וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציבה אולטימטום לרוסיה; פוטין: נגיב אם תפרוש מהסכם הגרעין

5.12.2018 / 12:43

וושינגטון הציבה אולטימטום של 60 יום למוסקבה, שאותה היא מאשימה בהפרת אמנה שנחתמה בשלהי המלחמה הקרה להגבלת פיתוח טילים גרעיניים לטווח בינוני. הנשיא מזהיר כי יפתח טילים כאלו אם ארה"ב תעשה זאת

רויטרס

רוסיה האשימה היום (רביעי) את ארצות הברית בעיוות העובדות על מנת להצדיק את פרישתה מהסכם לבקרת נשק גרעיני. אתמול הציבה וושינגטון למוסקבה אולטימטום של 60 ימים כדי להבהיר את הפרותיה לכאורה של ההסכם שנחתם ב1987 להגבלת פיתוח טילים גרעיניים לטווח בינוני (INF), אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הודיע עוד באוקטובר על פרישתו מההסכם שנחתם לקראת תום המלחמה הקרה.

כשנשאל לגבי האולטימטום, דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי ההצהרות של ארצות הברית ושל נאט"ו מלבות את המתיחות. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רצה לקיים פגישה על כך עם נשיא ארצות הברית בפסגת ארגון ה-G20 שהתקיימה בסוף השבוע בארגנטינה. עם זאת, הפגישה המתוכננת בוטלה על ידי טראמפ בשל המשבר עם אוקראינה והשתלטות רוסיה על שלושה כלי שיט שלה בחודש שעבר. פוטין אמר כי הוא מעוניין להיפגש עם טראמפ בקרוב, והוסיף כי הוא לא מציב תנאים מקדימים לכך.

פוטין הזהיר כי מוסקבה תיאלץ להגיב אם וושינגטון אכן תפרוש מההסכם. "נראה שהשותפים האמריקנים שלנו סבורים כי המצב השתנה עד כדי כך שארצות הברית חייבת להחזיק גם היא בכלי נשק כזה. מה התשובה שלנו? זה פשוט: במקרה כזה, אנחנו גם נעשה זאת", אמר פוטין בדברים ששודרו בטלוויזיה.

לקריאה נוספת על הנושא
מקרון לטראמפ: הסכם הגרעין עם רוסיה חיוני לביטחון אירופה
רוסיה מזהירה: הפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין עמנו מסוכנת

פסגת ארה"ב-רוסיה - טראמפ: יש חשיבות להפעיל לחץ על איראן, פוטין: נעשה צעד לקראת יצירת שלום יציב. רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי, יולי/רויטרס

טראמפ טוען כי רוסיה מפרה את ההסכם "לאורך שנים'' בשל פיתוח מערכות שיגור טילים קרקעיות, בניגוד לאמנת ה-INF שנחתמה בין ממשלו של הנשיא רונלד רייגן לבין מנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב להגבלת פיתוח טילים לטווח בין 500 ל-5,000 ק"מ. הטילים, מסוג "נובטור" 9M729, יאפשרו לה לתקוף באירופה באמצעות נשק גרעיני בתוך זמן קצר, אולם מוסקבה מתעקשת כי היא אינה מפרה את האמנה אם כי היא מספקת מעט מאוד מידע לגבי הטילים החדשים.

ב-2014 האשים הנשיא ברק אובמה את רוסיה בהפרת ההסכם אחרי שהיא שיגרה טיל שיוט במסגרת ניסוי. הוא בחר שלא לפרוש מהINF- בעקבות לחץ ממנהיגי אירופה, שהזהירו כי צעד כזה יוביל לחידוש מרוץ החימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully