וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לכנסייה: באירלנד, חילול הקודש כבר לא נחשב לעבירה

רוב גדול מקרב המצביעים במשאל העם תמכו בהסרת הסעיף מהחוקה, ברקע היחלשות הקתוליות באי. בהצבעה בחרו האזרחים גם בנשיא הנוכחי לכהונה נוספת

ספירת קולות בדאבלין ממשאל העם על הסרת סעיף חילול הקדוש מחוקת אירלנד, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
אחוז ההצבעה היה נמוך. ספירת קולות בדבלין, אתמול/רויטרס

אזרחי אירלנד הצביעו בעד הסרת עבירת חילול הקודש מהחוקה - כך עולה מתוצאות משאל העם, שכלל גם בחירות לנשיאות שבהן זכה הנשיא המכהן מייקל היגינס. לפי התוצאות, כ-65% מהבוחרים תמכו במהלך שמגיע ברקע היחלשות הכנסייה הקתולית באי. רק לפני חמישה חודשים תמכו הבוחרים ברוב גדול בביטול האיסור על הפלות.

לפי החוק הנוכחי, אסור לפרסם או לומר דבר "העלול להעליב או לפגוע בעניינים המקודשים לכל דת שהיא". בשנה שעברה בוטל ניסיון להעמיד לדין שדר בריטי שהתייחס לאלוהים כאל "מרושע וטיפש". גורם במשטרה אמר לעיתון אינדפנדנט המקומי כי התיק נסגר מאחר שלא ניתן היה למצאו "מספר משמעותי של אנשים זועמים" כפי שדורש החוק. 1855 הייתה השנה האחרונה שבה הועמד לדין מישהו בגין העבירה.

שר המשפטים והשוויון, צ'ארלי פלנגן, בירך על התוצאות. "תמיד סברתי שאין מקום לסעיף כזה בחוקה שלנו.
אירלנד גאה בתדמית שלה כחברה מודרנית וליברלית", אמר. לדבריו, היה זה צעד חשוב נוסף בהיסטוריה החוקתית של המדינה, שבעבר הייתה מעוז של הכנסייה הקתולית, אך השפעתה על החברתה הצטמצמה משמעותית בשל שורת שערוריות שבהן נוצלו מינית ילדים על ידי כמרים.

אחוז ההצבעה היה נמוך, ורק 43.79% מימשו את זכותם.

היגינס, שלראשונה בהיסטוריה של נשיא מכהן באירלנד נאלץ להתמודד מול יריבים, קיבל 56% מהקולות. יריבו הקרוב ביותר היה איש העסקים פיטר קייסי, עם 23.1% בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אירלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully