וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי כינה את ברושי 'עבריין מין' ולא חוזר בו: "מעשים שלא ייסלחו"

17.12.2018 / 7:57

בכתב הגנה שהגיש לבית המשפט ונחשף לראשונה בוואלה! NEWS תוקף יו"ר העבודה אבי גבאי את הח"כ. "צפייתו היא כי ינקטו בו בלשון רכה ומכובסת", כתב באמצעות עורך דינו. ברושי: "מסמך מביך שמתעלם מהעובדות ומהחוק ומתכחש לדין"

צילום: אלעד מלכה, עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שכינה אותו "עבריין מין", יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לא חוזר בו מהכינוי נגד ח"כ איתן ברושי. בכתב הגנה שהגיש לפני כשבועיים לבית המשפט השלום בתל אביב ונחשף לראשונה בוואלה! NEWS, תקף גבאי את ברושי. "צפייתו היא כי ינקטו בו בלשון רכה ומכובסת", כתב יו"ר העבודה באמצעות עורכי דינו. "זאת תחת עמידה ברורה ובלתי מתפשרת על העמדה כי מעשים אלו לא יישכחו ולא ייסלחו". דיון ראשון בתביעה צפוי להתקיים בעוד כעשרה ימים.

תביעת הדיבה שהגיש ברושי נגד יו"ר מפלגתו גבאי הינה בסך 300 אלף שקל לאחר שהאחרון כינה אותו "עבריין מין" בציוץ בטוויטר שבו קרא לפרישתו מהכנסת, בעקבות חשיפת טענות להטרדה מינית מצדו בעבר - שבועות בודדים לאחר התקרית שבה נגע בישבנה של חברת סיעתו, ח"כ איילת נחמיאס ורבין.

גבאי הגיש את כתב ההגנה שבו טען נגד ברושי כי "עם זכויות היתר ועם הזכות לייצג את הציבור, באה גם האחראיות הכבדה והצפייה לטוהר מידות כפול ומכופל ולהתנהגות ללא רבב, כל שכן, בכל הקשור ביחס לנשים בכלל ובמרחב הציבורי בפרט".

אבי גבאי בעצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
"עם הזכות לייצג את הציבור, באה גם האחראיות לטוהר מידות". גבאי/ראובן קסטרו

בכתב ההגנה ציין גבאי כי "על פי הרציונל" אמורה הייתה להיות לו חסינות חוקית. זאת משום ש"מתוקף תפיסת עולמו, אחריותו וכובד המשקל של תפקידו, מחויב - כראש מפלגה מרכזית שחרטה על דגלה באמנת היסוד שלה את 'העלאת מעמדה של האישה בעבודה ובחברה' - להוקיע מעשים מעין אלו ולהעביר מסרים חדים וברורים בנוגע לעולמות הערכיים והמוסריים הקרובים ביותר לליבו ולמצע מפלגתו, ולא כל שכן כאשר הנגע פשה בקרב מחנהו שלו".

בנוסף לכך, נטען, כי גבאי "פעל בדם ליבו ומתום ליבו, ממקום של כאב וצער, ומתוקף תפקידו, מעמדו ואחריותו - על מנת להעביר מסר חד ברור, החלטי, בלתי מתפשר ובלתי משתמע לשני כיוונים באשר למקומם של מעשים מגונים ופסולים אלו ובאשר לאפס הסובלנות שיש לנקוט כלפי מעשים אלו במסגרת הנורמות החברתיות של חברי מפלגתו, של נבחרי ציבור בכנסת ישראל, ושל הציבור בישראל כולו".

גבאי האשים את ברושי בכך שבחר לתבוע אותו דווקא משום שאין לו חסינות, אך לדבריו, "מסיבות לא ברורות", בחר שלא לתבוע את "מתארי האירועים" או כלי התקשורת "שנתנה להם את הבמה הרחבה". הוא ציין כי "אכן שתיקתו הרועמת של התובע כלפי מאשימיו הישירים וכל שכן ביחס לכלי התקשורת שחשפו את הפרשות ונתנו את הבמה למתלוננות, שייחסו לו מעשים של הטרדה מינית חמורה - הנה שתיקה זועקת, רועמת, המקעקעת את האמינות ואת הכנות של התובע בתביעתו זו כולה".

עוד באותו נושא

איתן ברושי תובע את גבאי: "ערכת לי משפט שדה שהסתיים בלינץ'"

לכתבה המלאה
ח"כ מירב מיכאלי באולפן על השעיית ח"כ איתן ברושי בשל חשדות להטרדה מינית. מערכת וואלה!
ממשיך לשמש בכל תפקידיו בכנסת ובמפלגה. ח"כ ברושי/מערכת וואלה!

גבאי מתאר את המסכת העובדתית של המקרה בו נגע ברושי בישבנה של ח"כ ורבין בסיור שנערך בעוטף עזה. "היה ברור כי עיניהם אינן משקרות, וכי מדובר היה בפעולה מבזה, משפילה, מבישה ומחרידה, אשר משמעויותיה ברורות, ואשר הקונוטציות העולות ממנה חדות וברורות, מעשה שאסור היה שיתרחש, לא כלפי חברת כנסת ולא כלפי אף אישה - כפי שבדיעבד, לאור גובה הלהבות, הודה בכך התובע בעצמו". גבאי הסביר כי "לא יכול היה לחזור לסדר היום נוכח ההתרחשות בה חזה במו עיניו ותחושותיהם הקשות של חברי מפלגתו ובהתאם לאחריותו המפלגתית, המוסרית והציבורית כיו"ר המפלגה, הודיע לתובע על רצונו לקיים עמו פגישה על מנת לבחון את השלכות מעשהו".

על הציוץ בטוויטר שעליו נתבע גבאי הוא כתב בכתב ההגנה כי "די היה באירוע עם ח"כ ורבין כדי לכנות את מעשיו של התובע (ברושי) כמבישים ואת התנהלותו כמעשה מגונה של פגיעה או הטרדה מינית, לא כל שכן, שכותרת זו הלמה את הנסיבות על רקע התלונות הנוספות שעלו כנגדו, שלפחות אחת מהן אומתה על ידי גורם שלישי".

ברושי: "מצער שגבאי לא ניצל את ההזדמנות להתנצל"

בא כוחו של ח"כ ברושי, עו"ד אילן בומבך מסר בתגובה: "מר גבאי הגיש כתב הגנה ארוך ומייגע שבו הוא מנסה להטביע את השופט באשד של מילים. בתוך ים הגיבובים, לא מצאנו כל נימוק או הגנה שיניחו את הדעת. לא יתכן שראש מפלגה מוציא את דיבתו של חבר מפלגתו מבלי לבצע בדיקה מינימלית של העובדות, לרבות שיחה עם התובע ומי שנחזית להיות המתלוננת.

"העובדה הפשוטה היא שגבאי כינה את ברושי 'עבריין מין' ללא כל עיגון עובדתי ובחוסר תום לב משווע, וכאשר הוא מנהל בית דין שדה בשבתו בחופשה במרוקו הרחוקה. מר גבאי נחפז גם להכריז שהוא מנשל את התובע מכל סמכויותיו במפלגה, מבלי להכיר בעובדה הפשוטה שהוא נטול סמכות לכך. כמובן שהתובע ממשיך לשמש בכל תפקידיו בכנסת ובמפלגה. מצערת העובדה שמר גבאי לא ניצל את ההזדמנות להתנצל ולפצות את התובע על הנזקים ועוגמת הנפש שהסב לו. כתב ההגנה הינו מסמך מביך שמתעלם מהעובדות ומהחוק ומתכחש לדין. בית המשפט הינו האכסניה הנאותה לליבון העובדות ולא בית דין השדה התקשורתי שאליו ניסה גבאי להעתיק את השיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully