וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלגים הפלסטינים מאיימים: יום שישי הבא - יום המבחן של ישראל

הפלגים פרסמו הודעה משותפת בעקבות מותם של ארבעת הפלסטינים בעימותים ביום שישי האחרון ואיימו: "לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח פשעים אלו". לטענתם, צה"ל ירה באופן מכוון לעבר הארבעה וחצה את הקווים האדומים. "שום כסף, חשמל, או מים לא ימנעו מאיתנו למלא את המוטל עלינו"

עריכה: איתי עמרם

בהודעה משותפת שפרסמו היום (ראשון) הפלגים בעזה על מותם של ארבעת הפלסטינים בעימותים בגבול הרצועה ביום שישי האחרון, כתבו כי "לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח פשעים אלו". לדבריהם, "הייתה כאן כוונת זדון לצלוף בשהידים ובפצועים. ההרוגים עמדו במרחק 300-600 מטרים מהסדר ומכאן שלא סיכנו את חיילי צה"ל. מרבית הפצועים עמדו במרחק של 150-300 מטרים, מה שמראה שהייתה כאן כוונה ברורה של הצלפים לפגוע בהם".

הפלגים איימו כי יום שישי הקרוב יהיה מכריע והתנהגות ישראל תועמד למבחן, והצהירו כי בידיהם תגובות מוכנות וקשות, שאופיין ייקבע לפי ההתנהלות בשטח. "הצעדים הנפשעים נגד בני עמנו חצו את כל הקווים האדומים", הוסיפו בהודעתם. "נראה שהאויב התגעגע לסבבי הלחימה ולתגובות קשות. כשהדבר נוגע לדם עמנו, שום כסף, חשמל, מים ואפילו לא הפסקת אוויר לנשימה לא ימנעו מאיתנו למלא את המוטל עלינו".

לקריאה נוספת בנושא
הפגנות בגבול הרצועה: ארבעה הרוגים בעימותים עם צה"ל
בשל מחסור בתקציב: האו"ם מקצץ בסיוע המזון לפלסטינים
הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה - ייהרג או יילקח בשבי"

הפרות סדר, עזה, מפגינים, 21 דצמבר 2018. רויטרס
הפרות הסדר בעזה, יום שישי האחרון/רויטרס

בצה"ל החלו היום לנקוט באמצעי זהירות, בין היתר בתנועה בכבישים סמוך לרצועת עזה, מחשש לתגובה על מותם של ארבעת הפלסטינים ביום שישי האחרון. בהפגנות, שהתקיימו סמוך לגדר הגבול, השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים שהתאספו במוקדים שונים וניסו להשליך מטעני חבלה ואף לחצות את הגדר.

במהלך העימותים צה"ל הגיב בירי ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי נהרגו ארבעה בני אדם ועוד עשרות נפצעו. אחד ההרוגים, מוחמד מועין ח'ליל ג'חג'וח, הוא נער בן 16 שפונה לבית החולים לאחר שנפגע בצווארו, אולם מותו נקבע שם. חידוש העימותים בגבול הרצועה מגיע לאחר שקט יחסי, בעוד שבגדה המערבית חלה הסלמה במצב הביטחוני.

האלימות ברצועת עזה דעכה לאחרונה אחרי הפסקת האש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים והעברת מיליוני דולרים מקטאר. הפרחת בלוני התבערה הופסקה ובהפגנות הראשונות כמעט ולא הושלכו מטעני חבלה ורימונים וכמעט לא בוצעו ניסיונות מאורגנים לפגוע בגדר. עם זאת, בחלוף כמה שבועות החיכוך בין המפגינים לבין צה"ל הלך והתגבר וההפגנות חזרו לממדים שקדמו להפסקת האש.

עוד באותו נושא

אחרי מותם של 4 פלסטינים: בצה"ל נוקטים אמצעי זהירות בגבול עזה

לכתבה המלאה
הפרות סדר, עזה, מפגינים, 21 דצמבר 2018. רויטרס
הפרות הסדר בעזה, יום שישי האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully