וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI לשעבר: חקירת התערבות רוסיה בבחירות התמקדה ב-4 אמריקנים

9.12.2018 / 7:40

ג'יימס קומי, שהוביל את החקירה בעת ששירת בבולשת הפדרלית, חשף בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים כי חקירת קשרי מקורבי טראמפ עם ממשלת רוסיה בעת ההתערבות בבחירות בשנת 2016 התמקדה בארבעה אזרחים אמריקנים. הוא הוסיף כי טראמפ עצמו אינו ביניהם

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי אמר הלילה (ראשון) כי חקירת קשרי מקורבי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ממשלת רוסיה בעת בחירות 2016 התמקדה בארבעה אזרחים אמריקנים. קומי, מי שהוביל את החקירה בעת ששירת בבולשת הפדרלית, חשף את הדברים בוועדת המשפט של בית הנבחרים והוסיף כי טראמפ עצמו, אז מתמודד לתפקיד הנשיאות, אינו אחד מהם.

יממה אחרי שהעיד בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים בדלתיים סגורות, פרסמה הוועדה את תמליל העדות. במהלך הריאיון קומי פירט בפני חברי הוועדה בנוגע לקבלת ההחלטות שנלקחו במהלך חקירתו את פרשת המיילים המסווגים של הילרי קלינטון וכן את חקירת קשרי מקורבי דונלד טראמפ עם ממשלת רוסיה בעת התערבותה בבחירות.

כעת מוביל החוקר המיוחד רוברט מולר את חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות ונראה כי קומי ניסה להתחמק משאלות הקשורות בעניין זה, כולל אם פיטוריו על ידי הנשיא טראמפ במאי 2017 נעשו שלא באופן ישר. ועדת המשפט, הנמצאת בראשות הרפובליקנים, ראיינה את קומי כחלק מחקירתה את פעולות ה-FBI במהלך שנת 2016. שנה בה בעיצומו של מרוץ לנשיאות ה-FBI הודיע כי יבדוק את המתמודדת הילרי קלינטון בנושא טיפול לא ראוי במידע מסווג, וכן יחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות.

לקריאה נוספת בנושא:
דוח חריף נגד ראש ה-FBI לשעבר: "חקירת קלינטון חרגה מהנורמות"
פרקליטו של טראמפ: גם לו ירה בראש ה-FBI - אי אפשר להעמידו לדין

ג'יימס קומי, וועדת המשפט של בית הנבחרים, 8 דצמבר 2018. רויטרס
בשיחה עם עיתונאים לאחר התצהיר. קומי, אתמול/רויטרס

בסיום עדותו, צייץ קומי בחשבון הטוויטר שלו כי "היום לא היה חיפוש אחר האמת, אלא ניסיון נואש למצוא כל דבר שיוכל לתקוף את מוסדות המשפט המנהלים את החקירות נגד הנשיא". לדבריו, הוועדה לא גילתה דבר היום, אך תנסה פעם נוספת. "בטווח הארוך, לא יהיה שום הבדל כי עובדות הן עקשניות", הוסיף.

(עדכון ראשון: 03:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully