וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים פותחים בעיצומים בתיכונים: בלי מבחנים, בלי אסיפות הורים

במחאה על פגיעה בתנאי העסקה בבתי הספר העל יסודיים, ארגון המורים יטיל עיצומים הנוגעים למבחנים, ולפעילויות אחרי שעות הלימודים. "ציבור המורים אינו חשוב למשרד החינוך ולעומד בראשו", טענו. מנגד, ארגון עובדי ההוראה בישראל אמרו: "אלו עיצומי כזב"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
לא יתקיימו מבחנים. תלמידים בתיכון בחולון/בן קלמר

ארגון המורים יטיל מחר (שלישי) עיצומים בכלל בתי הספר העל יסודיים (כיתה ט' ומעלה) במחאה על כך שמשרד החינוך פוגע לדבריהם בתנאי העסקתם, ומאז העיצומים שהטיל הארגון באוקטובר האחרון, משרד האוצר לא תקצב את רפורמת "עוז לתמורה" בחינוך המיוחד. "למרות ריבוי הבעיות הקיימות במערכת החינוך העל יסודית, לא נמצא פתרון ולו לבעיה אחת שהועלתה על ידינו", נכתב בהודעת ארגון המורים.

"יתר על כן, הפגישות עם משרד החינוך מתקיימות לעיתים רחוקות וממילא הן עקרות. נראה שציבור המורים והמנהלים אינו חשוב כל כך למשרד החינוך ולעומד בראשו", נמסר.

כחלק מהעיצומים, לא תתקיים פעילות בבתי הספר לאחר השיעור השמיני, לרבות ישיבות מורים, השתלמויות, אספות הורים. בנוסף, לא יתקיימו מבחנים, לא יינתנו ציונים, לא יוכנו תעודות ולא יעשו מיפויים. בתוך כך, המנהלים ימשיכו לקיים את העיצומים של אי קבלת ועדות ביקורת לבתי הספר ואי השתתפות בוועדות מעקב. "אם גם כעת משרד החינוך והעומד בראשו ימשיכו שלא להתייחס לדרישותינו ולפגוע בתנאי עבודתנו, נאלץ להחריף את המאבק", נמסר מארגון המורים.

עוד בוואלה! NEWS
רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה
לוחם בודד בנקודת תורפה ביטחונית: תחקיר הפיגוע בבית-אל
עד מדינה גויס והרשת נחשפה: קו הברחות הקוקאין במטוסי אל על

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"עושה עיצומים שהם פייק". יו"ר ארגון המורים, רן ארז/מגד גוזני

לעומתם, ארגון עובדי ההוראה בישראל טען שהעיצומים האלה הם "עיצומי כזב". "העיצומים עליהם הכריז רן ארז, יו"ר ארגון המורים, הערב הם 'פייק'", כתבו בהודעתם. "הסכם העסקה של עובדי ההוראה בעל יסודי קובע שלאחר השיעור השמיני לא מתקיימת פעילות בית ספרית - האם ארז שכח את פרטי ההסכם עליו חתם? עובדי ההוראה עובדים 40 שעות בשבוע, עד השיעור השמיני - חמישה ימים בשבוע. מתי בפעם האחרונה דיווחתם על ארגון עובדים שמכריז על 'עיצומים' זהים לתנאי העבודה בהסכם הקיבוצי עליו חתם אותו הארגון?", הוסיפו.

עוד קראו בארגון להימנע מפגיעה בעובדי ההוראה ובתלמידי ישראל במסגרת העיצומים של ארגון המורים. "דחיית המבחנים פירושה פגיעה בתלמידים ויצירת עומסי עבודה רבים על ציבור עובדי ההוראה מיד לאחר התקפלותו הצפויה של ארגון המורים", אמרו. "קוראים לבטל לאלתר את חובה ביצוע עשר שעות השהייה בתוך כותלי בית הספר יחד עם שש השעות הפרטניות, כל זמן שבתי הספר אינם ערוכים לאפשר סביבת עבודה ראויה לביצוע שהייה רצופה של שמונה שעות ביום לעובדי ההוראה בישראל".

בנוסף, קראו נציגי ארגון ההוראה לארז להתפטר. "טוב יעשה ארז אם במקום להפעיל עיצומים אשר פוגעים בציבור עובדי ההוראה יחזיר את המפתחות וילך הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully