וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן בדיון על התפרצות החצבת: "אין מספיק תקנים להילחם במחלה"

26.11.2018 / 17:01

הוועדה לביקורת המדינה דנה בהתפרצות המחלה ובמחסור בתקציב למימון המאבק בה. עוד הוזכרה ההצעה להרחיק תלמידים שלא חוסנו מבתי הספר, שבה תמך ליצמן. נציגת המורים התנגדה להצעת החוק: "לא אנחנו נבצע את זה. תפקידם של עובדי הוראה לחנך"

אתר רשמי

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' קיימה היום (שני) דיון בנושא מגפת החצבת בהשתתפות סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). ליצמן אמר כי ביקש תוספת תקנים כדי להילחם בחצבת וכי אין לממן את החיסונים המסגרת סל התרופות. "ביקשתי תוספת תקנים, אני מתנגד שחיסונים נגד חצבת יהיו בסל התרופות, אף אחד לא צריך לקבל פרס על זה שהוא לא מתחסן. הוא יכול לקבל את זה בחינם בטיפת חלב או בבית ספר. לא אתן שזה ייכנס לסל".

סגן שר הבריאות הוסיף כי "מאז התפרצות המחלה יש אחוז גבוה של לא מחוסנים, במגזר הערבי ובמגזר החרדי גילינו אחוזים גבוהים. פניתי לרבנים והצלחנו בעזרת הרבנים להביא למספר גדול של מחוסנים. אני בעד החוק של שולי מועלם יואל חסון, אני רוצה להעביר את החוק הזה במהירות, סנקציות או לא סנקציות אנחנו עדיין לא שם, אבל אם לא יתקדמו נמשיך ונתקדם עם זה. לגבי המגזר הערבי, אני פונה לחברי הכנסת הערבים שהם ישפיעו על הציבור שלהם".

הוועדה לביקורת המדינה בדיון בנושא מגפת החצבת 26 בנובמבר 2018. דוברות הכנסת, .
גרוטו, ליצמן ויחימוביץ' בדיון בכנסת, היום/., דוברות הכנסת

לאחר שליצמן אמר בדיון כי הוא תומך בחוק להטלת סנקציות נגד הורים שאינם מחסנים את ילדיהם ולהרחקת תלמידים לא מחוסנים מבתי הספר. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד אמרה בוועדה: "אף פעם לא נרחיק בבתי הספר ילדים שלא חוסנו. גם אם ייקבע הסנקציות האלו, לא אנחנו נבצע את זה. תפקידם של עובדי הוראה לחנך".

ח"כ יחימוביץ' אמרה כי "2,040 חלו במחלה עד היום למרות שחשבנו לתומנו שהיא נכחדה מהעולם. לדעתי יש קשר ישיר בין הפרטת מערך הרפואה לבית התפרצות המגפה". אורה שמעוני, ממשרד מבקר המדינה אמרה כי, "אין רצף העברת מידע ואי אפשר לדעת מי באמת מחוסן. למרות הביקורת סך הכל המדינה נמצאת במצב טוב מבחינת חיסונים, מעל 90% מחוסנים. חשוב להדגיש המחלה היא מחלה מאוד מדבקת".

עוד באותו נושא

התפרצות החצבת: הדיון בהצעת חוק החיסונים נדחה בשבועיים

לכתבה המלאה
הוועדה לביקורת המדינה בדיון בנושא מגפת החצבת 26 בנובמבר 2018. דוברות הכנסת, .
"אי אפשר לדעת מי באמת מחוסן". הדיון בכנסת, היום/., דוברות הכנסת

שמעוני ביקרה את משרד הבריאות ואמרה כי, "לא ראינו שם תוכנית מגירה כיצד מתמודדים עם המגיפה. המטרה שלמערכת תהיה תוכנית מגירה להתמודד עם כל התפרצות שהיא". לטענותיה ענה מנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו שאמר כי "ערכנו לאחרונה מחקר מה הכי אפקטיבי מבחינת הסברה ומשפיע, גילינו שאחיות בטיפת חלב הן הכי משפיעות על הציבור ואנחנו מתכוונים לחזק אותנו. גרוטו הוסיף כי, "בימים אלה סיימנו לאשר תוכנית מגרה לכל תוכנית של התפרצות מגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully