וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות 11 ק"ג בשנה: תושבי ונצואלה רעבים - ומאבדים ממשקלם

22.2.2018 / 20:23

דוח נוקב של שלוש אוניברסיטאות במדינה העלה את השלכות המשבר הכלכלי החריף, שהותיר כ-90% מהאזרחים מתחת לקו העוני. כשני שלישים מהם סיפרו כי הם הולכים לישון רעבים מאחר שאין להם כסף

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הרוגים ביום הבחירות בוונצואלה, בחודש יולי האחרון)

תושבי ונצואלה איבדו ממשקלם 11 ק"ג בממוצע בשנה שעברה וכ-90% מהם חיים בעוני - כך עולה מדוח חדש שעקב אחרי ההשלכות של המשבר הכלכלי החריף ושל המחסור במזון. הסקר השנתי, שפורסם אתמול (רביעי) על ידי שלוש אוניברסיטאות, הוא אחד הדוחות המשמעותיים ביותר ביחס למצב במדינה בשל המחסור בנתונים מצד המדינה. הוא מראה על עלייה קבועה ברמות העוני והרעב בשנים האחרונות.

לפי הסקר, יותר מ-60% מהנשאלים סיפרו כי הם קמו רעבים במהלך שלושת החודשים האחרונים מאחר שלא היה להם מספיק כסף כדי לרכוש מזון. עוד עלה כי רבע מהאוכלוסייה ניזונה משתי ארוחות ומטה ביום. זאת לצד מחסור בוויטמינים ובחלבון, ובזמן שהממשל מטיל מגבלות על יבוא מזון, האינפלציה נוגסת במשכורות ואנשים עומדים בתור במשך שעות כדי לרכוש מוצרים בסיסיים. בשנה שעברה העלה דוח האוניברסיטאות כי התושבים איבדו שמונה ק"ג בממוצע ב-2016.

עוד ידיעות בנושא
סופו של מורד: השוטר שגנב מסוק נהרג בלחימה בפאתי בירת ונצואלה

אישה בבית חולים בקראקס, בירת ונצואלה, פברואר 2018. רויטרס
ונצואלה קורסת. אישה בבית חולים בקראקס/רויטרס

הדוח מתבסס על עשרות חוקרים, שסקרו 6,168 תושבים בני 20 עד 65 מתוך 30 מיליון תושבי המדינה הדרום אמריקנית. הכלכלה של המדינה הסוציאליסטית קרסה בשנים האחרונות בשל הצניחה במחירי הנפט, שאפשרו למנהיג הקודם הוגו צ'אבז לבסס כלכלת רווחה. הקריסה הכלכלית מלווה את משטרו של הנשיא הנוכחי ניקולס מדורו, שמאשים את ארצות הברית ואת האופוזיציה ב"מלחמה כלכלית" נגדו.

הממשלה לא פרסמה מידע על שיעור העוני מאז המחצית הראשונה של 2015, אז, לפי המכון הלאומי לסטטיסטיקה, הוא היה 33%. הממשלה לא הגיבה על המחקר, אך תומכיה לעתים מאשימים את אנשי האקדמיה בהגזמה עם הנתונים ובכך שהם מתיישרים עם האופוזיציה.

  • עוד באותו נושא:
  • ונצואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully