וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוץ וביטחון תומכת בצה"ל: המוכנות למלחמה השתפרה מאז "צוק איתן"

לאחר הביקורת החריפה שהציג נציב קבילות החיילים אלוף במיל' בריק על מוכנות צה"ל, חברי ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף הציגו דוח שבו דחו את מרבית הטענות. "לנוכח הטענה שצה"ל לא מוכן למלחמה, אני קובע שמוכנות לאין ערוך טובה יותר משהיתה לפני 2014", אמר ח"כ בר לב

עריכה: נועה לוי

ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף בכנסת פרסמה היום (רביעי) את הדוח הגלוי שחיברה בנושא מוכנות צה"ל למלחמה. וזאת, בעקבות דו"חות מבקר מערכת הביטחון ודוח נציב קבילות החיילים אלוף במיל' יצחק בריק. הדוח דוחה את הטענה כי צה"ל לא מוכן למלחמה וכי חל שיפור משמעותי מאז "צוק איתן", אך מתאר גם כמה ליקויים ובעיות.

בדוח נכתב כי, בהתייחס למלאי חמוש וחלקי חלוף "ארבע שנים אחרי צוק איתן, ולאחר מיגור תופעת "האנורקסיה", מצב מלאי החימוש בצה"ל טוב לאין ערוך משהיה קודם לכן. עם זאת, גם היום מלאי חמושים מסוימים עדיין לא הגיע לרמה המיטבית על פי ההגדרות שקבע צה"ל". לגבי האימונים, ממליצה חברי ועדת המשנה לבחון תוספת של תעסוקה מבצעית לגדודי המילואים וכן לבחון הגדלת של מספר ימי האימונים בשנה לצד הגדלת מספר ימי המילואים ללוחמים.

בין היתר מתייחס הדוח גם לליקויים שהעלה מבקר מערכת הביטחון למצב מוכנות השריון לאתגרי שדה הקרב. בדוח נכתב כי "לא התקיים דיון כנדרש וכמצופה בלוח זמנים סביר בנוכחות הרמטכ"ל או סגנו בממצאי הדוח", כי לא התקבלה התייחסות לטיוטת הדוח מאגף התקשוב וכן כי מבקר מערכת הביטחון לא קיים בקרה ומעקב לאופן הטיפול בממצאים ותיקון הליקויים כנדרש וכמצופה.

עוד בוואלה! NEWS
העץ השרוף והסלעים שהתגלו: הסימנים שהובילו לאיתור מנהרה בזרעית
גירוש משפחות מחבלים אושר בקריאה טרומית: "חוק של פושעי מלחמה"
"מרתיע את הצעירים": בצה"ל מנסים לקצר דרך להריסת בתי מחבלים

ועחו"ב 19 בדצמבר 2018. אתר רשמי
מסיבת העיתונאים בוועדת חוץ וביטחון, היום/אתר רשמי

לסיכום נכתב כי רמת המוכנות של צה"ל למלחמה השתפרה באופן משמעותי מאז "צוק איתן", וכי כמעט בכל מדד כמותי היתה עליה ברמת המוכנות - בין אם במספר האימונים, במצב מלאי החימוש, במלאי חלקי החילוף. חברי הוועדה הציגו שורת המלצות בדוח, ובהן לצד הגדלת ימי האימונים גם העלאת שכר הבסיס של הנגדים בשל התחלופה העצומה, וחיוב מעקב אחר תיקון ליקויים הנחשפים בדו"חות הביקורת של המבקרים.

ח"כ עמר בר-לב, שהציג את ממצאי הדוח, אמר כי "בין שכר הנגדים לקניית עוד טייסת F35 , צריך להעלות את שכר הנגדים. זה יפגע באחת מאבני היסוד של יכולות התמרון היבשתי". בר לב הוסיף: כי ברגע שאין מעקב אחר הביקורות, אין מה לעשות, המערכת מתייחסת אליהן בפחות רצינות משרצינו שתתייחס". הוא הוסיף כי "לנוכח הטענה שצה"ל לא מוכן למלחמה, אני קובע שמוכנות לאין ערוך טובה יותר משהיתה לפני צוק איתן".

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, אמר: "הרמטכ"ל עשה בשנים האחרונות צעדים חשובים לשיפור ומיקוד הצבא. עם זאת, יש עדיין פערים בין המצוי לרצוי, בעיקר בצבא היבשה. אנחנו מצביעים עליהם, ומציבים המלצות מעשיות לתיקון. נעקוב אחרי ביצוען, ונמשיך לממש את האחריות שלנו כגוף המפקח המשמעותי ביותר על הצבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נציב קבילות החיילים, האלוף במיל'  יצחק בריק בועדה לביקורת המדינה בנושא מוכנות צבא היבשה למלחמה, 12 בדצמבר 2018. רוני כנפו
נציג קבילות החיילים, האלוף במיל' יצחק בריק/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully