וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס מאחור בעקבות סכסוך משפחתי: צעיר מהצפון הואשם ברצח אביו

כתב אישום הוגש נגד אחמד תפאל משפרעם, שלפני כחודש דרס למוות באמצעות רכבו את אביו ובת זוגו בעקבות עימות שפרץ בין בני המשפחה. לאחר שפגע באביו, הנאשם המשיך לנהוג ברכב בעודו נושא אותו על גבי חלקו הקדמי. הפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצר עד לתום ההליכים נגדו

אחמד תפאל בבית המשפט בחיפה - 17 דצבמבר 2018. תמונות גולשים
תפאל בבית המשפט, היום/תמונות גולשים

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שני) כתב אישום כנגד אחמד תפאל, בן 26 משפרעם, בגין רצח של אביו, כמאל, לאחר שדרס אותו למוות. אחמד הוא בנו מנישואיו הראשונים של כמאל והם התגוררו באותו מתחם בשפרעם, גם לאחר שהתגרש מאמו של אחמד. האב המנוח התגורר בקומה השנייה של המבנה יחד עם גרושתו מנישואיו השניים, היאם בת ה-50.

הרקע לרצח - סכסוך של שנים ומערכת יחסים עכורה בין אחמד לבין אביו, היאם וילדיהם המשותפים. אחמד סבר כי אביו מפלה אותו לרעה, נישל אותו מזכויות שונות וטען כי התעלל בו בילדותו. המשטרה הכירה את הסכסוך בעקבות תלונות הדדיות שהוגשו.

לפני כחודש פרץ עימות בשעות הערב על רקע הסכסוך סמוך למבנה בו מתגוררים בני המשפחה. העימות כלל איומים, קללות, זריקת אבנים וגרימת נזק, בין הבן אחמד לבין אביו, היאם וילדיהם. במהלך העימות נדקר אחמד ונגרם לו פצע דקירה קל בירך. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, שהה שם עד מעט אחרי חצות וחזר לשפרעם. אחיו למחצה בן ה-19, נעצר בחשד במעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי כינה את ברושי 'עבריין מין' ולא חוזר בו: "מעשים שלא ייסלחו"
גנרל איראני ירה בעצמו למוות בשוגג בעת שניקה את אקדחו
דיווח: כוח צה"ל החל להרוס את ביתו של המחבל מברקן בטול כרם

הבן דרס את אביו בשפרעם. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
המכונית שבאמצעותה בוצעה הדריסה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בינתיים, האב החליט להחנות את רכבו ברחבה ההממוקמת במרחק עשרות מטרים מהבית, זאת משום שחשש שהבן אחמד יחבל ברכב. חוקרי המשטרה סבורים כי כשבנו חזר לביתו מבית החולים, הוא חשד שמי מבני משפחת היאם גרם נזק למצלמות האבטחה שלו ובשעה 02:50 אף דיווח על כך למשטרת שפרעם. אז, גמלה בליבו של אחמד החלטה לרצוח את אביו.

מכתב האישום עולה כי בבוקר שלמחרת סמוך לשעה 06:15 הבחין אחמד באביו כמאל ובהיאם שיצאו יחד מהבית וצעדו בצד הכביש, בדרכם למקום החניה של הרכב. בשלב זה, אחמד נסע מאחוריהם ברכבו במהירות בכיוון הליכתם, ופגע באבא שלו בכוונה לגרום למותו. היאם לא נפגעה. שמשת החלון הקדמי של הרכב התנפצה. "הדבר נראה היטב במצלמות האבטחה ורואים שמדובר בדריסה מכוונות בנסיעה מהירה, שלא מותירה שום ספק לגבי הכוונה", אמרו במשטרה.

עוד עולה כי אחמד המשיך לנהוג כך את רכבו, כשהוא נושא את אביו על גבי החלק הקדמי של הרכב למרחק של כ-20 מטרים, עד שהאב נפל מהרכב אל הקרקע. הפרקליטות טוענת כי מיד אחר כך נמלט אחמד בנהיגה ברכבו, הגיע לבית אחיו התאום מחמד בשפרעם, השאיר שם את הרכב וחזר לביתו. לאב נגרמו חבלות ראש קשות, ושברים בפנים ובצלעות. הוא הועבר במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא מורדם ומונשם. הוא נותח אבל למחרת נאלצו רופאים לקבוע את מותו.

לקריאה נוספת

נדקר על ידי אחיו - וחשוד שדרס את אביו ופצע אותו אנושות

לכתבה המלאה

"מסר גרסאות משתנות"

אחמד תפאל נעצר בתום מצוד של משטרת שפרעם, כבר באותו יום. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המחוז הצפוני. חוקרי מחלק הרצח בימ"ר, בפיקודו של רב-פקד אריק לוגסי, איתרו ראיות פורנזיות רבות בהן את רכב הפורד שבאמצעותו בוצעה הדריסה וכן מצלמות אבטחה שמתעדות את האירוע. הם גבו עדויות, בהן של אחיו התאום שמסר לחוקרים כי אחמד ניגש אליו מיד לאחר האירוע הוא אמר לו "פגעתי באבא שלי אני רק רציתי להפחיד אותו". גם הימ"ר הפעילה מדובב ששתלה בתא המעצר של אחמד והפליל אותו. בחקירתו הוא לא הכחיש את מעורבותו באירוע, אבל טען שאמו החורגת דחפה את אביו לעבר הרכב. "הוא מסר גרסאות משתנות", אמרו החוקרים.

מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
הרופאים קבעו את מותו של האב. בית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

תפאל, בעל עבר פלילי, מחזיק בשש הרשעות קודמות בגין עבירות אלימות ורכוש, הדחה בחקירה הפרת הוראה חוקית ובריחה ממשמורת חוקית. בגין הרשעות אלו הוא ריצה בעבר מאסר לתקופות ממושכות. במשטרה הסבירו הוא יואשם ברצח על פי סעיף החוק כי יואשם ברצח גם מי שגורם במזיד, במעשה או במחדל אסורים, למותו של אביו, אמו, סבו או סבתו והבהירו כי "גם אם לא התקיים היסוד של כוונה תחילה, על פי החוק מדובר בעבירת רצח".

במקביל להגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז חיפה ביקשה באמצעות עו"ד ענאן ג'אנם להאריך את מעצרו. השופט ארז פורת האריך את המעצר עד לקבלת החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully