וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נוסף של חצבת: ילד בן 10 מהשומרון מאושפז במצב קשה

29.11.2018 / 14:53

הילד הגיע לבית החולים שניידר בפתח תקווה כשהוא במצב קשה וסובל מדלקת המוח בעקבות ההידבקות במחלה. החולה לא חוסן כלל בעבר נגד מחלת החצבת ומטופל כעת בבידוד. איגוד רופאי הילדים: "קוראים להורים לילדים ולתינוקות שטרם חוסנו להתייצב במרפאות"

מערכת וואלה!

ילד בן עשר מההתנחלות עמנואל שבשומרון אושפז היום (חמישי) בבידוד במצב קשה במחלקת ילדים במרכז "שניידר" בפתח תקווה כשהוא סובל מדלקת המוח בשל הידבקות בחצבת. הילד, שבדרך כלל בריא, כלל הנראה נדבק במחלה מאחד מחבריו לכיתה, מכיוון שלא חוסן בחיסוני הילדות, ותוך ימים בודדים הוא הגיע ממצב של בריאות מלאה לסכנת חיים בגלל המחלה.

"מדובר בילד שלא קיבל את חיסוני הילדות שלו, וביום רביעי שעבר הוא קדח מחום. תוך מספר ימים התווספו תסמיני מחלה נוספים כגון פריחה בגופו ובעיות נוירולוגית שכוללות בעיות אפתיות וחוסר תגובה", אמר פרופסור יצחק הלוי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז שניידר לרפואת ילדים. "הוא סובל מדלקת המוח ומדלקת קרום המוח ונמצא בסכנת חיים, הוא נמצא בבידוד ומקבל ויטמין A, רק הוריו מצויים לידו". לגבי השאלה האם נדבק ממשהו מבני משפחתו אמר פרופ' לוי כי "במשפחתו של הילד לא דווחו על מקרי חולי במחלה, מה שאומר שהוא ככל הנראה נדבק בבית הספר מהמחלה".

איגוד רופאי הילדים מסר כי "דלקת המוח הינה סיבוך מוכר היטב של מחלת החצבת. היא מופיעה בשכיחות של מאחד עד לאלף חולים, ועלולה לגרום לנזקים קבועים. באיגוד שבים וקוראים להורים לילדים ותינוקות שטרם חוסנו לחצבת להתייצב במרפאות ולהתחסן. באיגוד מציינים כי רופאים חברי האיגוד נרתמו להסברה בנושא ויגבירו את פעילות ההסברה בתקופה הקרובה".

עוד בוואלה! NEWS
מעצר החשוד ברצח הנערה בתל אביב הוארך בשבוע: "גדע את חייה באכזריות"
"נגי, את מדאיגה אותי": ההתכתבות האחרונה של הנעדרת נגה יצחק
מהומות אלימות ונקמת דם: הסכסוך שמסכן את תושבי העיר הדרומית

הוועדה לביקורת המדינה בדיון בנושא מגפת החצבת 26 בנובמבר 2018. דוברות הכנסת, .
ליצמן בדיון בכנסת, השבוע/., דוברות הכנסת

מקרה זה שפורסם כעת מצטרף לעוד 2217 מקרי חצבת ברחבי הארץ שתועדו במשרד הבריאות מאז תחילת התפרצות המחלה. לפי נתוני המשרד, החודש תועדו 610 מקרים, כשמרביתם בין הגילאים שנה עד ארבע, שם עומד מספר המקרים על 649 מקרים. בגילאי 5-9 עומד מספר המקרים על 428 מקרים מתועדים, אחרי גילאי חצי שנה עד 11 חודש עם 294 מקרי חצבת מתועדים. בין הגילאים 10-19 תועדו עד כה 288 מקרים. בין הגילאים 40-59 תועד כ-150 מקרים ברחבי.

מקרה החצבת היום ב"שניידר" הוא המקרה ה-611 שמתועד החדש. בחודש שעבר שנחשב לחודש הגבוה עד כה נרשמו 952 מקרים. שיאנית החצבת היא ירושלים עם 1412 מקרים מתועדים, אחריה צפת עם 250 מקרים ואחריה מחוז תל אביב (הכולל את בני ברק) עם 207 מקרים. לצורך הדגשה, בירושלים תועדו 942 מקרים מתחילת התפרצות המחלה ו-326 מהם בין הגילאים 1-4. בעיר צפת אירעו מאז חודש מרץ 162 מקרים, דווקא רוב המקרים בין הגילאים 5-9 עם 62 מקרים. בבני ברק השלישית תועדו מאז התפרצות המחלה 119 מקרים כשרק בחודש נובמבר הנוכחי תועדו 74 מקרים.

בדיון שנערך בתחילת השבוע בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ', התייחס סגן הבריאות להתפרצות המחלה: "מאז התפרצות המחלה יש אחוז גבוה של לא מחוסנים. במגזר הערבי ובמגזר החרדי גילינו אחוזים גבוהים. פניתי לרבנים והצלחנו בעזרת הרבנים להביא למספר גדול של מחוסנים. אני פונה לחברי הכנסת הערבים שהם ישפיעו על הציבור שלהם".

ח"כ יחימוביץ הוסיפה כי "יש קשר ישיר בין הפרטת מערך הרפואה לבית התפרצות המגפה". אורה שמעוני, ממשרד מבקר המדינה אמרה כי "אין רצף העברת מידע ואי אפשר לדעת מי באמת מחוסן. למרות הביקורת, סך הכול המדינה נמצאת במצב טוב מבחינת חיסונים, מעל 90% מחוסנים. חשוב להדגיש המחלה היא מחלה מאוד מדבקת". שמעוני ביקרה את משרד הבריאות ואמרה כי "לא ראינו שם תכנית מגירה כיצד מתמודדים עם המגיפה. המטרה שלמערכת תהיה תכנית מגירה להתמודד עם כל התפרצות שהיא".

לטענותיה ענה מנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו שאמר כי "ערכנו לאחרונה מחקר מה הכי אפקטיבי מבחינת הסברה ומשפיע, גילינו שאחיות בטיפת חלב הן הכי משפיעות על הציבור ואנחנו מתכוונים לחזק אותנו. גרוטו הוסיף כי "בימים אלה סיימנו לאשר תכנית מגרה לכל וכנית של התפרצות מגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully