וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שהרגה אדם ששידל אותה לזנות תוכל להשתחרר רק אחרי 50 שנה

סינטויה בראון הייתה בת 16 כשירתה למוות בגבר שניצל אותה מינית, אך העליון של טנסי קבע כי עליה לרצות לפחות חמישה עשורים מאחורי הסורגים בטרם תהיה רשאית לשחרור מוקדם. כוכבות בידור קוראות לתת לה חנינה

סינטויה בראון, שהורשעה ברצח אדם ששידל אותה לזנות, בשימוע על מתן חנינה, טנסי, ארה"ב, מאי 2018. AP
הורשעה ברצח ב-2004. בראון בשימוע במאי/AP

אישה בת 30, שלפני 14 שנה הרגה אדם ששידל אותה לזנות, תיאלץ לרצות לפחות 51 שנות מאסר לפני שתוכל להשתחרר מהכלא - כך קבע בית המשפט העליון של טנסי, בהחלטה מעוררת מחלוקת שעוררה ביקורת בארצות הברית.

בית המשפט קבע ביום חמישי כי אסירים כמו סינטויה בראון, שהורשעו ברצח אחרי 1 ביולי 1995 ונשלחו למאסר עולם, אינם יכולים להשתחרר לפני שריצו יותר מחמישה עשורים מאחורי הסורגים. חמשת השופטים קיבלו את ההחלטה פה אחד נגד בראון, שהורשעה ברצח גבר בן 43 ב-2004 אחרי שהוא לקח אותה לביתו בשביל לקיים יחסי מין. היא אמרה כי היא הרגה אותו מחשש לחייה.

הפסיקה הייתה בתגובה לעתירה של בראון שטענה כי המשפט שלה אינו חוקתי, אחרי שציטטה עמדה של בית המשפט העליון בארצות הברית מ-2012 שלפיה עונשי מאסר עולם ללא חנינה המוטלים על עבריינים קטינים מנוגדים לחוקה.

עוד ידיעות מהעולם
יצאה מהאפלה: בתו של פוטין בריאיון נדיר בטלוויזיה
"המשטרה כבר לא נאמנה למקרון": כך מלבה התקשורת הרוסית את המחאה בצרפת

קים קרדשיאן קוראת לשחרורה של בראון

בית המשפט העליון של טנסי הסביר כי לפי החוק, מאסר עולם הוא עונש קבוע של 60 שנה. עם זאת, ניתן להפחיתו ב-15%, או בתשע שנים, אם האסיר מתנהג בצורה טובה או משתתף בתכניות חינוך או הכשרה בכלא. בית משפט מחוזי דחה את העתירה של בראון קודם לכן, בטענה שהעונש שנגזר עליה הוא אינו מאסר עולם ללא חנינה, אלא רק מאסר עולם. התיק עכשיו נבחן על ידי בית המשפט הפדרלי השישי לערעורים ,שביקש מבית המשפט העליון של טנסי לחלוק עמו את עמדותיו.

המקרה של בראון תפס את תשומת הלב של בכירי עולם הבידור בארצות הברית, כמו ריהאנה וקים קרדשיאן, שקוראות להעניק לה חנינה. הסיפור שלה התפשט ברשתות החברתיות תחת ההאשטג לשחרר את סינטויה בראון FreeCyntoiaBrown#.

בראון אמרה במשפטה כי היא שודלה לזנות אחרי ילדות קשה. לדבריה, הקורבן שלה, ג'וני מיצ'ל אלן, שידל אותה למין והסיע אותה לביתו. שם, סיפרה, היא ראתה אקדח בחדרו של אלן. היא התנגדה אליו עד שהיא ראתה אותו מושיט יד מתחת למיטה, ולכן סברה שהוא הולך להרוג אותה. לדבריה, בשלב זה היא שלפה אקדח מהתיק שלה וירתה בו למוות.

היא נשפטה כבגירה והתובעים במשפט טענו כי היא הרגה אותו במטרה לשדוד אותו, ולא מתוך הגנה עצמית. בשימוע שהתקיים במאי, ועדת השחרורים של טנסי הייתה חלוקה בהמלצתה למושל המדינה לגבי מתן חנינה לבראון. שניים מתוך ששת החברים תמכו בכך, שניים התנגדו והשניים הנותרים הצביעו בעד מתן אפשרות לשחרור מוקדם אחרי 25 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully