וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רחפן ורובה דיג: כך פעלה כנופיית גנבי התוצרת החקלאית בצפון

6.10.2018 / 9:32

ארבעה תושבי הגליל נאשמים בגניבה ממטעים ביישובי חוף הכרמל, בין היתר באמצעות רחפן, משקפת ורובה דיג. להערכת המשטרה, מדובר בכנופיה שגנבה מאות טונות של פרי עד כדי "השפעה על השוק החקלאי"

צילום: דוברות משטרה

בבית משפט השלום בקריות הוגש בחמישי כתב אישום נגד ארבעה גברים תושבי הכפר מזרעה שבגליל המערבי, בגין גניבות אבוקדו ממטעי היישובים במועצה האזורית חוף הכרמל. בכתב האישום מתוארים שני אירועים, אולם במשמר הגבול, היחידה שהביאה ללכידתם, בטוחים כי זה רק "קצה המזלג" וכי מדובר בתפיסת כנופיה של ממש, שכל מטרתה היא ביצוע גניבות תוצרת חקלאית ממטעים בקיבוצים ובמושבים בצפון.

התביעה ציינה כי שניים מן החשודים "שוחחו ועדכנו אחד את השני בדבר מטרות לגניבת תוצרת חקלאית, וזאת על בסיס יומי, במסגרת שיחות טלפוניות". להערכת המשטרה, מדובר בכנופיה שמבצעת עבירות של פשיעה חקלאית בסדר גודל של מאות טונות. "פעילותם משפיעה על השוק החקלאי ועל החקלאים", ציין חוקר משטרה באחד מדיוני המעצר של הנאשמים.

בלשי השיטור הכפרי של משמר הגבול במרחב חוף עקבו זמן רב אחרי חברי הכנופיה נידא ברמכי, פידא הרברמכי, עורוא עלי ומוחמד ברמכי, כולם בשנות ה-30 לחייהם מהכפר מזרעה בגליל המערבי וביום רביעי ה-21 לספטמבר הם לכדו את הארבעה בשעת מעשה.

לקריאה נוספת:
פשיעה חקלאית | ארגון הפשע שגנב אבוקדו בעשרות אלפי שקלים בצפון
"זהב ירוק": ארבעה נעצרו בחשד לגניבת טון אבוקדו ממטע בצפון

רכב מלא בשקי אבוקדו שנגנבו ממטע במועצה האזורית חוף הכרמל. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"פעילותם משפיעה על השוק החקלאי". שקי האבוקדו הגנוב/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

על פי כתב האישום, יום קודם לכן, הגיעו עורוא עלי וגבר נוסף שנותר אלמוני למטע אבוקדו של קיבוץ מעגן מיכאל באיזור מושב דור, הם נכנסו אליו וקטפו כ-300 קילוגרם פרי אותו העמיסו על רכב פולקסוואגן גולף ונעו צפונה. מכתב האישום עולה כי סמוך לשעה 20:00 כבר פרק עלי את הסחורה הגנובה בעכו, לתוך מיכלי פרי גדולים הממוקמים בחניית ביתו של בעל דוכן ירקות בשוק הסיטונאי בעיר.

לאחר שסיים את הפריקה, התקשר עלי לפידא ברמכי בשיחה שצוטטו לה בלשי המשטרה בה הוא נשמע אומר "יש אדמה ממש טובה, עשיתי עכשיו 300 קילו וחזרתי". בהמשך השיחה נשמעים השניים מתאמים גיחה חוזרת למטע שתעשה ביום למחרת, ובה תכנון מקיף של מספר המעורבים, זהותם, חלוקה לתפקידים, שעת ביצוע ושעה משוערת לסיום.

ואכן, בשעות אחר הצהריים של יום רביעי חזרו ארבעת הנאשמים כאשר הם נוהגים בשלושה רכבים שונים ומצוידים בשקים ריקים, רחפן, משקפת ורובה דייג. מכתב האישום עולה כי הם קטפו 955 קילוגרם, כמעט טון של פרי, מילאו קרוב ל-20 שקים ובשעה 17:20 הם יצאו מהמטע עם הסחורה הגנובה וכמתוכנן החלו לנוע צפונה, בשיירה. שווי הסחורה עמד על כ-6,000 ש"ח.

כוחות משטרה ומשמר הגבול שידעו על הפעולה, נערכו והמתינו לגנבים באיזור המטעים בסמוך למושב, וכשהגיעו הרכבים הם נקראו לעצור, שניים מהם עצרו אך הרכב בו נהג פידא ברמכי החל להמלט במהירות מהמקום. לטענת המשטרה במהלך מרדף אחריו הוא פרץ מחסום משטרתי, פרק מהרכב באיזור עתלית וניסה להימלט רגלית דרך מטע בננות, עד שהשוטרים שרדפו אחריו תפסו אותו והביאו למעצרו. פידא ברמכי ונידא ברמכי מואשמים גם בנהיגה ללא רישיון נהיגה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רכב מלא בשקי אבוקדו שנגנבו ממטע במועצה האזורית חוף הכרמל. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
955 ק"ג ב-20 שקים. שקי האבוקדו הגנוב/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

במשטרה מצביעים על ירידה של כ-10% במספר התיקים שנפתחו השנה בתחום הפשיעה החקלאית ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה ואומרים כי מדובר בירידות שמחזקות את המגמה שנמשכת מזה שנים ארוכות בהיקף הפשיעה החקלאית בישראל. בקרב חקלאים באזור חוף הכרמל וזכרון יעקב נשמעת ספקנות למשמע נתונים אלו. הם מעלים על נס את מאמצי משמר הגבול ו"השומר החדש" והם מזכירים כי במקביל לפריסת המשטרה הם עדיין נאלצים להפעיל חברות אבטחה פרטיות כדי לשמור על השדות, המטעים ובריכות הדגים שלהם.

"הפכנו למבצרים", מספר רוני ישראלי, מגדל אבוקדו ותיק מקיבוץ נחשולים הסמוך, שחווה כיצד מחיר הפרי הכפיל ושילש את עצמו תוך שהביקוש ממשיך וגובר על ההיצע. "גידרנו, התקנו מצלמות, אנחנו מפעילים רחפנים, מסיירים עם כלבים", הוא מתאר את ההתמודדות היומיומית עם הגנבים. "היום אנחנו כבר לא מתפנים להיות מוטרדים מהגנבים הקטנים, המשפחות שעוצרות במהלך טיול ולוקחות שקית של פרי, היום המלחמה היא מול כנופיות כמו הכנופיה הזו שעשתה שמות לאורך תקופה ארוכה מאד במטעים בגליל המערבי ובאיזור חוף הכרמל".

בדיון שהתקיים ביום חמישי, בהסכמת הסניגורים עורכי הדין מיכאל כרמל ויפעת כהן הלומדים את תיק החקירה, הורתה השופטת איילת השחר ביטון פרלה על הארכת מעצרם של הארבעה, עד החלטה אחרת. בשבוע הבא היא תקיים דיון בבקשת התביעה להחזיק אותם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים, מול עתירת הסניגורים לשחררם למעצר בית.

רכב הביואיק ששימש את הגנבים במטע האבוקדו במועצה האזורית חוף הכרמל. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
פרץ מחסום משטרתי. רכב המילוט של חברי הכנופייה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully