וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם בפשיעה ופעל במגזר הבדואי: דרכו של ניצב כהן לממלא מקום המפכ"ל

5.12.2018 / 23:48

בכירים במשטרה העריכו כי ניצב מוטי כהן, שנכנס לתפקיד מ"מ המפכ"ל עשוי לזכות במינוי הקבע. במהלך כהונתו כמפקד מחוז הדרום נאבק בפושעים וחיזק את הקשר בין הבדואים לתושבי הנגב. מקורביו טוענים כי אינו אדם מוחצן, "מעדיף את העשייה ולתת את הקרדיט לשוטריו"

עריכה: טל רזניק

ניצב מוטי כהן, נכנס השבוע לתפקיד ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ועזב את תפקידו כמפקד מחוז הדרום. בכירים מעריכים כי לאחר הסרת מועמדותו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד המפכ"ל, ייתכן כי כהן הוא המועמד המוביל. במהלך כהונתו בפיקוד הדרום ניסה להטמיע בפקודיו כמה עקרונות מנחים, בהם החזרת תחושת הביטחון של התושבים והחזרת האמון במשטרה בקרב הציבור. מנתוני המשטרה עולה כי סיכויו של עבריין להיתפס תחת פיקודו של כהן היו גבוהים משמעותית לעומת שאר הארץ - 23% במחוז הדרום, מול 17.6% ברמה הארצית.

כמה אירועים מרכזיים חלו בתקופתו כמפקד המחוז הדרומי - מאסון נחל צפית בו נספו עשרת חניכי המכינה, ועד פענוח רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס. בתפיסתו, שם דגש על עבירות במגזר הבדואי, הצליח להפחית את אירועי הירי בחתונות בצורה דרמטית ופתח נקודות ותחנות משטרה במגזר לחיזוק הקשר בינם לבין תושבי הנגב. כמו כן, פעל להפחתת מקרי הניידות המאחרות להגיע לאירועים. פקודיו מספרים כי הצליח להטמיע אמצעי מודיעין וטכנולוגיה מתקדמים, הן בשוטרים והן במחוז כולו.

לקריאה נוספת בנושא
הערכה במשטרה: המועמד המוביל למפכ"ל - ממלא המקום ניצב מוטי כהן
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל
החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג

ניצב מוטי כהן. ויקיפדיה, .
המועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל. כהן/., ויקיפדיה
ניצב דוד ביתן  01/02/2018. ראובן קסטרו
מועמד נוסף לתפקיד. ביתן/ראובן קסטרו

לפני כשבוע הגיש קצין במחוז עתירה לבג"ץ נגד מינוי כהן לממלא מקום המפכ"ל, ובה טען כי מינה מקורבים לתפקידים בכירים. בג"ץ דחה את העתירה על הסף. מקורביו של כהן טוענים כי אינו אדם מוחצן ואינו נוהג לדבר לתקשורת, "מעטות הפעמים שדיבר בתקשורת. הוא מעדיף את העשייה ולתת את הקרדיט לשוטריו".

מועמד נוסף לתפקיד המפכ"ל הוא מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, שאת רוב שירותו במשטרה עשה במחוז הדרומי. הוא שימש כמפקד משטרת אשקלון, מפקד מרחב לכיש בתקופת ההתנתקות, ומילא תפקיד באגף המבצעים. לאחר מכן שימש כמפקד המחוז הדרומי של המשטרה ובשנה וחצי האחרונות פיקד על משטרת מחוז תל אביב. ביתן תושב אופקים, נחשב לקצין מוערך מאוד במשטרה. הוא בן 59 ואב לשישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully