וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית הנשיא העניקה פרס למשוררים: "אוהבת לצלול אל השירה"

20.12.2018 / 2:36

נחמה ריבלין העניקה את פרס רעיית נשיא המדינה לשירה עברית, למשורר עמיחי חסון, והעניקה ציונים לשבח לאלי אליהו וריטה קוגן. "מאחלת לעולמנו שתמיד יהיו בו אנשים שמשוררים אותו"

נחמה ריבלין מעניקה את פרס רעיית הנשיא לשירה עברית על שם ד"ר סימון גרדנר בבית הנשיא, 19.12.2018. דוברות בית הנשיא
"מברכת את אוהבי ואוהבות השפה והמילים". רעיית הנשיא נחמה ריבלין/דוברות בית הנשיא

נחמה ריבלין העניקה אמש (רביעי) את פרס רעיית נשיא המדינה על שם ד"ר גרדנר סימון לשירה עברית לשנת תשע"ח, את הפרס בחרה להעניק למשורר עמיחי חסון על ספרו "בלי מה", וציונים לשבח הוענקו למשוררים אלי אליהו וריטה קוגן. הפרס, שניתן ביוזמתה של ריבלין בשיתוף עם האפוטרופסה הכללית סיגל יעקובי, ניתן על מנת לעודד משוררות ומשוררים להעשיר את עולם השירה הישראלי, לטפח שירה עברית איכותית ולתרום לקידום התרבות בישראל. זאת, במסגרת מימוש עזבונו של סימון, אשר הוריש למדינה את כספו במטרה לקדם את השפה העברית.

ריבלין בירכה את המשוררים הזוכים ואמרה כי הפרס ניתן "על בחירת מילים שמעבירות תחושה, מתארות מציאות, ולעיתים מייצרות אותה. על היכולת לחפור במילים ולבנות שפה בתוך שיר, שפה שתחבר את הקוראים דרך התחושות והמחשבות שהיא מעוררת בהם".

עוד בוואלה! NEWS:
להצהיר שניצחנו ולהסתלק: ארה"ב משאירה את הזירה לרוסיה ולאיראן
בת 55 נהרגה בתאונה ליד שוהם; בן 18 נפצע אנוש ליד קיבוץ מפלסים
יום הכיף במכללה הפך לסיוט: עינת קפצה על מתקן - והפכה נכה

עמיחי חסון מקבל את פרס רעיית הנשיא לשירה עברית על שם ד"ר סימון גרדנר בבית הנשיא, 19.12.2018. דוברות בית הנשיא
"ספרו הוא אות כיוון ליוצרים ויוצרות צעירות". הזוכה עמיחי חסון/דוברות בית הנשיא

"אני אוהבת לצלול אל המילים המדודות של השירה, ולחפש בהן תחושות שמוכרות לי, למצוא בהן מקור להזדהות, פורקן של תחושות שהצטברו בי ואולי גם נחמה", אמרה ריבלין, וסיפרה על חווית הקריאה של היצירות בתהליך הבחירה. "המילים, כמו מכתבים שלוחים, מילאו את ימיי ולילותיי. הרגשתי את הקצב שלהן מפעם בי, את האור שלהן נוגע בנימי נפשי, ולפעמים ההד שלהן התנגן בי גם שעות רבות אחרי שהסתיימה הקריאה בהן. אני מברכת את אוהבי ואוהבות השפה והמילים, את הכותבות והכותבים, שעושים בהן קסמים וכשפים, ומאחלת לעולמנו שתמיד יהיו בו אנשים שמשוררים אותו".

הפרס שניתן לחסון על ספרו "בלי מה", עמד על 70 אלף שקלים, וזאת לאחר שהשופטים קבעו כי הספר הוא "הישג מרשים, אבן דרך בשירה הישראלית הצעירה ואות כיוון ליוצרים ויוצרות צעירות", ועל כן הוענק לו הפרס פה אחד. המשוררים אליהו וקוגן קיבלו עשרת אלפים שקלים כל אחד על ספריהם "איגרת אל הילדים" ו"סוס בחצאית" (בהתאמה). את הזוכים בחרה ועדה שבראשה עמד הסופר חיים באר, וחבריה היו המרצה בלהה בן אליהו, המשורר והעורך יקיר בן משה, מגישת התכנית "ספרים רבותיי ספרים" ציפי גון גרוס והמבקרת והמגישה מיה סלע. הוועדה נבחרה על ידי בית הנשיא והאפוטרופסות הכללית. בנוסף, הוצגו בבית הנשיא מבחר שירים בכתב היד המקורי של מחבריהם, באדיבות מכון גנזים. בין היתר הוצגו "משירי ארץ אהבתי" של לאה גולדברג, "סתיו יהודי" מאת אברהם חלפי, "כמו בלדה" של נתן יונתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully