וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעילי חיזבאללה נמלטים מהמנהרות שצה"ל הציף בלבנון

28.12.2018 / 12:45

צה"ל פרסם תיעוד של כפר כילא בלבנון, לאחר שהוזרמו חומרי הנטרול ממפעל הבלוקים, ממנו נחפרה מנהרת הטרור על ידי חיזבאללה. בתיעוד נראים שני פעילי הארגון בורחים מהמלט שהציף דקות ספורות לאחר מכן את רחובות הכפר

ללא

דובר צה"ל פרסם היום (שישי) תיעוד של כפר כילא בלבנון, לאחר תחילת זרימת חומרי הנטרול ממפעל הבלוקים, ממנו נחפרה מנהרת הטרור על ידי חיזבאללה. בתיעוד נראים שני פעילי חיזבאללה בורחים לאחר זרימת המלט שהציף דקות ספורות לאחר מכן את רחובות הכפר. טרקטורים ומשאיות נראים מנסים לפלס את כבישי האזור בעקבות כמויות החומרים שיצאו מהפירים מהם נחפרו המנהרות.

כלל המנהרות שנחפרו מהכפר כילא בדרום לבנון לכיוון מטולה נוטרלו ויצאו מכלל שליטה - כך מסר אתמול דובר צה"ל רונן מנליס. הוא הוסיף כי "להבנתנו המקצועית המנהרות באזור מטולה מנוטרלות ולא שמישות". זאת, כאשר מבצע "מגן צפוני" מתקרב לישורת האחרונה, בהתאם לדבריו של הרמטכ"ל, לפיהם צה"ל חשף את מרבית המנהרות שקיווה לחשוף. עד כה הודיע צה"ל על איתור חמש מנהרות ונטרול שתיים מהן.

לקריאה נוספת בנושא
מבצע "מגן צפוני": צה"ל פוצץ מנהרה נוספת שאותרה בגבול לבנון
נתניהו: מבצע מגן צפוני מאחורינו, שללנו את נשק המנהרות
האזהרה לתושבי הכפר והפיצוץ: תיעוד השמדת מנהרת הטרור של חיזבאללה

השלמת נטרול והשמדת המנהרות ההתקפיות חוצות-הגבול במרחב כפר כילא 27 בדצמבר 2018. אתר רשמי
השלמת נטרול והשמדת המנהרה בכפר כילא, אתמול/אתר רשמי

החל מיום שני השבוע הזרימו כוחות ההנדסה של צה"ל בתנאי לחץ היקף גדול של מים לתוך פירי המנהרות, כדי לפרוץ חסימות שהציב חיזבאללה בתוכן כדי למנוע חסימה מוחלטת שלהן. לאחר מכן, הוזרמו חומרים נוספים, בהם בטון מיוחד, על מנת להציף את המנהרות פעם נוספת ולסתום אותן. החומרים הללו, טען מנליס, ממלאים את רחובות הכפר לאחר שיצאו מהפירים שמהן נחפרו המנהרות.

לדברי מנליס, "במהלך הפעולה ההנדסית רחובות הכפר כילא התמלאו בבטון. במהלך פעולת הנטרול התמלא גם מפעל הבלוקים בבטון - אותו מפעל שארגון חיזבאללה טען כי מדובר בלול ובחסותו נחפרה מנהרה". הוא הוסיף: "זה לא המבנה היחיד, יש מבנים נוספים שנוזלים מהם החומרים שהוזרמו בצד הישראלי. התמונות האלו הן הוכחה לשקרי חיזבאללה". מנליס תיאר גם פעולות אזרחיות שצה"ל ביצע במרחב הכפר, והדגיש כי הועברו לאזרחים מסרים הקוראים להתרחק מכל אותם פירים שנחפרו מתחת לבתיהם.

עוד באותו נושא

"רחובות הכפר כילא התמלאו בבטון": מבצע "מגן צפוני" מתקרב לקיצו

לכתבה המלאה
תדרוך בנושא מבצע ״מגן צפוני״ וחשיפת המנהרה באזור מטולה 24 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
לוחמים חושפים מנהרה באזור מטולה, השבוע/ראובן קסטרו
פיצוץ של מנהרת הטרור שנחפרה מהכפר השיעי עיתא א-שעב שבוצע במסגרת מבצע ״מגן צפוני״ על ידי לוחמי צה"ל. דובר צה"ל, אתר רשמי
פיצוץ אחת ממנהרות הטרור/אתר רשמי, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully