וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש שאלפי מתפללים נדבקו בחצבת באירוע המוני בכפר חב"ד

18.12.2018 / 9:15

פרסום ראשון: במהלך חגיגות "דידן הנצח" השתתף חולה חצבת וחשף את האלפים להידבקות במחלה. כתוצאה מכך, משרד הבריאות קרא למשתתפים להיבדק בדחיפות. מנתוני המשרד עולה שיותר מ-2,500 בני אדם נדבקו במחלה, רובם בגילאי 1-4, אך עם זאת בחודש האחרון חלה ירידה במספר הנדבקים

חתונת נכדתו של האדמו"ר מוישניץ בבני ברק, פברואר 2011. שי אוקנין
אלפים נחשפו למחלה/שי אוקנין

חולה חצבת מצפת השתתף ביום רביעי שעבר באירוע המרכזי לרגל ה' בטבת "דידן נצח" בכפר חב"ד, וחשף כאלף בני אדם שהשתתפו באירוע מכל רחבי הארץ למחלה המדבקת - כך נודע לוואלה!NEWS. בהודעה שנשלחה למתפללים נכתב כי המשתתפים שלא חוסנו נגד חצבת בעבר צריכים לפנות בדחיפות לקופות החולים על מנת לקבל חיסון סביל למחלה. עוד נכתב כי משתתפים שביקרו באירוע, ויפתחו מחלת חום או פריחה בשלושת השבועות הקרובים מתבקשים לידע את הרופא המטפל כי היה במגע עם חולה חצבת.

מנתוני משרד הבריאות המעודכנים על אודות מספר מקרי החצבת שתועדו מאז התפרצות המחלה בחודש מרץ האחרון, כיום ישנם כ- 2,500 בני אדם שנדבקו במחלה בארץ. עוד עולה מהנתונים עולה שמחוז ירושלים מוביל במספר המקרים עם למעלה מ-1,600 נדבקים, אחריו נפת צפת עם למעלה מ-260 מקרים ואחריו מחוז תל אביב עם למעלה מ-244 מקרים. בנוסף, בפתח תקווה וברמלה תועדו כ-100 מקרים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
מכת החצבת: פעוטה ממגדל העמק פונתה במצב קשה לאחר שנדבקה במחלה
מקרה נוסף של חצבת: ילד בן 10 מהשומרון מאושפז במצב קשה
ליצמן בדיון על התפרצות החצבת: "אין מספיק תקנים להילחם במחלה"

גב של אישה חולה בחצבת. Wellcome Collection, אתר רשמי
גב של חולה חצבת/אתר רשמי, Wellcome Collection

מתחילת החודש תועדו ברחבי הארץ כ-70 מקרים - ירידה משמעותית לעומת חודשי אוקטובר ונובמבר האחרונים אז עמד מספר מקרי ההידבקות על 948 ו-870. בהתייחס לגילאי ההידבקות במחלה, המספר הרב ביותר של הידבקות הוא בין גילאי שנה לארבע עם 724 מקרים, אחריו בין הגילאים חצי שנה ל-11 חודשים עם 343 מקרים ואחריו בין גילאי 10-19 עם 326 מקרי הידבקות. בנוסף, בין הגילאים 40-50 נדבקו במחלה 189 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully