וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: פעוט מת בניתוח ברית מילה במרכז מהגרים

בן שנתיים, שנולד במדינה לאם מניגריה, עבר את ההליך במרכז בפרברי רומא, אך מת מאיבוד דם. אחיו התאום מאושפז. מבצע הברית, שככל הנראה לא היה מוסמך לכל, חשוד ברצח. "זאת טרגדיה"

כלים לברית מילה. ShutterStock
בשנים האחרונות גברה הביקורת באירופה על הליך הברית מילה/ShutterStock

פעוט כבן שנתיים מת מאובדן דם בעת ברית מילה במרכז מהגרים בפרברי רומא - כך דיווחה היום (שני) רשת BBC. אחיו התאום של הילד עבר גם הוא ניתוח והוא מטופל בבית חולים. לפי התקשורת באיטליה, אזרח אמריקני ממוצא לובי, בן 66, נעצר בחשד לרצח. המשטרה חוקרת אם הוא אכן מחזיק בתעודות הרפואיות הנדרשות לניתוח זה.

לפי ארגון הבריאות "אמזי", כ-5,000 בריתות מילה מתקיימות מדי שנה באיטליה, אך כשליש מהן בצורה לא חוקית. שני הילדים, ששמותיהם לא ידועים, נולדו באיטליה בשנה שעברה לאם מניגריה. לאם עוד חמישה ילדים נוספים במולדתה.

עוד דווח כי האם ביקשה לנתח את ילדיה כחלק מכבוד לאסלאם, על אף שהיא קתולית. "זאת טרגדיה שמותירה אותנו חסרי מילים", נמסר מהארגון "ארקי", שמפעיל את מרכז המהגרים בפרבר מונטרונדו. בהצהרה שפרסם בפייסבוק, אמר הארגון כי הוא יתבע את האחראים למותו של הילד עם תום חקירת המשטרה.

במוסדות הרפואיים הציבוריים באיטליה לא ניתן לעבור ברית מילה, בעוד שבמרפאות פרטיות מחיר ההליך נע בין 2,000 ל-4,000 אירו. כתוצאה מכך, נמסר מהארגון אמזי, חסרי אמצעים פונים לגורמים לא מקצועיים או מוסמכים תמורת 20 עד 50 אירו. "זאת טרגדיה אבסורדית", אמר ראש עיריית מונטרונדו, אנטונינו לופי, לעיתון קוריירה דלה סרה.

בשנים האחרונות התגברה הביקורת באירופה כלפי ברית מילה, על אף שארגונים יהודיים ומוסלמיים רואים בניסיונות להגביל את ההליך כאנטישמיים ואסלאמופוביים.

עוד ידיעות מהעולם
הצונאמי באינדונזיה: מניין ההרוגים זינק ל-373
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully