וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפו"א לוודקה: כך פועלים בשב"ס למנוע את חגיגות השנה החדשה

23.12.2018 / 17:29

בבתי הסוהר חל איסור להכניס משקאות אלכוהוליים, אך בשנים האחרונות פיתחו האסירים שיטות יצירתיות להפיק משקאות אלו בייצור עצמי. לקראת תחילת השנה האזרחית החלו בשב"ס בפעולות מונעות מחשש להפרות סדר באגפי הכליאה. בשבוע החולף נתפסו ארבע מזקקות מאולתרות בבתי הסוהר

אילוסטרציה. AP
חגיגות השנה החדשה מאחורי הסורגים/AP

מיליוני נוצרים ברחבי העולם יחגגו את תחילת השנה האזרחית בעוד כשבוע, אך עבור סוהרי ואנשי המודיעין של שירות בתי הסוהר בישראל, האירוע החגיגי הוא כאב ראש לא קטן. בימים האחרונים פועלים בבתי הסוהר למנוע את חגיגות השנה החדשה בקרב האסירים, עקב החשש כי ישתו משקאות אלכוהוליים ויפרו את הסדר באגפי הכליאה.

על אף שבבתי הסוהר חל איסור להכניס משקאות אלכוהוליים למתקני הכליאה, בשנים האחרונות פיתחו האסירים, רובם יוצאי ברית המועצות לשעבר, שיטות יצירתיות להפיק משקאות אלו בייצור עצמי. המשקה הפופולרי המיוצר באופן מחתרתי בבתי הכלא לקראת חג השנה החדשה - חג המולד, נוביגוד והסילבסטר - הוא וודקה על בסיס עמילן תפוחי אדמה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תוקף את ארדואן: רודן אנטישמי עם אובססיה לישראל
הפלגים הפלסטינים מאיימים: יום שישי הבא - יום המבחן של ישראל
אמסלם על חוק הגיוס: "סוגיה נפיצה, אבל לא מדברים על בחירות"

סיום קורס טבחים לאסירי כלא צלמון. מרץ 2017. אדריאן הרבשטיין
אוספים ומבריחים תפוחי אדמה/אדריאן הרבשטיין

האסירים העובדים במאפיות ובמטבחים של בתי הכלא פועלים לאיסוף תפוחי אדמה ולחם. שני המצרכים מעובדים יחד בהליך הכולל השרייה ממושכת בתוך דליים, ובכך נוצרת תסיסה של עמילן המופרש מתפוחי האדמה. השמרים המצויים בלחם מגבירים את פירוק העמילן לאלכוהול, ולאחר שריכוזו עולה מוסיפים לתמהיל כמה מפירות העונה וכך נוצרת הוודקה.

בימים האחרונים פשטו כוחות שב"ס על תאי כליאה באגפי בתי הכלא בהם היה חשד כי פועלות מזקקות אלכוהול של אסירים, ובמקביל הוגבר הפיקוח על אספקת תפוחי האדמה. "אנחנו בתקופה הזאת מגישים את תפוחי האדמה לאסירים אך ורק לאחר שהם בושלו", סיפר קצין בכיר, "אבל יש כל הזמן ניסיונות של אסירים להבריח אותם לאגפים, אם זה לאחר חופשות או מהמטבחים והמאפיות".

רק בשבוע החולף נתפסו ארבע מזקקות מאולתרות - שתיים בכלא הדרים, אחת בכלא ניצן ורביעית נתפסה בכלא הביטחוני עופר. בנוסף לחיפושים והגברת הפיקוח, החליטו בשב"ס להחמיר את הענישה כלפי אסירים שייתפסו כשהם פועלים לייצור אלכוהול מחתרתי בכלא, או שייתפסו בגילופין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully