וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי בושה": מטיילים גנבו פירות ממטעים ומפרדסים בבנימינה

24.12.2018 / 20:48

עשרות מטיילים נתפסו בסופ"ש השמשי האחרון על ידי חקלאים כשהם גונבים תוצרת מהפרדסים שלהם. "יום שבת זה יום של גניבות קטנות של אלה שאין להם בושה - זו שיגרת ימינו, צריך להתלונן במשטרה כדי להעלות מודעות". צפו בתיעוד תפיסת הגנבים

אתר רשמי

חקלאי בנימינה התוודעו לתופעת הגניבה החקלאית במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר שמזג האוויר השמשי הוציא את הציבור הישראלי לטייל ברחבי הארץ. לדבריהם, עשרות מטיילים נכנסו למטעים ולפרדסים באזור וקטפו פירות, ישירות מהעץ.

"כל היום עסקתי בלהדוף מטיילים", סיפר לוואלה!NEWS אבי גולדשטיין, בעל מטע בבנימינה. חקלאים אחרים שעסקו אף הם בהגנה על היבול מההמונים, תפסו בעת מעשה גנבי פרי בחלקה של גולדשטיין.

"יום שבת זה יום של גניבות קטנות של אנשים שאין להם בושה. כל פעם שהשמש זורחת היא מוציאה מהבית את 'הנורמטיבים', שלא חסר להם כלום ובכל זאת באים לגנוב מאתנו", אמר יחיעם אלטשולר, חקלאי ותיק בן 70.

"ללא בושה לצדי הכבישים והדרכים, כשהבגאז' פתוח ובתוך האוטו תינוק קטן וילדה צעירה, יצאו שני גברים ואשה לשיטוט עם שקיות גדולות כדי לקטוף אנונה בחלקה של אבי גולדשטיין", תיאר זאת החקלאי ניר אלטשולר, בנו של יחיעם. "עצרנו לראות מה יש לרכב לחפש במקום, כשהם יצאו מהשורה עמוסים פרי", אמר אלטושלר. החקלאים סיפרו שכשעימתו את הגנבים עם מעשיהם, אלה ענו "לקחנו רק כמה חתיכות", "יש לך הרבה, מה אתה מתעצבן?" ו"השטח לא מגודר".

עוד בוואלה! NEWS
עם רחפן ורובה דיג: כך פעלה כנופיית גנבי התוצרת החקלאית בצפון
על שני גלגלים, נגד הגנבים: יחידת המתנדבים שנלחמת בפשיעה החקלאית
מתיחות בגולן ומעצר כנופיות: השנה של מפקד מרחב כנרת במשטרה

גונבים פקאנים אצל משפחת כהן בגבעת עדה. אתר רשמי
צילום של מכונית גנבי הפקאנים בגבעת עדה/אתר רשמי

אלטשולר מספר כי הבחין בשקיות מלאות של אבוקדו ופרי הדר מהזן אור בתא המטען של אחת המכוניות, אותה זיהה כרכב חברת אשטרום, "כששאלתי מהיכן הפרי הבחור ענה לי שמחבר חקלאי". כששאל לשמו של החבר, פלט הבחור שם גנרי והסתלק מהמקום. "זו שגרת ימינו", אמר אלטושלר, והוסיף כי העביר את פרטי המקרה לבעל החלקה בכדי שיגיש תלונה במשטרה. "צריך להגיש תלונה על כל גניבה קטנה כגדולה כדי להעלות את המודעות ובתקווה שהרשות השופטת גם תצטרף", אמר.

גם גנבי פקאנים נתפסו בשבוע שעבר במטע של משפחת כהן בגבעת עדה, "עד שהמשטרה הגיעה הם כמובן כבר הסתלקו", סיפרה המשפחה, וציינה כי הם מסרו למשטרה סרטון של ההתעמתות עם הגנבים, וכן תמונות של לוחית הרישוי של המכונית, "כמה קשה יהיה לאתר אותם עם התיעוד הזה?" תהו.

החקלאים בבנימינה ובגבעת עדה מתגוננים לא רק מפני גניבה של תוצרת אלא בכל מאפייניה של הפשיעה החקלאית. בחודש שעבר, נגנבו שלושה טרקטורים משלושה חקלאים שונים בגבעת עדה. "המשטרה מאכזבת", אמר אחד החקלאים, שכבר ידע שלוש פריצות בשנתיים האחרונות, שאילצו אותו לרכוש בין היתר טרקטור חדש בשווי 110 אלף שקלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גניבה חקלאית בקיבוץ איילת השחר שבצפון. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
גניבה חלקאית מקיבוץ איילת השחר שבצפון, מפברואר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

יחיעם אלטשולר מדווח גם על ונדליזם שספגו החקלאים בשבוע שעבר באזור בורג' בנימינה, "שש עד שבע מחשבי ההשקיה רוסקו לאורך ציר שלם, סתם כך. לא לקחו כלום, רק שברו. אנחנו מניחים שזו נקמנות של איזה גנב שתפסנו", אמר.

אלטשולר המשיך, "משמר הגבול עסוק במשימות אחרות, בעיקר בירושלים, אז לא רואים אותם בשטח, לפני כשנה הם הבטיחו להביא עוד עשרות שוטרים לחזק את הנוכחות שלהם וזה לא קרה, 'השומר החדש' עם המתנדבים זה מה שמחזיק אותנו פה. בקרוב נצטרך כנראה לסגור דרכים בתוך השטחים החקלאיים כדי לצמצם את החיכוך, גם עם המטיילים".

מקבוצת אשטרום, שאחד מרכבי החברה שלהם נתפס כשבמטענו פירות גנובים, נמסר: "האנשים להם מיוחסות פעולות הגניבה אינם עובדי קבוצת אשטרום. הרכב שבסרטון נמסר על ידי עובד הקבוצה, שזהותו ידועה לנו, לשימושם של גורמים אחרים, בניגוד לנוהלי הקבוצה. אנו רואים את המקרה בחומרה רבה, והוא יטופל על ידינו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully