וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור בחיילים: גרמניה שוקלת לגייס אזרחים זרים לצבא

בכיר בצבא אמר כי יש לשקול זאת לנוכח המחסור החמור בכוח אדם מוכשר לתפקידי רפואה וטכנולוגיה, בעוד שברלין פועלת להגדלת תקציב הביטחון שלה בהתאם ליעדי נאט"ו. כבר עתה משרתים כ-900 זרים בתפקידים אזרחיים בצבא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

גרמניה שוקלת לגייס לשורות הצבא אזרחים ממדינות אחרות באיחוד האירופי כדרך למלא את הפערים בשורותיה - כך אמר המפקח הכללי של הצבא, אברהרד זום. לדבריו, על הכוחות המזוינים "לבחון את כל הכיוונים בזמנים של מחסור בכוח אדם מוכשר" כמו רופאים ומומחי IT.

גרמניה, שביטלה את גיוס החובה לפני שבע שנים, רוצה להגדיל את צבאה ב-21 אלף חיילים עד 2025. היא גם הבטיחה להגדיל את תקציב הביטחון שלה מ-1.2% ל-1.5% מהתמ"ג שלה עד 2024. זאת בצל הביקורת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה ברלין אינה עומדת ביעד של נאט"ו להקצות 2% מהתמ"ג לתקציב הביטחון.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
להילחם לבד בלי ארה"ב: מתנת החג של טראמפ למזרח התיכון
רק הילרי ודונלד עוד צוחקים: הלוחמים של בחירות 2020 יצאו כבר לציד
צרפת: נסגרה חקירת ההתנקשות בנשיא רואנדה שהובילה לרצח העם

חיילים בצבא גרמניה. GettyImages
חיילים בצבא גרמניה/GettyImages

שרת ההגנה אורסולה פון דר ליין אמרה היום כי הצבא מונה 182 אלף חיילים - עלייה של 6,500 חיילים בתוך שנתיים. בתוך שבע שנים, היקף הכוחות אמור להגיע ל-203 אלף איש. עוד אמרה כי 12% מכלל החיילים הן נשים, וכי השנה על כל שלושה אנשים שרצו להתקבל לקצונה הייתה אישה אחת.

בעיתון "פונקה" דווח כי ממשלת גרמניה כבר התייעצה עם כמה ממדינות האיחוד על המהלך, ואלו הגיבו בזהירות, במיוחד במזרח אירופה. עוד דווח כי 900 אזרחים זרים כבר עתה מועסקים על ידי הצבא בתפקידים אזרחיים. לפי יו"ר ועדת הכוחות המזוינים בפרלמנט, האנס-פטר ברטלס, אמר כי מדובר סוג של "נורמה" מאחר שלרבים מהחיילים יש אזרחות כפולה או שהם בעלי רקע של הגירה.

לפי החוקים שהתקבלו בגרמניה אחרי מלחמת העולם השנייה, על חייליה להיות אזרחי המדינה. הצבא נותר נושא רגיש במדינה גם יותר מ-70 שנה אחרי קריסת המשטר הנאצי. עם זאת, הצורך לשדרג אותו בלט במיוחד בפסגת ה-G20 כשהמטוס הצבאי שעליו טסה הקנצלרית אנגלה מרקל סבל מבעיות טכניות. שרת ההגנה אמרה כי הצבא ירכוש מטוס אחד או שניים חדשים, מאחר שהשניים היחידים המשמשים לטיסות ארוכות בני 18 ו-19 שנה ואינם מספיקים עבור המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully