וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: אם יש אומנות שאנו מתחמים בה - זו התחמקות מסנקציות

שר החוץ של איראן המעיט בערכן של הסנקציות שהטילה ארה"ב על טהראן אחרי פרישתה מהסכם הגרעין ואמר כי הן לא ישפיעו עליה. הוא גם דחה את הטענות שארצו מחמשת את המורדים בתימן. "יש להם מספיק נשק"

עריכה: טל רזניק

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (שבת) כי אם יש דבר שבה מתמחה ארצו, היא "אומנות ההתחמקות מסנקציות". לדבריו, לסנקציות האמריקניות שהוטלו מחדש על טהראן אחרי פרישת וושינגטון מהסכם הגרעין לא תהיה השפעה על מדיניות הרפובליקה האסלאמית - בבית ומחוץ לגבולותיה.

"אני יכול להבטיח שהלחץ לא יוביל לשינוי במדיניות", אמר זריף ב"פורום דוחא" בבירת קטאר. "אם יש אומנות שאנו מתמחים בה באיראן ויכולים לגבות תשלום על לימוד אחרים, היא אומנות ההתחמקות מסנקציות".

העיצומים, שנכנסו לתוקף באוגוסט ובנובמבר, אמורים להשיב את איראן לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית ובמהלך השנה החולפת קרס ערך המטבע המקומי. עם זאת, הרפובליקה האסלאמית מסרבת לקיים שיחות חדשות עם ממשל טראמפ, הדורש לכלול בהן את תכנית הטילים ואת המעורבות שלה בסכסוכים במזרח התיכון.

לקריאה נוספת בנושא
"אני לא אשרוד": ברחוב האיראני חוששים מהחרפת הסנקציות של ארה"ב
ארה"ב: כל הסנקציות שהוסרו מאיראן יחזרו, 8 מדינות ימשיכו לייבא נפט

שר החוץ של איראן זריף בכנס בז'נבה, 28 בנובמבר 2018. רויטרס
זריף בכנס בז'נבה בחודש שעבר/רויטרס

זריף, מאדריכלי הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, התייחס בדבריו גם לסכסוך בתימן. הוא הכחיש את הטענות של הקואליציה הסעודית ולפיהן איראן מחמשת את המורדים החות'ים. "יש להם מספיק נשק, הם לא צריכים נשק מאיראן", אמר שר החוץ של איראן.

הוא אמר שבעוד שיש רק "טענות" נגד איראן, יש "עובדות" ולפיהן מדינות אחרות מעבירות נשק למדינה הענייה. "אני לא צריך להראות עובדות למטוסים שטסים בשמי תימן ומפציצים את אזרחי תימן", תקף זריף את ערב הסעודית, יריבתה של איראן, וכן את ארצות הברית, המספקת לה כלי נשק. "אלו מטוסים מתוצרת אמריקנית ואני מנייח שטייסים סעודים הם אלו שמטיסים אותם".

הוא האשים את וושינגטון ואת ריאד באחריות ל"סיוט ההומניטרי" בתימן, שכמחצית מאוכלוסייתה בסכנת רעב. ערב הסעודית התערבה במלחמה ב-2015 כדי לבלום את התקדמות המורדים השיעים, אך אלו ממשיכים לשלוט במרבית שטחה של המדינה. הפסקת אש הושגה בעיר הנמל חודיידה בתום שיחות שלום נדירות בשבדיה נותרה שברירית אחרי שתושבים דיווחו על המשך הלחימה.

זריף, שאמר כי ערב הסעודית מחפשת מתיחות עם איראן, הוסיף כי היא מנסה "לחמוק מרצח" ביחס לחיסול העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully