וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שהצטרף לצוות של נתניהו: "אמנע כל חשש לניגוד עניינים"

5.12.2018 / 12:06

עודד מודריק, שעומד בראש ההרכב שדן במתלוננת שטענה כי הוטרדה מינית על ידי ניצב ריטמן, אמר כי יפסיק "כל מה שעלול להיות בו מראית עין של ניגוד עניינים". בתגובה לשאלת וואלה! NEWS אם בכוונתו לפרוש מההרכב השיב: "גם זה ייבדק"

בזק

השופט בדימוס עודד מודריק, שהצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) כי יפסיק כל פעילות שעשויה להעלות חשש לניגוד עניינים. מודריק, שדיבר בכנס שיועד ליועצים משפטיים בחברות פרטיות, פנה בתחילת דבריו לעיתונאים שנכחו בקהל. "נכון, הצטרפתי לצוות שמטפל בענייני החקירות של ראש הממשלה", אמר. "הצירוף הוא במעמד של יועץ, לא אייצג בבתי המשפט, אלא אתן חוות דעת לצוות, ואם יהיה צורך להציגן לגורמים אחרים - אז נשקול מה לעשות".

עוד אמר מודריק כי "בשלב הזה אין לי שום מידע שאני יכול למסור. גם אם הייתי נבחן בפוליגרף תעסוקתי על זה הייתי עובר אותו. הדבר השלישי - בימים אלו אני בודק את כל הפעילויות שלי, וכשופט בדימוס יש לי הרבה כאלה, וכל מה שעלול להיות בו מראית עין של ניגוד עניינים, אני מפסיק אותו".

השופט ד"ר עודד מודריק, משפטו של הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. דרור עינב
"מפסיק כל מה שעלול להיות בו מראית עין של ניגוד עניינים". מודריק, מאי 2015/דרור עינב

דבריו של מודריק היום נאמרו בכנס של משרד עורכי הדין AYR בשיתוף ACC, איגוד היועצים המשפטיים הישראלי. הוא עומד בראש ההרכב בבית הדין המשמעתי של המשטרה שדן ביחסים ביו תנ"צ גיא ניר ו-צ', הקצינה שטענה כי הוטרדה מינית על ידי ראש להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן. השניים, מנגד, טוענים כי צמרת המשטרה רודפת אותם. לדברי ניר, הוא מחזיק בראיות לכך שראש אגף החקירות לשעבר, ניצב מני יצחקי, פעל כדי לסכל את מינויו של גל הירש למפכ"ל. בתגובה לשאלת וואלה! NEWS, אם בכוונתו לפרוש מהרכב בית הדין המשמעתי, השיב מודריק: "גם זה ייבדק".

בעבר עלתה הטענה כי נתניהו הוא שעומד מאחורי התלונות נגד ריטמן ברקע החקירות המתנהלות נגדו. בין היתר התעוררה סערה אחרי ראיון ב"עובדה" עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שרמז כי חוקרים פרטיים נשלחו מסביבתו של נתניהו נגד חוקרי המשטרה והוסיף בנוגע לפרשת ריטמן: "אני חושש שמה שנטען על ידי הקצינה איננו נכון. אחריותי גם לא לאפשר לקציני המשטרה להיות מרמס".

הדברים עוררו סערה ונתניהו הגיב אליהם בחריפות ואמר כי מדובר ב"רמיזה הזויה ושקרית". בשבוע שעבר, אחרי פרסום המלצות המשטרה בחקירת תיק 4000, התייחס אליהן פעם נוספת בנאום שנשא בכפר המכביה: "ראשי המערכת טענו בעזות מצח בלתי רגילה שאני שלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה ורעייתי שלחה את צ' להתלונן על הטרדה מינית נגד ראש היחידה החוקרת. איזו טענות הזויות". האו גם ציין בנאומו את "התופעה המכוערת של סיכול מועמדים, כמו שעשו לגל הירש".

עוד באותו נושא

לקראת הכרעה בתיק 4000: נתניהו מחזק את צוות ההגנה

לכתבה המלאה
ניצב רוני ריטמן. ראובן קסטרו
בעבר עלתה הטענה כי נתניהו עומד מאחורי המתלוננת נגדו. ריטמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully