וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריגת מבקש המקלט בפ"ת: שש וחצי שנות מאסר נגזר על הנאשם המרכזי

בית המשפט המחוזי בלוד גזר עונש מאסר על דניס ברשיבץ בן ה-22, שהורשע בהריגתו של בביקיר עלי אדהם-עבדו לפני כשנתיים לאחר שהכו אותו למוות. נאשם נוסף בתיק, שהיה קטין בעת המעשה נשלח למעון סגור עד שיגיע לגיל 21 לאחר שהורשע בתקיפה מחמירה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

שש וחצי שנות מאסר בפועל נגזרו היום (חמישי) על דניס ברשיבץ בן ה-22 שהורשע בהריגתו של בביקיר עלי אדהם-עבדו, מבקש מקלט מסודן בפתח תקווה לפני כשנתיים. הנאשם השני, ששמו אסור לפרסום בגלל שהיה בן 16 בזמן האירוע, הורשע בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות ונשלח למעון סגור עד לגיל 21. הפרקליטות חתמה עם שני הנאשמים על הסדר טיעון לאור קשיים ראיתיים בתיק. ההבדל בסעיפי האישום נובע מהעובדה שחלקו של ברשיבץ באירוע גדול יותר. בנוסף פסק בית המפשט פיצויים למשפחת ההרוג בסך 50 אלף שקלים מצד שני הצעירים.

האירוע שבו נהרג אדהם-עבדו התרחש ב-14 בנובמבר 2016 ברחבת העירייה ותועד במצלמות האבטחה במקום. הנאשמים שהו במקום סמוך לשעה חצות עם כמה מחבריהם, אז גם פנה אדהם-עבדו לשלוש נערות שישבו באזור והתיישב לידן לכמה דקות. השלוש צעקו עליו ודרשו ממנו להתרחק, אך דווקא כשעשה זאת - ניגש אליו הנער, בעט בו והשליך עליו פחית בירה.

באביקר עלי אדהם-עבדו שנרצח על ידי צעירים בפתח תקווה. פייסבוק, צילום מסך
הוטל על הארץ מחוסר הכרה. בביקיר עלי אדהם-עבדו/צילום מסך, פייסבוק

לאחר שאדהם-עבדו קם והחל ללכת החל הנער ללכת בעקבותיו, הפיל אותו ובעט בו כמה פעמים נוספות. משהנער החל להתרחק, אדהם-עבדו ניסה לקום, אך ברשיבץ הגיע בריצה ובעט בו כך שראשו הוטח במדרכה. בשלב זה, אנשים נוספים שהיו במקום הזעיקו את המשטרה ואת מד"א, ואלה מצאו את אדהם-עבדו מוטל על הקרקע ומחוסר הכרה. לאחר שהתאושש מעט, אמר שאין ברצונו לקבל טיפול, וניידת נוספת שהוזעקה למקום זיהתה את הנאשמים בצדו השני של בניין העירייה, אך עזבה את המקום עם שאר הכוחות.

כמה דקות לאחר שמד"א והמשטרה עזבו את המקום, שבו המעורבים באירוע לרחבה והכו את אדהם-עבדו שוב. לבסוף, הם עזבו את המקום כשהוא מוטל חסר הכרה, ובפעם השנייה שבה הוזעקו למקום כוחות סיוע, הוא נמצא במצב אנוש. הוא הועבר לבית החולים בילינסון במצב של מוות מוחי, ובמשך כמה ימים המשטרה חיפשה את אחיו. רק לאחר שאותר, נותק אדהם-עבדו ממכשירי ההנשמה.

עוד באותו נושא

הסדר טיעון עם הצעירים שהיכו למוות מבקש מקלט סודאני בפתח תקווה

לכתבה המלאה
כיכר העירייה בפתח תקווה. google maps, צילום מסך
זירת ההריגה בכיכר העירייה בפתח תקווה/צילום מסך, google maps

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר לאחר גזר הדין כי "בית המשפט גזר היום את דינם של שני נאשמים שהיכו למוות את מבקש המקלט בכיכר העירייה בפתח תקוה. במשך פרק זמן ארוך ספג המנוח מכות ובעיטות בגופו ובראשו, חלקן בוצעו בעודו שוכב חסר ישע על המדרכה. מדובר באירוע ארוך ומתמשך, אכזרי, בו גרמו השניים לחבלות חוזרות ונשנות במנוח אשר הובילו למותו. למרות הקשיים הראייתיים בתיק, בעניין הנאשם הבגיר, שחלקו בפרשה היה חמור יותר, טענה הפרקליטות לעונש של 10 שנות מאסר ועמדה על כך שיודה בעבירת ההריגה ויקח אחריות על מעשיו, וכן ששני הנאשמים ישלמו פיצויים למשפחה. בית המשפט נתן משקל גבוה לקשיים הראייתיים ופסק עונש נמוך יותר, ואנו נלמד את הכרעתו לעומקה. אנו נמצאים בקשר עם משפחת המנוח ומבקשים להשתתף בצערם".

דניס ברשיבץ, הורדע בהריגת סודני ונשלח לשש שנות מאסר, ארכיון. באדיבות חדשות עשר, אתר רשמי
"הביע צער על המקרה מיומה הראשון של החקירה". ברשיבץ/אתר רשמי, באדיבות חדשות עשר

עו"ד איתי רוזין, סנגורו של ברשיבץ אמר כי "בסופו של יום מי שגוזר הדין זה בית המשפט על בסיס ראיות שמבואות לפניו ולא על בסיס תחקיר עיתונאי זה או אחר ולא לפי להט ציבורי. קרה כאן אירוע מצער שכל הצדדים כאן מופסדים, בית המשפט התייחס למלוא הטענות והמחדלים הן של המשטרה והן של שירותי ההצלה שלא לקחו את המנוח לטיפול בבית החולים".

עו"ד רוזין התייחס לחומרת העונש ואמר כי "העונש מבטא את כלל המחדלים הללו, בסופו של יום יש כאן בחור צעיר, נעדר כל עבר פלילי שהסתבך לראשונה בחייו, שש וחצי שנות מאסר זה לא עונש קל. מדברים כאן על אדם צעיר שבעוד חודש הולך להכנס מאחורי סורג ובריח וזה מקרה עצוב לכל הצדדים. הלקוח שלי הביע צער על המקרה מיומה הראשון של החקירה".

בחודש נובמבר אשתקד נחשף בוואלה!NEWS כי שני הנאשמים בהריגתו אדהם-עבדו, יופנו להליך גישור פלילי, ההליך, בניגוד למשא ומתן רגיל להסדר שבו משתתפים הנאשמים והפרקליטות, נוהל בידי השופט המגשר. שופט זה לא דן בתיק ולא נחשף לעדויות ולראיות. בדומה להסדר טיעון, גם הגישור הפלילי בדרך כלל מוביל לעונש קל יחסית למה שהיה נגזר על הנאשם בהליך רגיל. אחיו של הנרצח, מוסא עלי אדהם-עבדו, הגיב בזעם על ההחלטה ואמר לאחר הפרסום כי, "הליכה לגישור היא קומבינה. אלמלא המקרה היה מתועד במצלמות האבטחה, כבר היו 'מדפדפים' את הרצח של אחי והוא בכלל לא היה מגיע לכותלי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully