וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מעצר בכירת וואווי: סין עצרה שני אזרחים קנדים

13.12.2018 / 12:23

שני פעילים בארגונים אזרחיים הפועלים במדינה נעצרו בחשד ל"פגיעה בביטחון הלאומי", אך לפי ההערכות זו נקמה של בייג'ינג על המעצר של סמנכ"לית חברת התקשורת המבוקשת להסגרה בארה"ב. סין דורשת לשחרר אותה מידית

רויטרס

שני אזרחים קנדים נעצרו בימים האחרונים בסין באשמת "פעילות חשודה המסכנת את הביטחון הלאומי של סין". זאת, בצל מעצר הבכירה בתאגיד וואווי, שמבוקשת על ידי ארצות הברית המאשימה אותה בהפרת הסנקציות על איראן. הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול כי ישקול להתערב בסוגיית המעצר של מנג וואנז'ו, סמנכ"לית החברה, אם זה יפתור את משבר הסחר בין וושינגטון ובייג'ינג.

לפי הרשויות בסין, העצורים הם מייקל קווירג, אנליסט בחברה לניהול משברים, ומייקל ספאבור, המנהל חילופי משלחות תרבות עם קוריאה הצפונית. השניים, פעילים בארגונים אזרחיים, הפרו לכאורה תקנות חדשות לגבי התנהלות של אזרחים זרים בארגוני חברה אזרחית הפועלים בסין.

בקנדה נזהרו שלא להאשים את סין בנקמה, ושרת החוץ כריסטינה פרילנד אמרה כי היא מודאגת עמוקות מהמעצרים. בנוסף לכך, עובדי השגרירות בבייג'ינג הונחו לתגבר את האבטחה במבנה.
על אף שאין הודעה רשמית כי המעצרים מהווים נקמה, מהדהדים בקנדה דבריו של עורך העיתון הסיני "גלובל טיימס" הנצי, שהזהיר בשבוע שעבר כי התגובה של סין תהיה "הרבה יותר גרועה מאשר סתם לעצור קנדי".

לקריאה נוספת בנושא
עקפה את הסנקציות על איראן: סמנכ"לית וואווי מואשמת בהונאה בארה"ב
קנדה: סמנכ"לית וואווי הסינית נעצרה לבקשת ארצות הברית

מייקל ספאבור, אזרח קנדה, בבייג'נג, סין, 2014. רויטרס
נפגש בעבר עם קים ג'ונג און. ספאבור/רויטרס

דובר משרד החוץ בבייג'נג אמר כי השניים חשודים בפגיעה בביטחון הלאומי של סין. "הזכויות החוקיות והאינטרסים של שני האזרחים הקנדים נשמרים", אמר לו קאנג בתדרוך היומי. "שני התיקים האלו נחקרים באופן נפרד". הוא אמר כי הוא לא שמע על עוד מקרים של חקירות אזרחים קנדים במדינה.

כשנשאל אם שחרורה של מנג יוביל גם לשחרור שני האזרחים הקנדים, הוא חזר על כך שמעצרה הוא טעות ושיש לשחרר אותה מידית. הוא הבהיר כי הרשויות פועלות בהתאם לחוק, וכי סין מקבלת בברכה מבקרים זרים. לדברי לו, אין להם מה לחשוש כל עוד הם מצייתים לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully