וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת החצבת: נאסרה כניסת ילדים לא מחוסנים לגנים בחריש

25.12.2018 / 15:00

רופא מחוז חיפה הודיע לראש המועצה המקומית על ההחלטה, לפיה הילדים לא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך עד לאחר שיקבלו לפחות מנה אחת של חיסון - וזאת כדי לא שלא ידביקו תינוקות ונשים בהיריון. בראשית השבוע תם מבצע חיסונים ביישוב, במסגרתו חוסנו כ-300 ילדים נגד המחלה

חיסון לחזרת וחצבת. GettyImages
עוד שישה ילדים חלו בימים האחרונים בחצבת ביישוב/GettyImages

לאחר שעוד שישה ילדים חלו בימים האחרונים בחצבת ביישוב חריש, משרד הבריאות אוסר על ילדים שלא חוסנו להיכנס לגני ילדים ביישוב. רופא מחוז חיפה, פרופ' שמואל רשפון, הודיע הבוקר (שלישי) לראש המועצה המקומית חריש, יצחק קשת, כי נאסר על ילדים שלא חוסנו להיכנס לגני הילדים עד לאחר שיקבלו לפחות מנה אחת של חיסון נגד חצבת אותה יכול משרד הבריאות לספק להם בלשכת הבריאות של נפת חדרה.

כל זאת, לאחר שבראשית השבוע תם מבצע חיסונים נרחב בחריש, במסגרתו חיסן משרד הבריאות יותר מ-300 ילדים. אולם, לטענת המשרד, 14 ילדים מהגנים "גן אמונה" ו-"גן נחמן", נותרו לא מחוסנים בשל סירוב הוריהם לחסן אותם. אלה הגנים בהם נמצאו חולי חצבת.

רופא המחוז הזכיר כי הילדים הבלתי-מחוסנים הללו עלולים לחלות בחצבת בזמן הקרוב ולהדביק ילדים אשר אסור להם לקבל חיסון נגד מחלה זו (תינוקות וילדים העוברים טיפולים מדכאי חיסון) או נשים הרות. עוד הדגיש פרופ' רשפון כי המחלה עלולה להיות קטלנית עבור אותם אנשים אם יידבקו בה.

לקריאה נוספת
התפרצות החצבת: חשש להדבקת מאות בבני ברק; שני ילדים חלו ביבנאל
ברקע ירידה בתחלואה ברחבי הארץ: בת 82 מתה לאחר שחלתה בחצבת
חשש שאלפי מתפללים נדבקו בחצבת באירוע המוני בכפר חב"ד

אילוסטרציה. ShutterStock
אין כניסה לגן עד שהילדים יתחסנו/ShutterStock

ראש המועצה, יצחק קשת, מסר בתגובה: "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות למיגור התופעה בחריש. בשבוע שעבר ערכנו יום חיסונים מרוכז שאליו הגיעו מאות מתושבי העיר והיום הוחלט שילדים שנמצאים בסיכון גבוה ולא התחסנו לא יוכלו להגיע למוסדות החינוך בעיר. אנו נמשיך לטפל בנושא ונוודא שכל ילדי העיר יהיו בטוחים ומוגנים".

"מדובר בצעד כמעט חסר תקדים, על פי סעיף 19 בפקודת בריאות העם מ-1940", הסבירו בתגובה בעמותת "מדעת", הפועלת לקידום בריאות הציבור בתחומי הטיפול הרפואי והרפואה המונעת. "עצוב שהגענו למצב זה, והאבסורד הוא שב-2018 אנחנו נמצאים בעיצומה של התפרצות החצבת, מחלה שכבר הייתה אמורה להיות מתועדת רק בספרי ההיסטוריה. אנחנו קוראים לציבור לגלות אחריות ולדאוג לחסן בזמן". נציגים מהעמותה התנדבו להרצות הערב לבעלי המקצוע ולעזור בהתמודדות מול מידע מוטעה, וכמו כן נערכים במידה ויידרש לבצע שיחות והרצאות בישוב על מנת לעזור לחברי הקהילה לקבל מידע מהימן בנושא וכלים להתמודדות עם מידע שגוי.

(עדכון ראשון: 13:27)

עוד באותו נושא

התפרצות החצבת: חשש להדבקת מאות בבני ברק; שני ילדים חלו ביבנאל

לכתבה המלאה
ראש מועצת חריש יצחק קשת. באדיבות המצולמים
"פועלים בשיתוף עם משרד הבריאות". קשת/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • חצבת
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully