וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת הזהות של המרגל פוטין אותרה בארכיונים של מזרח גרמניה

12.12.2018 / 1:19

נשיא רוסיה היה קצין קג"ב שהוצב בדרזדן, שם עבד יחד עם השטאזי, המשטרה החשאית הידועה לשמצה של המדינה הקומוניסטית. דובר הקרמלין: לא מדובר בעניין חריג, גופי המודיעין שיתפו פעולה באותה תקופה

רויטרס

תעודת הזהות שהונפקה לפני יותר משלושה עשורים על ידי המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית לא הייתה מעוררת עניין רב, אלמלא ללא השם שהופיע עליה: ולדימיר פוטין. התעודה הונפקה ב-1986, כשפוטין היה קצין בשירותי הביון של ברית המועצות, הקג"ב, והוצב בדרזדן שבגרמניה המזרחית הקומוניסטית. היא שכבה בארכיונים מאז האיחוד של גרמניה ב-1990.

התעודה נושאת את שמו של נשיא רוסיה הנוכחי, לצד חתימתו ותמונתו בשחור-לבן. בצדה האחורי של התעודה מצויות חתימות המעידות כי נעשה בה שימוש עד לרבעון האחרון של 1989, השנה בה קרסה גרמניה המזרחית.

ידיעות נוספות מהעולם:
צרפת: שלושה הרוגים ו-12 פצועים מירי סמוך לשוק חג המולד בשטרסבורג
"ניצחון לנשיא": ביהמ"ש פסק ששחקנית הפורנו תפצה את עו"ד של טראמפ
טראמפ: אתערב בנושא מעצר בכירת וואווי אם הדבר יפתור את המשבר עם סין

כרטיס חבר של ולדימיר פוטין בשירותי המשטרה החשאית שטאזי. מערכת וואלה!
התעודה שהונפקה עבור פוטין/מערכת וואלה!

התעודה, שאותרה בארכיונים על ידי ההיסטוריון האמריקני דאגלס סלבאג', פורסמה אתמול ב"בילד" הגרמני כעדות לכך שנשיא רוסיה עבד גם עבור שירותי הביטחון המזרח גרמניים השנואים, שהיו מוכרים בשם שטאזי.

דובר הקרמלין אמר כי אין בכך משהו חריג, מאחר שגופי המודיעין שיתפו פעולה באותה תקופה. הרשות האחראית על ארכיון השטאזי פרסמה הצהרה ובה הסבר כי בימי המלחמה הקרה הונפקו גם סוכני הקג"ב שהוצבו בגרמניה המזרחית תעודות כניסה למשרדי הארגון. "זה אפשר לנציגי הקג"ב לגשת למשרדים האזוריים של המשרד לביטחון המדינה (שטאזי)", נכתב בהודעה. "זה גם מה שקרה בעניינו של פוטין שעבד אז בדרזדן". עם זאת, בהודעה צוין כי אין שום עדות לכך שפוטין עבד בשטאזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך פורום השקעות בתחום ההון של VTB במוסקבה, רוסיה 29 בנובמבר 2018. רויטרס
הוצב בדרזדן עד לנפילת החומה. פוטין/רויטרס

עם נפילת חומת ברלין, פוטין, שכיהן כקצין בדרגת רב-סרן בקג"ב, סיפר כי נופף באקדחו כדי למנוע את התנפלות ההמון הזועם שאיים לבצע ביזה במשרדי הארגון. עדי ראייה סיפרו כי פוטין נצפה אז שורף משרדים של הקג"ב, על מנת למנוע את חשיפתם. עם נפילת ברית המועצות, המשיך פוטין בשירותי הביטחון הפדרליים (FSB) עד לכניסתו לפוליטיקה ברוסיה בשלהי שנות ה-90' של המאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully