וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאטו שרון הובא למנוחות: "פטריוט צבעוני עם מבטא"

7.12.2018 / 18:06

מאות בני משפחה וחבריו של איש העסקים וחבר הכנסת לשעבר פלאטו שרון ליוו אותו למנוחות בבית העלמין בסביון. קרוביו סיפרו על אדם כריזמטי שאהב לעזור לכולם. "הוא תמיד במחשבות שלנו. הכול היה מיוחד אצלו ומה שבלט זאת הכריזמה"

שמואל פלאטו שרון בתוכנית בראש ובראשונה. ברני ארדוב
פלאטו שרון, 2009/ברני ארדוב

מאות בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את הפוליטיקאי ואיש העסקים שמואל פלאטו שרון, שמת הלילה בבית החולים בגיל 88, לאחר חודשים בהם היה מאושפז. הגשם ומסורת החג הכריעו ובבית העלמין בסביון לא נישאו נאומים בהלוויה של האיש שדווקא אהב שמדברים בשבחי מעשיו.

אלמלא היה חג החנוכה בו אין מספידים, הייתה נמשכת בוודאי זמן רב הלווייתו של מי שהיו לו אלפי ידידים, מכרים ומעריצים. במותו הותיר אחריו אישה - קלרה חורי בת ה-61 לה נישא ב-2015, בת - הילדה גוזלן ובן - יואב, מנישואיו לאנט פלאטו שרון.

עוד בוואלה! NEWS:
הצפות במרכז הארץ, עלייה במפלס הכנרת: גשם עז ברחבי הארץ
כרעו ברך בשורות: מעצר המוני של תלמידים שהפגינו נגד מקרון
טראמפ הכריז: התובע מימי בוש האב יחליף את סשנז

פלאטו שרון בנו ואשתו בביתם שבסביון, 16 באפריל, 1986. ראובן קסטרו
"נשארים משפחה". פלאטו שרון עם בנו יואב ואשתו אנט, 1986/ראובן קסטרו

"אני עדיין אוהבת אותו", אמרה לוואלה! NEWS אנט, מי שהייתה נשואה לשרון שנים ארוכות. "הוא תמיד במחשבות שלי, הוא האבא של הבן שלי ואנחנו נשארים משפחה. אחרי כל כך הרבה שנים יחד ברור שנשארנו משפחה גם כשנפרדנו. זה אבא, זה בן, זו אמא והכל צף אצלי היום. מה שהיה היה ואני יכולה לדבר רק על דברים טובים.".

גרושתו סיפרה כי הפעם האחרונה ששוחחו הייתה לפני שאושפז. "הוא היה בעל חבל על הזמן וגבר חבל על הזמן. אין דברים כאלה. הוא הגבר של החיים שלי. הכרתי אותו כשהייתי בת 19, אז בעצם כמעט את כל החיים עשיתי איתו. הוא הותיר לי את המתנה הכי יפה שעשינו ביחד, את הבן שלי. הכול היה מיוחד אצלו ומה שבלט זאת הכריזמה. הוא היא חכם מאוד ונחמד מאוד עם המשפחה ועם כולם", העידה.

"את אבא יזכרו כנדבן, כפי שהוא תמיד רצה שייזכרו אותו", אמר בנו יואב. "הוא היה איש שאוהב אנשים ועוזר לאנשים והרבה מזה גם עשה בסתר". לדבריו, "לי הוא ייזכר כאבא שאף אחד לא מכיר. כולם מכירים את חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים, אבל אני הכרתי אבא אהוב ואוהב וכך אני אזכור אותו. הוא היה אבא כזה שלמרות כל העומס שהיה עליו בחיים ידע ללמד לתת להעביר את דרך החיים שלו ולחנך. הוא היה אבא יוצא מן הכלל".

בנו העיד כי חייו של אביו לא היו קלים, "הוא בעיקר דאג ליהודים. עוד מילדות כשהיה צריך לברוח ולהתחבא מהנאצים ועל הדרך לגנוב לחם וביצים ממשקים על הדרך. זה בנה את האופי שלו, אופי שבגדול אומר 'אני עושה מה שאני רוצה בחיים'. בשביל אבא אין פרסום רע, הכול טוב".

עוד באותו נושא

איש העסקים וחבר הכנסת לשעבר שמואל פלאטו שרון הלך לעולמו בגיל 88

לכתבה המלאה
פלאטו שרון, 1 במאי 2008. ראובן קסטרו
חיים לא קלים. פלאטו שרון, 2008/ראובן קסטרו

הוא נולד בעוני רב בגטו של לודג', עשה את רוב שנות ילדותו ונערותו כפליט. את הונו צבר בפריז בעסקי שוק שחור, בתרגילי מע"מ ובלהטוטים עסקיים אחרים שבכולם היה גאה מאוד. לימים יספר שעד גיל 15 כבר צבר כשני מיליון פרנקים צרפתיים הכול מבלי שאמו תדע כלל במה הוא עוסק. בעזרת ההון שצבר טיפח את חיבתו לאמנויות ולפילנתרופיה.

פלאטו שרון הסתבך לא פעם עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל. באחת מהן, באיטליה, הוא נמלט ארצה מחופש בבגדי אישה, ממש כמו שכשילד הוברח אל מחוץ לפולין כשהוא מחופש לילדה. בדרך פלא כל אלו תרמו בסופו של דבר לדמותו הססגונית.

פלאטו שרון ואלון פילץ בקניון הדיזנגוף סנטר. באדיבות משפחת פילץ, באדיבות המצולמים
"שותף מצוין". פלאטו ואלון פילץ/באדיבות המצולמים, באדיבות משפחת פילץ

אלון פילץ ומשפחתו היו במשך שנים שותפיו של פלאטו שרון לעסקים, בהם קניון הדיזנגוף סנטר. "הוא היה שותף של משפחתי במשך 45 שנים - זה דבר נדיר שמדבר בעד עצמו וכבר אומר הכול עליו כאדם. הוא היה שותף מצוין והיה בינינו הרבה אמון, פרגון וכבוד הדדי", סיפר.

"הייתה לו עברית מיוחדת עם המבטא המיוחד שלו וזו הייתה שפה בפני עצמה המתובלת צרפתית ויידיש", תיאר פילץ. "הוא היה פטריוט של המדינה. לא הסכמנו על שום דבר חוץ מאשר על זה שאוהבים את המדינה. הוא היה בן אדם מאוד אכפתי, עם להט. הוא מת על המדינה וזה השתקף בכל שיחה ובכל תכנית רדיו שלו".

קניון דיזנגוף סנטר בתל אביב, ספטמבר 2016. ShutterStock
קניון דיזנגוף סנטר/ShutterStock
פלאטו שרון , 7 באוקטובר, 1984. ראובן קסטרו
פלאטו שרון, 1984/ראובן קסטרו

"היה איש צבעוני מאוד", אמרה לוואלה! NEWS אשת העסקים פנינה רוזנבלום. "אוהב ישראל מטורף וימני מטורף, מלא אנרגיות שעבד עד יומו האחרון. הייתה לו שמחת חיים והגיל לא היה משהו שהטריד אותו בכלל". רוזנבלום, אף היא חברת כנסת לשעבר, הוסיפה כי "הוא אהב מאוד לבוא לכנסת. בפתיחת מושב החורף לא ראיתי אותו וזה היה נדיר, אז כנראה כבר לא הרגיש טוב".

עוד הוסיפה רוזנבלום כי "הוא הגיע לתודעה הישראלית במין בום כזה. היו שהתייחסו אליו בתור קוריוז אבל בסך הכל הוא היה איש עסקים מצליח, ממולח ולא פראייר בכלל. היה לו את דיזנגוף סנטר כאשר לי הייתה איזו חנות שם בתחילת דרכי. עד היום זה נשאר קניון מוצלח".

בקניון המוצלח הזה שכה אהב והיה כה מזוהה איתו הוא גם חווה יום אחד בחודש ספטמבר את אירוע הלב ממנו בסופו של דבר לא התאושש. הוא איבד הכרתו והובהל לבית החולים איכילוב לטיפול נמרץ, אחר כך למחלקות אחרות ובהמשך הועבר לבית החולים שיבא לשיקום. אחרי שבועות קשים לו ולמשפחתו, נקבע הלילה מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully