה על ידי הצפון.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה: נוותר על הגרעין רק אם ארה"ב תסיר את האיום מצדה
מות הסטודנט האמריקני: צ' קוריאה תחויב לפצות בחצי מיליארד דולר

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ומנהיג קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בשטח המפורז ב-27 באפריל 2018. רויטרס
קים ומון בפגישתם הראשונה השנה באפריל/רויטרס

פיונגיאנג ווושינגטון טרם קבעו מועד חדש לפגישה שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר בין בכירים בשתי המדינות, אולם טראמפ מביע אופטימיות לגבי התהליך ורוצה לקיים פסגה נוספת עם קים. הממשל האמריקני מקווה לערוך אותה בתחילת השנה הקרובה, אם כי בין הצדדים נותרו פערים משמעותיים, בהם גם עצם הגדרת מהות הפירוז הגרעיני.

לפי דיווחים שונים שהתבססו על גורמי מודיעין, קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה חרף עצירת הניסויים. האחרון שבהם התקיים בנובמבר, אך לפי דיווח ביפן, היא ערכה לאחרונה ניסוי בגלי רדיו הקשורים לטילים בין-יבשתיים. זאת למרות הסנקציות הבינלאומיות עליה. עוד דווח כי ארצות הברית ויפן מתכננות להגביר את הפיקוח על אכיפת העיצומים, שמהם מנסה להתחמק פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully