וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשלח את הילדים": בן חמש איים באולר בגן - ההורים מתנגדים לשילובו

12.12.2018 / 10:56

הורים ביישוב בעמק חפר גילו כי באמצע שנת הלימודים יצטרף לגן ילדיהם ילד בעל עבר אלים. הם פנו למועצה בבקשה להעבירו למסגרת מיוחדת, אך נתקלו בסירוב. כעת חוששים לשלוח את ילדיהם ודורשים פתרון, "לא אוכל לשלוח את הבן שלי בראש שקט"

גן ששני ילדים ברחו ממני בלי שישימו לב, פתח תקווה 12 בנובמבר 2017. אור רביד
ההורים לא ישלחו את ילדיהם. גן ילדים, אילוסטרציה/אור רביד

הורים ביישוב בת חפר התבשרו אתמול (שלישי) על ידי מועצת עמק חפר כי באמצע שנת הלימודים מצטרף ילד חדש לגן בו לומדים ילדיהם, זאת על אף שבתחילת השנה נאמר להורים כי אין מקום לילדים שאינם תושבי היישוב. מאוחר יותר התברר כי מדובר בילד בן חמש בעל עבר אלים, שהוצא מהגן בו למד ביישוב אחר לאחר שרדף אחרי ילד עם אולר ואיים עליו. הפתרון שבחרו במערכת החינוך במועצה הוא הוצאתו של הילד מהגן והעברתו לגן אחר בליווי סייעת.

כעת, ההורים חוששים ומתנגדים לכניסתו של הילד לגן וטוענים כי אם המהלך יושלם - לא ישלחו את ילדיהם ללימודים. בפנייה לסגן ראש המועצה, יריב יער, קראו ההורים להעביר את אותו הילד למסגרת מיוחדת, אך במועצה סירבו. "לא אוכל לשלוח את הבן שלי בראש שקט לגן שבו אני יודע שיש ילד שהוצא מגן אחר בגלל שהגיע עם אולר", אמר אחד ההורים בשיחה עם וואלה! NEWS. "הילדים שלנו לא צריכים להיות בסיכון. המועצה צריכה למצוא פתרון ראוי למצב שבו ילד מאובחן כאלים, ולא להעביר אותו מגן לגן מבלי לפתור את הבעיה. ליבנו עם הילד וחשוב שיהיה לו טוב, אבל לא על חשבון הילדים שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
שירה שנפצעה קשה בפיגוע התעוררה: "לא סיפרנו לה על התינוק"
הרצח במלון, העינויים ו"סכנת המוות": תושב ישראל עצור 8 חודשים ברשות
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו

האב הוסיף כי שלחו מכתב לראשת המועצה ולסגנה וקבעו פגישה בנושא שתתקיים ביום ראשון. "המצב הזה לא מקובל ואנחנו דורשים פתרון. לא נסכים לוותר". במכתבם כתבו ההורים: "האירועים שהגיעו לאוזננו נוראיים וצורמים וצר לנו שילדים וגננות בעמק חוו התנהגות שכזו. יתרה מזאת, צר לנו שאנחנו נאלצים לכתוב מכתב זה ולהעמיד את הילד במרכזה של דרמה לא לו". עוד פירטו ההורים על חוסר שביעות רצונם מהפתרון, שלדבריהם נעשה "תוך הסתרת מכלול המידע וללא עדכון איש מוועד היישוב, או מוועדת החינוך".

ההורים האשימו את המועצה בהתנהלות תוך חוסר שיתוף והפרה של חובת האמון וחובת תום הלב בהם הם מחויבים כלפי ההורים והילדים. "כניסתו של הילד לגן תפגע בהתנהלות הגן, לטעמנו נכון וגם כדאי להשאירו בסביבה המוכרת לו, בליווי הסייעת. בשולי הדברים, אנחנו המומים מהתנהגות זו ורואים בה זלזול בהורי בת חפר, שמרגישים במקרה הזה כחצר אחורית", כתבו.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר בתגובה כי "הנושא נידון על ידי ועדה בין-מקצועית שכללה את נציגי משרד החינוך, אגף החינוך והשירות הפסיכולוגי-חינוכי במועצה, תוך בחינת מכלול השיקולים הרלוונטיים. בעקבות המלצת הוועדה התקבלה ההחלטה של משרד החינוך בנושא, והיא תיושם תוך פיקוח הדוק של הצוות המקצועי, ומעורבות ישירה של משרד החינוך והמועצה. מטבע הדברים ומפאת גילו הצעיר של הקטין, לא נוכל להתייחס לנושא מעבר לכך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "עניינו של התלמיד מצוי בטיפול של כל הגורמים הרלוונטיים והנושא נבחן על כל היבטיו השונים".

  • עוד באותו נושא:
  • עמק חפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully