וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הסטודנט האמריקני: צ' קוריאה תחויב לפצות בחצי מיליארד דולר

24.12.2018 / 21:14

בית משפט בארה"ב קבע כי פיונגיאנג תידרש לשלם למשפחתו של אוטו וורמבייר סכום עתק בשל הפגיעה הקשה שנגרמה לו בשבי. הוא חזר לארה"ב אתשקד כשהוא בתרדמת ומת כעבור ימים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בארצות הברית קבע היום (שני) כי על קוריאה הצפונית לשלם פיצויים בסך חצי מיליארד דולר למשפחתו של אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני שעבר עינויים בשבי שלה ומת לאחר שובו בשנה שעברה. הוריו תבעו את פיונגיאנג באפריל האחרון. הפסיקה עשויה לסבך עוד יותר את המשא ומתן התקוע בין וושינגטון לפיונגיאנג, שהתקדמו מעט מאוד מאז הפסגה ההיסטורית ביוני בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קים ג'ונג און.

וורמבייר, בן 22, נכלא מינואר 2016 ועד יוני אשתקד, אז שוחרר והושב לארצות הברית כשהוא בתרדמת. הוא מת כמה ימים לאחר מכן בעקבות מחסור בחמצן ודימום במוחו. הוא הורשע בגניבת שלט תעמולה ונידון ל-15 שנות עבודות פרך. פיונגיאנג טוענת כי הוא לקה בזיהום במהלך מאסרו כתוצאה ממחלה ושקע בתרדמת, ומכחישה שהיא עינתה אותו.

"קוריאה הצפונית אחראית לעינויים, לחטיפה, להוצאה להורג ללא משפט של אוטו וורמבייר ולפגיעה שנגרמה להוריו, פרד וסינדי", אמר השופט בריל הוואל מבית המשפט במחוז קולומביה. הוריו של אוטו בירכו על הפסיקה. "זהו צעד חשוב במסע שלנו", מסרו.

לקריאה נוספת
צפון קוריאה: נוותר על הגרעין רק אם ארה"ב תסיר את האיום מצדה
צפון קוריאה: "נשוב לחילופי אש אם ארה"ב תמשיך בלחץ"

- ND אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני שנעצר בצפון קוריאה ושוחרר ממעצר מת בבית החולים בסינסינטי. מערכת וואלה! NEWS
וורמבייר מובל על ידי שוטרים צפון קוריאנים בעת משפט הראווה שלו, 2016/מערכת וואלה! NEWS

הפסיקה הייתה במעמד צד חד, מאחר שקוריאה הצפונית לא שלחה נציג מטעמה. עם זאת, קשה לגבות פיצויים המושתים על נאשמים זרים. בתי משפט בארצות הברית יכולים להשתמש בכספים או בנכסים מוקפאים של אותם נאשמים המוחזקים בארצות הברית, אך זה לא סביר במקרה הזה בשל הסנקציות המוטלות על קוריאה הצפונית.

טראמפ אמר בזמנו כי מותו של הסטודנט לא היה לשווא מאחר שהוא סייע להאיץ את התהליך שהוביל לפסגה ההיסטורית בסינגפור. למרות הקיפאון במגעים, בממשל האמריקני אמרו לא אחת כי הם מקווים לקיים מפגש נוסף בתחילת השנה הקרובה.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully