וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לדירה, אנס וחנק למוות: אישום נגד רוצח הנערה בת ה-12 מת"א

27.12.2018 / 10:05

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד טספברהן טספסיון בן ה-34 בגין רצח סילבנה צגאיי בת ה- 12. על פי כתב האישום, תקף הנאשם את הנערה באלימות קשה, לאחר שביקש לנקום באמה שהתגרשה ממנו. הרוצח בחקירתו: "אחרי שחנקתי ואנסתי אותה, בכיתי מצער"

בווידאו: אישום הוגש נגד טספברהן טספסיון בגין רצח ואונס סילבנה צגאיי/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טספברהן טספסיון בן ה-34 בגין רצח סילבנה צגאיי בת ה- 12, אינוס קטינה באלימות ותוך גרימת חבלה גופנית, תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן, טספסיון הינו אזרח אריתראי שהגיע לישראל ב- 2010. בין אפריל 2016 ועד יוני 2018 היה הנאשם נשוי למתלוננת. השניים התגוררו ביחד עם המנוחה בדירה בתל אביב במשך תקופת נישואיהם. במהלך התקופה, נהג הנאשם באלימות כלכלית ופיסית קשה כלפי המתלוננת, עד אשר המתלוננת החליטה להתגרש ממנו. בסמוך ליוני 2018 התגרשו והנאשם עזב את הדירה.

במהלך החקירה, אמר טספסיון כי הנרצחת "היא כמו ילדה שלי, אני מאוד מבקש סליחה על מה שעשיתי לסילבנה". עוד אמר הנאשם כי "אחרי שחנקתי ואנסתי אותה ישבתי במדרגות ובכיתי כי הצטערתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערה סילבנה צגאיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה ימים לפני האונס והרצח, החל טספסיון לעקוב אחרי אמה של סילבנה ולארוב לה במקומות שונים - שלושה ימים לפני האירוע, הגיע הנאשם למקום עבודתה ונכנס לאזור המנוחה לעובדים. הנאשם, ביודעו שהמתלוננת מסרבת לענות לפניותיו, התקשר אליה מטלפון ציבורי, וכשענתה, איים עליה באמרו "אל תדאגי, אני אראה לך, אל תדאגי". בשלב זה החליט הנאשם החלטה לנקום במתלוננת ולגרום למותה של בתה היחידה. בהמשך, נקט הנאשם בשורה של פעולות במטרה למימוש תכניתו לגרום למותה של המנוחה. בין היתר, משך סכומי כסף ניכרים וסגר את מכשיר הטלפון שלו.

ביום למחרת, בסמוך לשעות הצהריים, ביודעו כי הנערה אמורה לחזור מבית הספר ולהיות בגפה בבניין, הגיע הנאשם לסביבת הבניין. הנאשם טיפס על גג בניין צמוד לבניין בו התגוררו המתלוננת והמנוחה, ושם ארב למנוחה. עם כניסת הנאשם לדירה החל דין ודברים בינו לבין המנוחה, על רקע כניסתו לדירה ללא רשות יומיים קודם לכן ועל כך שהזעיקה משטרה. הנאשם, במסגרת תכניתו לגרום למותה של המנוחה, חנק אותה והפיל אותה למיטה.

עוד באותו נושא

שיחת הטלפון שהובילה למעצרו של החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בת"א

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד טספברהם טספציון בגין גרימת מותה של בת 12, מחוזי ת"א 27 בצדמבר 2018. ניב אהרונסון
הנאשם ברצח בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

בכתב האישום נכתב כי סילבנה נאבקה בנאשם, שרטה אותו, משכה שרשרת שהייתה על צווארו וקרעה אותה. הנאשם הפשיל את בגדיה ואנס אותה. סילבנה בכתה וצעקה על הנאשם שיעזוב אותה, תוך שהיא נאבקת בו ומנסה להדפו. בהמשך, חנק הנאשם את המנוחה בשתי ידיו בחוזקה זמן ממושך עד שהמנוחה חדלה להתנגד. הנאשם כיסה את גופה בשמיכה ויצא מהדירה. לאחר מכן, ועל מנת להבטיח את מותה, לקח הנאשם את מכשיר הטלפון שלה ואת צרור המפתחות שלה, נעל את הדירה והכניסה לבניין, בעוד המנוחה מתבוססת בדמה ויצא מהבניין אל הרחוב.

בהמשך נכתב כי חברתה של המתלוננת הגיעה לדלת הדירה בסיוע השכנים. המעסיק, שדאג לשלומה של אמה של סילבנה, הגיע לאסוף אותה וביקש ללוותה עד לדירה. כשהמתלוננת והמעסיק הגיעו לדירה, הם מצאו את המתלוננת כשהיא מוטלת במיטה, ללא רוח חיים, וסימני אלימות על פניה וגופה.

הנאשם מכחיש את מעורבותו

בהמשך למעשיו של הנאשם המתוארים לעיל, וכדי להעלים ראיות ולשבש מהלכי משפט, זרק הנאשם את התחתונים והמכנסיים שלבש בדירה, החביא את הטלפון הנייד והמפתחות של המנוחה, את הטלפון שלו, ואת הכסף שמשך. בהמשך, הסתתר הנאשם באזור שוק הכרמל, עד שנתפס יומיים לאחר מכן על ידי השוטרים.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד חזן-פלדמן כי "אין ספק כי מעשיו של המשיב מקימים נגדו את חזקת המסוכנות. מעשיו הברוטאליים של המשיב, שנעשו בקור רוח מקפיא ובאופן אכזרי ומתוכנן בצורה מעוררת שאט נפש, ונועדו להבטיח את מותה של המנוחה ולפגוע באמה, מעידים גם הם על מסוכנותו הרבה ותעוזתו".

עו"ד ניר אלפסה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את טספסיון אמר כי "מכתב האישום עולה תמונה ברורה של מערכת יחסים סבוכה שהסתיימה בטרגדיה. טספסיון טוען כי הוא לא אחראי למותה של הקטינה ולא תכנן זאת בשום שלב. בשבועות הקרובים נקבל את חומרי החקירה ונתכונן למשפט".

(עדכון ראשון: 10:05)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully