וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור את הקשר בין עזה לרמאללה: הקרב מול התחזקות חמאס בגדה

13.12.2018 / 22:25

בצה"ל ממשיכים במרדף אחר חוליית חמאס שביצעה את הפיגוע בגבעת אסף, ומעריכים כי היד המכוונת לגל הפיגועים נמצאת ברצועה. פיקוד המרכז הטיל כתר על רמאללה וסביבתה בצעד חריג, מתוך רצון לאתר את המחבלים גם במחיר של פגיעה במרקם החיים הפלסטיני

עריכה: איתי עמרם וליר שפיגלר

במערכת הביטחון מעריכים כי קיים קשר בין פיגועי הירי שהתרחשו באזור החטיבה המרחבית בנימין, וכפי הנראה היד המכוונת נמצאת במפקדת החמאס בעזה שעסוקה לאורך כל ימות השנה לקדם הסתה, מימון, והכוונה לפיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחים. לכן, הערב (חמישי) אמר גורם מדיני כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר חריף לחמאס בעזה אם יופעל טרור ביהודה ושומרון לא תהיה הפסקת אש ברצועת עזה.

כמו כן, הבוקר שלף מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ערן ניב את אחד הכלים הרגישים שיש לצה"ל בגדה המערבית והנחה על כתר חריג מאוד סביב העיר רמאללה והסביבה. בנוסף, לפי החלטת המטה הכללי תוגברה אוגדת יהודה ושומרון בכמה גדודים נוספים כולל מפקדת חטיבת כפיר שקיבלה משימות התקפיות במסגרת המצוד.

במסגרת פעילות צה"ל ומג"ב הוקמו מחסומים בדגש על נפת רמאללה, מתבצעים בדיקות קפדניות בכלי רכב ומתבצעים סיורים בצירי תנועה בהם יכולים לנוע מחבלים בבריחה. המטרה היא להפעיל לחץ כבד על השטח ולנסות להתחקות אחר עקבות המחבלים, לגרום להם לעשות טעות ולצמצם את תאי השטח אליהם יכולים מחבלים להימלט. במהלך פיגוע הירי בצומת אסף נעלם נשקו של אחד מלוחמי צה"ל שנפגעו באירוע, ונבדקת אפשרות כי הנשק נלקח על ידי המחבל שביצע את הפיגוע.

עוד בוואלה! NEWS
בולמים, יורים ונמלטים: פיגועי הירי שמפתיעים את צה"ל בצמתים
"אני רואה 3 חיילים ואישה, הם לא מגיבים": הדיווח למד"א על הפיגוע
חמאס: הפיגוע בגבעת אסף הוא התגובה ל"פשעי הכיבוש" בגדה

סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
כוחות הביטחון בחיפושים אחר המחבל מפיגוע הירי בגבעת אסף, הערב/דובר צה"ל
סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
במסגרת פעילות צה"ל ומג"ב הוקמו מחסומים בדגש על נפת רמאללה. סריקות צה"ל, הערב/דובר צה"ל

בשעות האחרונות דווחו עשרות מקרים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל שפועלים בלב השכונות הפלסטיניות בדגש על אל-בירה, לשם ברח המחבל היורה לפי הערכות גורמי ביטחון. תוך כדי הפעילות לאיתור המחבל מגבעת אסף בוצע ניסיון דריסה של לוחמים שהיו בסריקות ובוצע ירי לעבר הנהג הפלסטיני שנוטרל במקום.

ההחלטה על הכתר סביב רמאללה והקמת המחסומים ברחבי הגדה המערבית פגעו בחופש התנועה של הפלסטינים, יצרו פקקי ענק וביקורת חריפה ברחוב הפלסטיני כלפי הרשות הפלסטינית שמעמדה נפגעה. לדברי גורמי ביטחון, "הרשות הפלסטינית נפגעה השבוע פעמיים. פעם אחת מכך שחמאס מצליח לערער יציבות שלטונית באמצעות עידוד לפיגוע טרור נגד ישראל ופעם שנייה מכך שישראל פוגעת במרקם החיים הפלסטיני מנהלת קרבות ירי בשכם ובנפת רמאללה ומכבידה על התנועה היומיומית".

סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ספגו פגיעה לא פשוטה. סריקות צה"ל, הערב/דובר צה"ל

פגיעה לא פשוטה ספגו גם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שמתחת לאף שלהם פעלו תשתיות שמקבלות עידוד על ידי החמאס. זו פגיעה ביוקרה שלהם ומערערת את מעמדם. ביקורת ברוח זו הועברה לבכירים במערכת הביטחון כולל מסרים שאל מציאות מתוחה שכזו עשויים להצטרף צעירים פלסטינים ולפעול בהשראת המחבלים כדי לבצע פיגועי דריסה או פיגועי סכינאות. לדברי גורמי ביטחון, האירועים שהובילו לאחרונה למתיחות הגבוהה עם ישראל היו גלי המעצרים לאחרונה שכללו את מושל ירושלים, פשיטה על סוכנות הידיעות וופא שידועה כ"שופר" של הרשות הפלסטינית על מנת לבדוק מצלמות רחוב במשרדים, פעולות תג מחיר של פעילי ימין קיצוני שכללו בין היתר כרזות עם תמונתו של אבו מאזן וכתובות בעברית הקוראות לחסלו.

בכירים פלסטינים העבירו מסרים שמטרתם להרגיע את השטח אך בצה"ל נחושים בשלב הזה לעצור את גל הפיגועים ולאתר את המחבלים גם במחיר של פגיעה במרקם החיים הפלסטיני. החלטת מפקד האוגדה מצמצת משמעותית את משכי הזמן לסרוק תאי שטח נרחבים ולסייע לגורמי המודיעין להפיק מהמתרחש פיסות מידע שיסייעו לסיים את המצוד.

סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
בכירים פלסטינים העבירו מסרים שמטרתם להרגיע את השטח אך בצה"ל נחושים בשלב הזה לעצור את גל הפיגועים. סריקות צה"ל, הערב/דובר צה"ל
סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
מטרת צה"ל היא למנוע חיכוך של 3 גזרות במקביל: גבול לבנון, גבול רצועת עזה ויהודה ושומרון, כוח צה"ל בסריקות, הערב/דובר צה"ל

בתוך כך, הערב מקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז שמטרתה היא להקשיב לקציני המטה ומפקדי השטח ולקצר תהליכי השפעה של המטה הכללי באמצעות כוחות, משאבים ופקודות. מטרת הרמטכ"ל להביא לסיום המצוד כמה שיותר מהר על מנת לא לגרור חיכוך עם הרחוב הפלסטיני. כמוכן, למנוע חיכוך בשלוש גזרות במקביל: גבול לבנון, גבול רצועת עזה ויהודה ושומרון. בשלב זה אין גיוס מילואים והצבא מתגבר את יהודה ושומרון רק עם כוחות סדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully