וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: אם איראן תהיה חלשה - במערב יהיה מבול של פליטים וטרור

8.12.2018 / 10:19

נשיא איראן הזהיר כי הסנקציות של ארה"ב עלולות לפגוע ביכולתה של טהראן להיאבק בסחר בסמים ובטרור. "אלו שהטילו את העיצומים לא יהיו בטוחים מפני שיטפון של מבקשי מקלט, סמים ופצצות"

רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר היום (שבת) מפני "שיטפון" של סמים, פליטים ופיגועים במערב אם הסנקציות שהטילה ארצות הברית יחלישו את יכולתה להכיל את הסכנות האלו.

"אני מזהיר את אלו שהטילו סנקציות - אם היכולת של איראן להיאבק בסחר בסמים ובטרור תושפע מכך, אתם לא תהיו בטוחים משיטפון של סמים, מבקשי מקלט, פצצות וטרור", אמר בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה. הוא גם כינה את הסנקציות האמריקניות, שהוטלו מחדש בנובמבר ובאוגוסט בשל פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין, "טרור כלכלי".

המאבק בסחר בסמים הוא אתגר מרכזי עבור איראן, שגובלת באפגניסטן - יצרנית האופיום הגדולה ביותר בעולם - ובפקיסטן, המשמשת נתיב הברחה מרכזי. דוח של האו"ם מ-2014 הראה כי ב-2012 שני שלישים מכלל סיכולי משלוחי האופיום ורבע מכלל סיכולי משלוחי ההירואין בעולם היו באיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
איטליה: שישה נרמסו למוות בזמן מנוסה המונית ממועדון
"טיפש כמו סלע": המתקפה של טראמפ על שר החוץ לשעבר
עקפה את הסנקציות על איראן: סמנכ"לית וואוי מואשמת בהונאה בארה"ב

נשיא איראן חסן רוחאני בנאום בעיר שערוד, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
רוחאני בנאום בעיר שערוד, שלישי/רויטרס

במקביל, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי ארצות הברית מוכרת יותר נשק למזרח התיכון מאשר הוא צריך, ובשל זאת היא הופכת את האזור ל"חבית נפץ". לדבריו, "זה מצביע על המדיניות המסוכנת מאוד של האמריקנים". בין יבואניות הנשק המרכזיות היא ערב הסעודית, יריבתה האזורית של איראן.

ארצות הברית מנסה לבודד את איראן במטרה לפתוח במשא ומתן על הסכם חדש, שיכלול גם את תכנית הטילים ואת מעורבותה של טהראן בסכסוכים במזרח התיכון. בשלב זה, הרפובליקה האסלאמית דוחה זאת על הסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully