וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באירלנד: הפרלמנט העביר חוק המתיר הפלות במדינה

החוק עבר הודות למשאל עם שנערך במדינה ובו קבעו 66.4% מהאזרחים כי הם בעד ביטול האיסור. כבר בינואר הקרוב שירותי הבריאות האיריים יהיה ערוכים לספק שירותי הפלות לנשים. "רגע היסטורי לנשים האיריות", בירך ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הפרלמנט של אירלנד העביר אתמול (חמישי) חוק היסטורי המבטל את האיסור על הפלות. החוק החדש מאפשר לנשים לעבור הפלה עד השבוע ה-12 של היריון, או במקרים של סיכון חיי האישה ובריאותה. כמו כן, החוק יאפשר הפלה במקרים בהם ההיריון אינו תקין או התגלה מום בעובר עד 28 ימים לפני הלידה.

החקקיה התאפשרה הודות למשאל עם שנערך בחודש מאי האחרון ובו 66.4% מתושבי אירלנד הצביעו בעד ביטול החוק האוסר על הפלות. הצעד האחרון בסיום הליך החקיקה, הוא טקס חתימה והכנסת החוק לספר החוקים במעמד הנשיא מייקל היגינס. שירותי הבריאות האיריים ערוכים לתת מענה להפלות כבר בינואר הקרוב.

לקריאה נוספת:
היסטוריה באירלנד: ניצחון מוחץ לתומכים בהפלות במשאל עם
אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"
עוד מכה לכנסייה: באירלנד, חילול הקודש כבר לא נחשב לעבירה

חגיגת תוצאות משאל העם נגד הפלות בדבלין, אירלנד. רויטרס
חגיגות תוצאות משאל העם/רויטרס

"רגע היסטורי לנשים האיריות", כתב בחשבון הטוויטר שלו ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר. "רק לפני 200 ימים אתם, העם האירי, הצבעתם כדי שנוכל לטפל בנשים בחמלה", הוסיף שר הבריאות, סימון האריס. "היום העברנו חוק כדי להפוך את זה למציאות, כדי לסיים את המסע הבודד והסטיגמה, וכדי לתמוך בחופש הבחירה לנשים במדינה שלנו", כתב.

עד כה, נשים שרצו לעבור הפלה, נאלצו לנסוע לבריטניה השכנה ולעבור שם את התהליך. מדובר ב-170 אלף נשים איריות מאז 1980. אירלנד היא מדינה קתולית אמנם, אולם בשנים האחרונות חלה ירידה בהשפעתה של הכנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully