וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן הרחיבה את ניסויי הטילים שלה בניגוד להסכם הגרעין

בעיתון הגרמני די ולט דווח כי סוכנויות ביון מערביות הבחינו בעלייה משמעותית במספר השיגורים שעשתה טהראן, חלקם בטילים המסוגלים להגיע לאירופה. בעוד ב-2017 נרשמו רק חמישה ניסויים, השנה היא כבר שיגרה 12, בהם גם טילים לטווח בינוני

רויטרס

איראן הרחיבה את ניסויי הטילים שלה השנה, כולל בכאלו המסוגלים להגיע לאירופה - כך דווח היום (ראשון) בעיתון הגרמני די ולט על פי מסמכים של סוכנויות ביון מערביות. לפי ההערכות, ייתכן שכך הפרה טהראן את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שאשררה את הסכם הגרעין, אם כי טהראן מכחישה זאת וטוענת כי תכנית הטילים שלה היא למטרות הגנתיות בלבד.

לאורך השנה, גילו סוכנויות הביון המערביות, שיגרה טהראן שבעה טילים לטווח בינוני. בנוסף לכך, היא שיגרה לפחות חמישה טילים לטווח קצר וטילי שיוט, שהשימוש בהם עשוי להפר את התחייבויותיה בהסכם, שממנו פרשה ארצות הברית במאי. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דורש לכלול את סוגיית הטילים ומעורבותה של איראן בסכסוכים באזור, אולם טהראן דוחה זאת על הסף בשלב זה. היא גם מכחישה כי לטילים יש יכולת לשאת ראשי קרב גרעיניים, כפי שחוששים במערב.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
עקפה את הסנקציות על איראן: סמנכ"לית וואווי מואשמת בהונאה בארה"ב
הרוג ושני פצועים בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב במועצה האזורית אשכול
רוחאני: אם איראן תהיה חלשה - במערב יהיה מבול של פליטים וטרור

טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
שיגור טיל במהלך תרגיל של צבא איראן, בחודש שעבר/AP, אי-פי

שניים מבין השיגורים השנה היו נגד מטרות דאעש בסוריה, אבל גם שימוש בטילים למטרות מבצעיות יכול להיות חלק מניסוי ולפיתוח נוסף. הטילים לטווח בינוני - טיל השיוט קיאם-1 והטיל הבליסטי חורמשהר - יכולים להגיע לדרום-מזרח אירופה.

בשנה שעברה ערכה איראן רק ארבעה ניסויים בטילים לטווח בינוני ואחד לטווח קצר. העלייה במספר הניסויים היא ככל הנראה המקור לדאגה שהודגשה לאחרונה גם על ידי גרמניה עצמה וגם על ידי הקהילה הבינלאומית. גרמניה, החתומה יחד עם בריטניה ועם צרפת על ההסכם ומנסה להצילו חרף פרישת ארצות הברית, גינתה ביום שלישי ניסוי שקיימה איראן ונחשף על ידי שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ביום שבת שעבר.

(עדכון ראשון 15:55)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully