וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם הצעירים שהיכו למוות מבקש מקלט סודאני בפתח תקווה

פרסום ראשון: הפרקליטות תגיש הסדר טיעון עם שני הנאשמים בהריגתו של אביקר עלי אדהם-עבדו, מבקש מקלט בן 38 מסודאן שהוכה למוות בעיר בנובמבר 2016. במסגרת ההסדר, יודה אחד מהם בהריגה ויישלח לכל היותר ל-10 שנות מאסר

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות צפויה להגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז הסדר טיעון עם שני הנאשמים בהריגת אביקר עלי אדהם-עבדו בן ה-38, מבקש מקלט מסודאן שהוכה למוות בפתח תקווה בחודש נובמבר 2016. לפני כארבעה חודשים נחשף בוואלה! NEWS כי הצדדים בתיק פנו לגישור-פלילי, שהוביל להשגת ההסדר.

במסגרת ההסדר צפוי דניס ברשיבץ בן ה-21 להודות בהריגה ולהישלח לכל היותר ל-10 שנות מאסר. נער נוסף, שהיה בן 16 בזמן האירוע, יודה בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות. ההסדר לא כולל הסכמה לגבי העונש שיוטל עליו.

באביקר עלי אדהם-עבדו שנרצח על ידי צעירים בפתח תקווה. פייסבוק, צילום מסך
הוכה למוות על ידי השניים. אדהם-עבדו (צילום מסך מתוך פייסבוק)/צילום מסך, פייסבוק

ברשיבץ והנאשם השני הואשמו תחילה שניהם בהריגה. עם זאת, ולמרות שהמקרה תועד, לא ניתן היה לקבוע בוודאות מי מהם גרם למותו של אדהם-עבדו. הקושי הזה הוא שהוביל, ככל הנראה, להסדר עם השניים. ההבדל בסעיפי האישום נובע מהעובדה שחלקו של ברשיבץ באירוע גדול יותר.

משפחתו של אדהם-עבדו, שמיוצגת על ידי עורך הדין שלום צדוק, מתחה ביקורת על התנהלות הפרקליטות בתיק. "מסתמן כי יוגש הסדר טיעון מקל עם הנאשמים", אמר עו"ד צדוק לוואלה! NEWS. "אך למרבה הצער הפרקליטות לא מאפשרת לנו לקבל את פרטיו המדויקים, כדי שקרובי המנוח יוכלו לגבש עמדה לגביו. פניתי לפרקליטות בינואר על מנת לקבל את כתב האישום המקורי, את זה המתוקן ואת הסדר הטיעון, ובקשתי לא נענתה. מצער שהפרקליטות לא פועלת בשקיפות כלפי יורשי המנוח. הגישה הזו יוצרת אצלם תחושה לא נעימה, ומגבירה את חששם בקשר להסדר".

בתגובה לטענות המשפחה מסרה הפרקליטות כי היא "נמצאת בקשר רציף עם עורך הדין המייצג את משפחת המנוח, והעבירה לו את כלל המסמכים הרלוונטיים שאותם היא רשאית להעביר. יצוין כי לא ניתן להעביר מסמכים הנוגעים להליך גישור טרם הוצגו בפני בית המשפט. התיק מתנהל כיום בבית המשפט המחוזי בדלתיים סגורות ועל כן לא נוכל לפרט מעבר לכך בשלב זה".

מוסא, בן דודו של אדהם-עבדו, אמר בדיון: "בן אדם נרצח. אהבנו אותו. אנחנו מקווים שהשופט ייתן החלטה נגד אלו שהרגו אותו. אנחנו לא מסכימים לעונשים, חשבנו שפה בישראל, שכל אחד מקבל כמה שצריך. זה לא יכול להיות, אם זה היה הישראלי זה לא היה קורה. יש פה גזענות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כיכר העירייה בפתח תקווה. google maps, צילום מסך
כיכר העירייה בפתח תקווה, שם אירע התקיפה האלימה (צילום: google maps)/צילום מסך, google maps

האירוע שבו נהרג אדהם-עבדו התרחש ב-14 בנובמבר 2016 ברחבת העירייה ותועד במצלמות האבטחה במקום. הנאשמים שהו במקום סמוך לשעה חצות עם כמה מחבריהם, אז גם פנה אדהם-עבדו לשלוש נערות שישבו באזור והתיישב לידן לכמה דקות. השלוש צעקו עליו ודרשו ממנו להתרחק, אך דווקא כשעשה זאת - ניגש אליו הנער, בעט בו והשליך עליו פחית בירה.

לאחר שאדהם-עבדו קם והחל ללכת החל הנער ללכת בעקבותיו, הפיל אותו ובעט בו כמה פעמים נוספות. משהנער החל להתרחק, אדהם-עבדו ניסה לקום, אך ברשיבץ הגיע בריצה ובעט בו כך שראשו הוטח במדרכה. בשלב זה, אנשים נוספים שהיו במקום הזעיקו את המשטרה ואת מד"א, ואלה מצאו את אדהם-עבדו מוטל על הקרקע ומחוסר הכרה. לאחר שהתאושש מעט, אמר שאין ברצונו לקבל טיפול, וניידת נוספת שהוזעקה למקום זיהתה את הנאשמים בצדו השני של בניין העירייה, אך עזבה את המקום עם שאר הכוחות.

כמה דקות לאחר שמד"א והמשטרה עזבו את המקום, שבו המעורבים באירוע לרחבה והכו את אדהם-עבדו שוב. לבסוף, הם עזבו את המקום כשהוא מוטל חסר הכרה, ובפעם השנייה שבה הוזעקו למקום כוחות סיוע, הוא נמצא במצב אנוש. הוא הועבר לבית החולים בילינסון במצב של מוות מוחי, ובמשך כמה ימים המשטרה חיפשה את אחיו. רק לאחר שאותר, נותק אדהם-עבדו ממכשירי ההנשמה.

הפרקליטות: הענישה משקפת את רמת הענישה הנהוגה

מהפרקליטות נמסר כי: "כתב האישום המקורי ייחס את הריגת המנוח לשני הנאשמים. בשלב ההוכחות עלו קשיים ראייתיים משמעותיים, שהעמידו בספק את האפשרות לייחס את עבירת ההריגה לשני הנאשמים גם יחד. לאחר הליך גישור ממושך, ובהתאם להמלצת בית המשפט, תוקן כתב האישום במסגרת הסדר טיעון כך שהנאשם הבגיר, אשר הכה מספר פעמים את המנוח מכות קשות וחזקות, גם לאחר שנפל לארץ, הודה בהריגת המנוח, העבירה אשר יוחסה לו בתחילה. הנאשם הקטין הואשם בגרימת חבלה בכוונה מחמירה ואף הוא הודה היום במעשיו. הענישה במסגרת ההסדר משקפת את רמת הענישה הנהוגה בפסיקה, בעבירות ובנסיבות דומות".

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully