וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: פגישה בין ארדואן לטראמפ צפויה במהלך השנה הקרובה

גורם בכיר באנקרה אמר כי טראמפ אישר את הגעתו לאנקרה ב-2019, לאחר שלדבריו ארדואן הזמין אותו בשיחה שקיימו השניים ביום ראשון. דוברו של ארדואן אמר כי הפגישה תתקיים, אך עדיין לא נקבע תאריך. הבית הלבן אישר את דבר ההזמנה

רויטרס

גורם בכיר בטורקיה אמר היום (שלישי) כי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הזמין את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבקר בטורקיה בשנה הבאה וכי האחרון קיבל את הזמנתו. הדבר בא כיומיים לאחר שיחת הטלפון שקיימו השניים בנוגע לנסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה.

דובר מפלגת השלטון בטורקיה, איברהים קאלין, אמר לכתבים לאחר פגישת קבינט כי טראמפ מעוניין לבקר במדינה אך עדיין לא נקבע תאריך. בבית הלבן אישרו את ההזמנה ואמרו כי "על אף שאין שום דבר מתוכנן, הנשיא טראמפ פתוח לכל פגישה אפשרית בעתיד".

לקריאה נוספת בנושא:
טראמפ: שוחחתי עם ארדואן על נסיגה איטית ומתואמת מסוריה
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה
נתניהו תוקף את ארדואן: רודן אנטישמי עם אובססיה לישראל

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן בפסגת נאט"ו בבריסל, יולי 2018. AP
ארדואן וטראמפ בפסגת נאט"ו, יולי/AP

ביום ראשון טראמפ צייץ כי השניים "דנו ביציאה האיטית והמתואמת בקפידה של הלוחמים האמריקנים מהאזור" והוסיף, "אחרי הרבה שנים הם חוזרים הביתה". עוד אמר טרמאפ כי בשיחה עלתה גם הרחבת המסחר בין שתי המדינות.

ארדואן הביע שביעות רצון מהצעדים שנקטה ארצות הברית נגד הטרור בסוריה, והודיע כי טורקיה מוכנה לספק תמיכה עבור הכוחות האמריקניים. שני המנהיגים הסכימו על שיתוף פעולה צבאי ודיפלומטי, שמטרתו למנוע מרשויות בסוריה להתבסס בעקבות נסיגתה של ארצות הברית מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully