וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני יוניפי"ל התחייבו: נבדוק מנהרות חיזבאללה בשטח לבנון

6.12.2018 / 9:29

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! NEWS שקציני יוניפי"ל התחייבו להגיע אל פירי המנהרות בצד הלבנוני ולמלא בהתאם דוח לאו"ם, לאחר שקציני צה"ל הביעו מחאה על הפרת הריבונות. בחיזבאללה דחו את טענות ישראל: "מפעל הבטון משמש מפעל לעופות"

עריכה: טל רזניק

ראש חטיבת קשרי החוץ באגף התכנון בצה"ל, תת-אלוף ארז-מייזל, השתתף אתמול (רביעי) במפגש בראש הנקרה עם קציני יוניפי"ל וקציני צבא לבנון. המפגש נקבע מראש כדי לדון בסוגיות בין ישראל ללבנון, אך הועלו בו תכנים ומסרים בנוגע לפעילות צה"ל ביומיים האחרונים לאיתור מנהרות בגבול לבנון סמוך לזרעית ומדרום לכפר כילא, במסגרת מבצע "מגן צפוני".

במהלך המפגש, קציני צה"ל העבירו מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי חיזבאללה. לאחר מכן, הגיעו קציני יוניפי"ל אל מרחב המנהרה בצד הישראלי כדי להתרשם מהאיום ומהפעילות ההנדסית הישראלית להשמדת המנהרות.

לקריאה נוספת בנושא:
"אם תפעלו בשטחנו - המצב ישתנה": בכיר בלבנון מאיים על ישראל
נתניהו: רב הנסתר על הגלוי; המבצע - חלק קטן מהתמונה הכוללת
מבצע בלבנון במקום לחימה בעזה: כך התקבלה ההחלטה על "מגן צפוני"

גשם בשמי בני ברק 6 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מפגש עם קציני יוניפי"ל בישראל באזור המנהרה שנחשפה, אמש/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! NEWS כי קציני יוניפי"ל התחייבו להגיע אל פירי המנהרות בצד הלבנוני ולמלא בהתאם דוח לאו"ם. הגורם הסביר שקיימת חשיבות גדולה מאוד להתחייבות של יוניפי"ל לא רק כדי להרחיב את לגיטימיות הפעולה הישראלית בגבול לבנון, אלא גם על מנת ללמוד על הנעשה בצד הלבנוני ולהעצים את המבוכה של חיזבאללה, ששמר בסוד את פרויקט המנהרות והשקיע בו משאבים רבים בשנים האחרונות.

מנגד, גורמים בחיזבאללה דחו בפני גורמי יוניפי"ל את טענות ישראל וציינו כי המפעל אותו תיארו גורמים בצה"ל כמפעל לבטון ובלוקים שבחסותו נבנתה המנהרה הוא מפעל לעופות. למרות הכחשות גורמי חיזבאללה, לקציני יוניפי"ל טרם ניתן האישור האפשרות לבקר במפעל.

עוד באותו נושא

צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות של חיזבאללה בגבול לבנון

לכתבה המלאה
מפגש קציני יוניפיל בישראל באזור המנהרה שנחשפה. מערכת וואלה
מפגש קציני יוניפיל בישראל באזור המנהרה שנחשפה/מערכת וואלה

בתוך כך, בשנה האחרונה הוביל פיקוד הצפון יחד עם משרד הביטחון סדרת ניסויים ובדיקות לבחינת יעילות השיטות ההנדסיות לאיתור המנהרות והשמדתן. כבר בראשית התהליך, הסביר אמש קצין בכיר בפיקוד הצפון, היה ברור שלא ניתן להעתיק את היכולות ההנדסיות מאזור רצועת עזה לגבול לבנון בשל סוג שונה של קרקע, אך לבסוף נמצאו השיטה והכלים היעילים.

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
עבודות הנדסיות בגבול, שלישי/רויטרס

במסגרת הניסויים, המליצו המפקדים לבחון אפשרות של מעבר לשטח הלבנוני כדי לטפל ביתר יעילות בכל תשתית המנהרה ולהשמידה באופן שחיזבאללה לא יכול לשקם אותה. הרעיון נפסל ולא הועלה יותר בדיונים המקצועיים שקדמו למבצע "מגן צפוני". לדברי הקצין הבכיר, ייתכן מאוד שהפעולה הייתה מגבירה את ההרתעה, אך לפי גורמי המודיעין היא הייתה מדרדרת את האזור למלחמה עם חיזבאללה. בהתאם לכך, הוחלט לדרוש מיוניפי"ל להגיע אל פתחי המנהרות בצד הלבנוני כדי לוודא שהן מנוטרלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully