וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל ברק, אולמרט - ואבנר נתניהו: משרד רה"מ הגדיל את תקציב האבטחה ב-6 מיליון שקלים

5.12.2018 / 10:20

פרסום ראשון: אגף הביטחון במשרד רהמ ביקש לאחרונה תוספת תקציב כדי לכסות את הוצאות האבטחה של ראשי הממשלה לשעבר ושל מאבטחי בנו של ראש הממשלה שליוו אותו בטיול השחרור שלו. ביולי הוחלט לחדש את האבטחה על ברק ואולמרט, לאחר שפורסמו איומים איראניים על חייהם

ברק: "קומץ זעיר מתמרן מנהיג חלש, לחוץ ולחיץ"; הליכוד: עוד ניסיון לקושש כותרות. אבי כהן
איומים מכיוון איראן. ברק/אבי כהן

משרד ראש הממשלה אישר לאחרונה תוספת של כשישה מיליון שקלים לתקציב אבטחת האישים של המשרד, לצורך מימון הוצאות האבטחה של ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט - כך נודע לוואלה! NEWS. בנוסף לכך, התוספת תשמש למימון המאבטחים שמלווים את בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, ששהה השנה בטיול אחרי שחרור בחו"ל.

ביולי האחרון החליטה ועדת שרים לענייני השב"כ, בראשות ישראל כץ, להחזיר את האבטחה הצמודה לברק ולאולמרט, זאת בעקבות איומים של גורמים איראניים על ביטחונם ושלומם. במקביל, אבנר נתניהו נסע בדצמבר אשתקד לטיול שחרור בן כמה חודשים באוסטרליה וניו זילנד, בו הוא עדיין נמצא, מלווה במאבטחים צמודים. בעקבות השינויים בתוכנית העבודה ובעלויות האבטחה, אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה הגיש בקשה להרחבת ההתקשרות עם חברת מודיעין אזרחי, שאחראית על אבטחתם של בכירים לשעבר ועל ילדיהם של ראש הממשלה, בסכום של כשישה מיליון שקלים מעבר למתוכנן. בחודש שעבר אישרה ועדת המכרזים במשרד ראש הממשלה את הבקשה.

עוד בוואלה! NEWS:
עברו מלחמות עולם ומסעות בגולה: החנוכיות שמאירות כבר יותר ממאה
אחרי המחאה: נתניהו יכנס את השרים בנושא אלימות נגד נשים
סנאטורים בכירים נגד בן סלמאן: "צריך לשלם מחיר על רצח העיתונאי"

אהוד אולמרט. ניר פקין
אולמרט/ניר פקין
אבנר ויאיר נתניהו הערב באירוע הליכוד בגני התערוכה לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
ההחלטה התקבלה בהמלצת השב”כ. אבנר ויאיר נתניהו/שלומי גבאי

סידורי האבטחה של ראשי ממשלה לשעבר ושל ילדי ראש הממשלה נקבעים על ידי ועדה בראשות השופט בדימוס יוסף צ'חנובר ובאישור ועדת שרים בראשות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. הסידורים עצמם מבוצעים על ידי יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה המכונה "מגן", זאת בהתקשרות חיצונית עם חברת מודיעין אזרחי ובהנחיית השב"כ.

בעבר, ראשי ממשלה לשעבר היו זכאים לאבטחה במשך חמש עד שבע שנים ממועד פרישתם מהתפקיד, והאבטחה מאולמרט וברק כבר הוסרה בשנים האחרונות. עם זאת, ביולי האחרון, לאחר שפורסמו כוונות איראניות לפגוע בברק, ועדת השרים החליטה לחדש את האבטחה על ראשי הממשלה לשעבר ולהאריך את תוקף הזכאות לאבטחה אישית לתקופה של כ-20 שנה. השינוי התקבל בהמלצת גורמי הביטחון, מתוך שאיפה להגן על ראשי הממשלה לשעבר ועל המידע שבידיהם.

מפרוטוקול ועדת המכרזים במשרד עולה כי אבטחתו של ברק תחל רק ב-2019, אך ההיערכות אליה מתחילה כבר כעת, וכי קבלת האחריות על אבטחתם של ראשי הממשלה לשעבר "לא הייתה מתוכננת בתכנית העבודה, והיא מחייבת את הגדלת היקף ההתקשרות עם החברה". בנוסף לכך, בנוגע לבנו של ראש הממשלה אבנר, נכתב כי הוא "טס למספר חודשים לחו"ל, דבר אשר גורר עלויות אבטחה גבוהות שלא היו מתוכננות".

משרד ראש הממשלה, מאי 2015. טלי מאייר
סידורי האבטחה מבוצעים ע"י יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה המכונה “מגן”/טלי מאייר

הסוגיה מגיעה במקביל לביקורת הציבורית שעלתה בשנים האחרונות, הנוגעת לאבטחה הצמודה לה זוכים ילדיו של נתניהו. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי מדובר בהחלטות מקצועיות שמתקבלות על ידי השב"כ, וכי שני הבנים מזוהים, מוכרים ונתונים תחת איומים. אבנר נתניהו יצא בדצמבר אשתקד לטיול השחרור שלו למשך כמה חודשים, ובעבר מאבטחי יחידת "מגן" התלוו גם לאחיו הבכור, יאיר, בנסיעות ובחופשות בחו"ל. יצוין כי ההחלטה להציב אבטחה צמודה לברק ואולמרט וכן לבניו של ראש הממשלה, לא התקבלה לפי בקשתם אלא בהנחיית גורמי המקצוע בשב''כ ומשרד ראש הממשלה.

המדינה פרסמה בחודשים האחרונים מכרז חדש לאספקת שירותי אבטחת אישים, המאחד לראשונה את שירותי אבטחת המתקנים ובתי האישיות המאובטחות, עם שירותי אבטחת אישים, שעד היום היו נפרדים. מפרוטוקול הוועדה עולה, כי במכרז "חלו עיכובים בלתי צפויים", מה שמחייב את אגף הביטחון לבקש הארכה נוספת של ההתקשרות עם חברת מודיעין אזרחי, שאחראית כיום על שירותי אבטחת האישים של בכירים לשעבר וילדי ראש הממשלה.


ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "איננו מתייחסים לסידורי האבטחה, שנקבעים על ידי גורמי הביטחון המוסמכים ועל פי שיקול דעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully