וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורי ג'יפים עם שירים מהיוטיוב: הפיגועים שצריכים להדליק נורה אדומה

14.12.2018 / 22:40

בגדה ניתן היה לראות השבוע לוחמים מסתובבים ללא קסדה לראשם, כשהם משתמשים בטלפון לשימוש לא מבצעי או כשהם רצים עם בגדי ספורט ללא נשק בעיצומה של מתיחות ביטחונית בגזרה. הפיגועים האחרונים, שגרמו לרמטכ"ל להורות על "החלפת דיסקט", מלמדים על המחיר היקר לכך

אתר רשמי

פיגוע הירי סמוך לעופרה הדליק נורה אדומה במערכת הביטחון. במידה רבה הוא משתייך לאותם הפיגועים שמנצלים מעגלי תורפה במעגלי האבטחה ומוציאים מאדישות.

בלילה שבין יום שלישי לבין יום רביעי חיסלו כוחות ימ"מ את המחבל מהפיגוע בעופרה ואת המחבל מאזור התעשייה ברקן. למחרת הדגיש קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון כי המצוד עדיין לא תם וכי נמשכים החיפושים אחר שאר חברי החוליה שביצעה את הפיגוע בעופרה. המטרה הייתה להעביר מסר כללי שלפיו הכוחות בשטח עדיין שומרים על דריכות ועל כוננות לפיגועים.

עוד בוואלה! NEWS:
"ילד טהור עם לב זהב": הלוחמים שנרצחו בפיגוע הובאו למנוחות
המחבל איתר פתח מעבר בחומה וחדר ליישוב: תחקיר הפיגוע בבית אל
"המחבלים זיהו נקודת תורפה": החיילים בגבעת אסף נורו כשאספו את ארוחתם

כוחות רפואה מפנים את החייל שנפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בבית אל, היום/תצפית TPS, הדר לוז/TPS

כעבור כמה שעות התרחש עוד פיגוע, הפעם בטרמפיאדה סמוך לגבעת אסף. אירוע זה כבר הבהיר כי מדובר ככל הנראה ביד מכוונת וכי קיים קשר בין החוליות, כך שיש לשנות את כללי המשחק. בשל כך, מפקד האוגדה תת-אלוף ערן ניב הטיל כתר על רמאללה. הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הערכת מצב באוגדה כדי להעביר מסר שצריך "להחליף דיסקט", שהמחבלים מפגינים תעוזה יוצאת דופן ושיש לשבור את רצף הפיגועים. מפקד האוגדה שוחח עם המפקדים גם בחטיבה המרחבית בנימין בפיקודו של אל"ם שרון אסמן והדגיש כי יש לשמור על דריכות וערנות מפני פיגועים נוספים ולוודא כי קיימת אווירה מבצעית בקרב הלוחמים בעמדות ובסיורים.

חלפו כמה שעות בלבד לפני שהתרחש פיגוע נוסף, הפעם בפאתי בית אל. מחבל חמוש באבן ובסכין הסתער על לוחם בעמדה, פצע אותו באורח קשה ונמלט. לא מדובר בפיגוע דריסה ולא בפיגוע ירי, אלא בכזה שהתרחש מתחת לאף של התצפיות ושל מעגל האבטחה הקרוב ביותר ליישוב. בנוסף לכישלון מעגלי האבטחה, מחבל שהפגין תעוזה כזו - התקרבות לחייל צה"ל בעמדה צבאית - ניזון מהצלחות של פיגועים קודמים. הפיגוע הזה משקף את הלך הרוח בבנימין, את התעוזה של הטרור הפלסטיני ואת הרמה המבצעית של הלוחמים בגזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע בגבעת אסף/רוני כנפו

לוחמים בשטח ממליצים לעבות את מערכי האבטחה, לא רק בזמן הסלמה. אם אחד מהם רוצה לאכול, לדבריהם, עליהם לעשות זאת כאשר שהלוחם השני דרוך כמו קפיץ כדי לאבטח את חבריו או כאשר סיור חפ"ק של מ"פ מחפה עליו. לוחמים רבים בפעילות מבצעית נראו היום כשהם משתמשים במכשיר סלולרי לצורך שאינו מבצעי ומידי, ובעוד שחלקם חובשים קסדות - אחרים לא. בסיורי הג'יפים בגזרה המתוחה משתמשים ברמקול נייד שממנו בוקעים שירים מהיוטיוב, וקולות החמ"ל החטיבתי ברשת הקשר נבלעים.

פעילות הביטחון השוטף ביהודה ושומרון נותרה כמעט אותה הפעילות כבר עשרות שנים: עמדות, סיורים, מחסומים והפרות סדר באותם המקומות ובאותן השעות. המחבל הפלסטיני למד את פעילות הצבא בבט"ש יותר ממפקדי השטח, שמתחלפים בתדירות גבוהה, ונאלצים לשלם "מס למידה" שלעיתים גובה מחיר גבוה מאוד.

סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
סריקות צה"ל בחיפושים אחר המחבל/דובר צה"ל

מה שהשתנה בין פיגוע לפיגוע הוא רמת הדריכות המבצעית של הלוחמים שתלויה במפקדי החטיבות. האתגר של המח"טים הוא בעיקר לחדד ללוחמים שקיים הבדל עצום בין פיגוע מתפרץ לבין תקופת הסלמה שבה נדרשים קשב, ערנות ודריכות מסוג אחר לגמרי. מפקדי הגדודים צריכים להיות קרובים יותר לפקודיהם ולא לאפשר להם לרוץ עם בגדי ספורט ללא נשק ועם מכשיר סלולרי ביד על כביש המוביל מהאוגדה לבית-אל בזמן שמתנהל מצוד אחר מחבלים והגזרה כולה מתוחה. השבוע שילמנו על ההתנהלות הזאת מחיר יקר - והכתובת הייתה על הקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully