וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן תמיכה מחצי עולם: רוסיה שלחה מפציצים גרעיניים לוונצואלה

אחרי שנשיאה מדורו נפגש עם פוטין, שלחה מוסקבה מטס אווירי למדינה הנתונה תחת סנקציות וסובלת ממשבר קשה. לפי ההערכות, הצעד נועד להעביר מסר ולפיו קראקס אינה לבד. וושינגטון גינתה: "מפציצים במקום סיוע הומניטרי"

נשיא רוסיה פוטין ונשיא ונצואלה מדורו במוסקבה, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
השקעות של שישה מיליארד דולר. פוטין ומדורו במוסקבה, בשבוע שעבר/רויטרס

רוסיה שלחה שני מפציצים בעלי יכולת גרעינית לוונצואלה, במפגן תמיכה בנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו הנתון לסנקציות חריפות של ארצות הברית. וושינגטון גינתה את שליחת מטוסי ה-Tu-160 למדינה הדרום-אמריקנית, בעלת ברית קרובה של מוסקבה.

שני המפציצים, שבהם השתמשה רוסיה בסוריה, עברו מרחק של יותר מעשרת אלפים ק"מ ונחתו אתמול (שני) בנמל התעופה סימון בוליבר הסמוך לקראקס. אל המפציצים הצטרפו כלי טיס נוספים, שישתתפו בתרגיל של שני הצבאות.

שר ההגנה של ונצואלה, ולדימיר פדרינו לופס, אמר כי אין מדובר בפרובוקציה. "אנחנו שוחרי שלום, לא מלחמה", אמר שר ההגנה, לפי רשת השידור הממלכתית במדינה. שגריר רוסיה במדינה, ולדימיר זמסקי, אמר כי שליחת המפציצים משקפת שיתוף פעולה "פורה ביותר" שפותח תחת שלטונו של השליט הקודם הוגו צ'אבס.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב מכחישה: לא מעורבים בניסיון החיסול של נשיא ונצואלה

יורשו של צאב'ס, מדורו, נפגש בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. הוא סיכם עמו על שורת השקעות בסכום של כשישה מיליארד דולר בכלכלה הקורסת של ונצואלה, שחווה משבר הומניטרי חריף. הנשיא, שמבודד על ידי המערב ועל ידי חלק משכנותיו ביבשת, מאשים את ארצות הברית ב"מלחמה כלכלית" נגד ארצו ובתמיכה בניסיון הפיכה נגדו.

לפי ההערכות, הצעד של פוטין נועד להראות לארצות הברית שוונצואלה אינה לבדה בזירה הבינלאומית ושהיא זוכה לתמיכה צבאית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהטיל סנקציות אישיות על מדורו, אמר בשנה שעברה כי הוא לא שולל פתרון צבאי בוונצואלה. מוקדם יותר החודש אמר שר ההגנה שלו ג'יימס מאטיס כי נשיא ונצואלה הוא רודן שיצטרך "לעזוב בסופו של דבר".

הרולד טרינקונס, מומחה לוונצואלה מאוניברסיטת סטנפורד, אמר לגרדיאן כי היה זה ככל הנראה מסר לארצות הברית בזמן שהמתיחות שלה עם רוסיה וונצואלה מחריפה. טראמפ ביטל פגישה מתוכננת עם פוטין בפסגת G20 בסוף החודש שעבר בשל התקרית הימית לחופי חצי האי קרים עם אוקראינה, ווושינגטון הציבה למוסקבה אולטימטום של 60 יום - אחרת היא תפרוש מהסכם בקרת נשק גרעיני שנחתם לקראת סוף המלחמה הקרה.

הפנטגון אמר כי המהלך של רוסיה אינו ראוי בשל "הטרגדיה" ההומניטרית שמתחוללת בוונצואלה, שממנה נמלטו מיליוני אזרחים בשנים האחרונות. "בניגוד אלינו, גישתה של רוסיה לאסון היא לשלוח מפציצים במקום סיוע הומניטרי", אמר דובר הפנטגון רוברט מנינג.

עוד באותו נושא

פחות 11 ק"ג בשנה: תושבי ונצואלה רעבים - ומאבדים ממשקלם

לכתבה המלאה

פומפאו מגנה את שליחת המפציצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully