וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת של חיסולים: 3 נורו למוות בלוד, גבר נרצח ביפיע בצפון

בעל ואישה בני 38 ו-37 נורו בראשם בעת שנסעו בכלי רכב ליד מטה להב 433. כשעתיים מאוחר יותר נורו שני גברים, האחד, תושב לוד בן 30 נהרג והשני נפצע בינוני במרחק של קילומטר מהזירה הראשונה. נבדק קשר בין המקרים. כמה שעות לאחר מכן נורה למוות בן 22 בכפר שליד נצרת

צילום: אבי כהן

בעל ואישה בני 37 ו-38 נמצאו הערב (שבת) ירויים בראשם ללא רוח חיים בכלי רכב ברחוב פסח לב בעיר לוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם במקום. הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי. כשעתיים מאוחר יותר נורו שני תושבי העיר, אחד מהם, בן 30 נפצע נהרג והשני באורח בינוני. הפצוע שנורה ברחוב דב גרונר בעיר פונ לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. נבדק חשד לפיו קיים קשר בין המקרים.

"הגענו במהירות למקום וראינו גבר ואישה כבני 40 מחוסרי הכרה עם פציעות בפלג גופם העליון", סיפר חובש רפואת חרום על אופנוע מד"א איתן שנור. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם". מחקירה ראשונית עולה כי בני הזוג ממשפחת אזברגה נורו בראשם במהלך נסיעה. כתוצאה מהירי איבד הנהג שליטה בכחי הרכב ופגע בעמוד בסמוך לעמדת הכניסה של להב 433. במקום מתגודדים עשרות מתושבי העיר. לזירה הגיע גם מפקד המחוז ניצב עמי אשד.

לקריאה נוספת:
המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון
"בעוד כעשר קטנות המבנה יושמד": תיעוד הריסת בית המחבל ברמאללה
ראש ממשלת אוסטרליה: "מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל"

חיסול כפול מחוץ למטה להב 433 בלוד, 15 דצמבר 2018. אבי אשכנזי, אבי אשכנזי
זירת הרצח מול מטה להב 433, היום/אבי אשכנזי , אבי אשכנזי
ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. Google, וואלה! כיף
רחוב פסח לב בלוד/וואלה! כיף, Google

בתוך כך, מוחמד אבו דיאק, בן 22 מיפיע, נורה למוות הערב ברחוב בכפר. חוקרי המשטרה פועלים בזירת הירי באיסוף ממצאים, והרקע טרם ברור. הצעיר הובא לבית החולים האנגלי בנצרת, שם נקבע מותו.

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב בחשבון הטוויטר שלו למקרי הירי בלוד וביפיע וכתב, "ארבעה הרוגים הלילה, בלוד וביפיע. אנחנו משלמים בדמנו על הפקרות המשטרה והממשלה, על נשק בלתי חוקי שלא נאסף, על אי אכיפה ואי הגשת כתבי אישום, על ההתייחסות לאלימות בחברה הערבית כעניין 'פנים-מגזרי'". עודה הוסיף, "האזרחים הערבים הם אזרחי המדינה, דין לוד כדין נתניה".

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מסרה: "משטרה עבריינית: יודעים הכל על סכסוכים בין ארגוני פשע, יודעים הכל על איומי ארגוני פשע על אנשים נורמטיביים, יודעים הכל על מחבואי הנשק, יודעים הכל אבל בוחרים לשתוק". עוד אמרה זועבי, "משטרה שמעודדת על ידי קשר שתיקה את הרוצחים לרצוח, ואחר כך להימלט, היא שותפה לרצח, והיא יותר מסוכנת מאשר ארגוני הפשע עצמם. משטרה זו חייבת לעמוד בעצמה מול חקירה פלילית.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) צייץ, "הדם שלנו ממשיך להישפך ובממשלה לא נוקפים אצבע. עד שהממשלה תוכיח אחרת, אני מאשים אותה בנקיטת מדיניות של "הפרד ומשול" שמאפשרת לאלימות הפנימית להימשך". הוא הוסיף כי "אין הסבר אחר מדוע המשטרה אינה אוספת את הנשק הבלתי חוקי, כל עוד היורים וההרוגים הם ערבים".

ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. m, צילום מסך
כלי הרכב שבו חוסלו הגבר והאישה, היום/צילום מסך, m
מוחמד אבו דיאק בן ה-22 שנרצח ביפיע. צילום מסך
מוחמד אבו דיאק/צילום מסך

אתמול נורה למוות תושב יפו בן 42 ברחוב יפת בעיר. הפצוע פונה לבית החולים כשהוא סובל מפציעה בפלג גופו העליון, שם נקבע מותו. יחד עמו, נפצע אדם נוסף באורח בינוני, שפונה גם הוא לבית החולים וולפסון. ביום שלישי האחרון, צעירה בת 20 תושבת הכפר ג'וליס נפצעה באורח בינוני מירי שבוצע לעברה, בסמוך לתחנת דלק בירכא. על פי המסתמן, שני רעולי פנים ירו לעבר שוטר שלא היה בתפקיד, בעת שהיו על קטנוע, ופצעו את הצעירה.


(עדכון ראשון: 18:56)

חיסול כפול מחוץ למטה להב 433 בלוד, 15 דצמבר 2018. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
זירת החיסול בלוד, היום/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה
ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. אבי כהן, אבי כהן
זירת הירי בלוד, היום/אבי כהן, אבי כהן
ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. אבי כהן, אבי כהן
זירת הירי בלוד, היום/אבי כהן, אבי כהן
זירת הירי בכפר יפיע 15 בדצמבר 2018. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח ביפיע, בערב/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully