וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ארבע שנים: החנוכייה העתיקה שנגנבה נמצאה בשוק הפשפשים

5.12.2018 / 8:38

במהלך שיפוץ בבית בעכו נגנבה לפני ארבע שנים החנוכייה בת ה-150 שנה. לרגל החג הלך איתמר שרוני ומשפחתו לחפש חנוכייה בשוק ביפו, ובין חפצי היודיאקה העתיקים מצאו להפתעתם את החנוכייה המיתולוגית. "זה נס החנוכה הפרטי שלנו"

תמונה של משפחת שרוני עם החנוכייה. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה!
נמצאה לאחר ארבע שנים. שרוני ומשפחתו עם החנוכייה העתיקה/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמים

"זה נס החנוכה הפרטי שלנו", אמר בהתרגשות איתמר שרוני, בכיר בהסתדרות הלאומית, לאחר שמצא במקרה את החנוכייה המשפחתית העתיקה שנגבה מבית מהוריו בעכו לפני יותר מארבע שנים.

לקראת חג החנוכה לקח שרוני את ילדיו לסיבוב בשוק הפשפשים בעיר העתיקה ביפו, יחדיו עברו בין החנויות והדוכנים של סוחרי השוק כדי לחפש חנוכייה שתשמש את המשפחה בימי החג. כאשר הגיעו לאחד הדוכנים בחלקו הצפוני של השוק, נכנסו לחנות של סוחר יהודי ותיק שמוכר חפצי יודאיקה ישנים, ובין כל תשמישי הקדושה הישנים, החלו לחפש חנוכייה בארגז גדול. "כל חנוכייה והסיפור שלה", אמר המוכר. שרוני המשיך לחפש חנוכייה מתאימה ובין כל החנוכיות זיהה משהו מוכר - החנוכייה המשפחתית בת יותר מ-150 שנים שנעלמה מבית הוריו לאחר ששיפצו את ביתם וככל הנראה נגנבה על ידי אחד הפועלים.

עוד בוואלה! NEWS
עסקו ברפואה - בלי לימודים: עשרות רופאים ורוקחים נעצרו
"היום עשינו היסטוריה": אלפים בעצרת המחאה נגד רצח נשים בתל אביב
נתניהו: רב הנסתר על הגלוי; המבצע - חלק קטן מהתמונה הכוללת

שוק הפשפשים בעיניים של  המעצבת נעמה בצלאל. בן קלמר
אותרה בין עשרות חנוכיות. שוק הפשפשים/בן קלמר

"צלצלתי להורים שלי וסיפרתי להם בשמחה על המציאה בשוק", שחזר שרוני. "ההורים שלי התרגשו מאוד, יחדיו העלנו זיכרונות מימי החנוכה בבית המשפחה. לחנוכייה הזאת יש ערך סימבולי רב עבור המשפחה, היא התגלגלה אלינו כבר לפני שלושה דורות, וכל חג שכל הילדים והנכדים היו מגיעים אל הורי לחגוג את החג היינו מדליקים אותה". שרוני הוסיף ברוח החג שזה ללא ספק "הנס הפרטי" שלהם ושבימים הקרובים הם ידליקו את החנוכייה יחד עם משפחתם ויזכרו במסע שעברה עד ששבה לשולחן החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully