וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנ"ך - אוסף של אגדות": "המכתב האלוהי" של איינשטיין מוצע למכירה

מכתב ששלח הפיזיקאי היהודי לפילוסוף הגרמני גוטקינד צפוי להימכר בניו יורק במיליון וחצי דולר. המדען המפורסם אמר כי אלוהים הוא ביטוי לחולשה האנושית. "זה כמו כל דת אחרת, גלגול אמונות תפלות", אמר על היהדות

אלברט איינשטיין. ערוץ ההיסטוריה,
אמר כי הוא מחובר ליהדות שלו. איינשטיין/ערוץ ההיסטוריה

מכתב של אלברט איינשטיין שבו הוא עוסק בסוגיות דת צפוי להימכר היום (שלישי) במכירה פומבית בניו יורק במחיר של מיליון וחצי דולר. "מכתב האלוהים", כפי שהוא מכונה, חובר ב-1954, שנה לפני מותו של הפיזיקאי היהודי. הוא כתב מכתב באורך עמוד וחצי לפילוסוף הגרמני יהודי אריך גוטקינד בתגובה לאחת מעבודותיו.

"המילה אלוהים לא אומרת כלום עבורי פרט לביטוי ותוצר של החולשה האנושית", כתב איינשטיין בגרמנית, שפת ילדותו. "התנ"ך הוא אוסף של אגדות מכובדות, אך עדיין פרימיטיביות". לדבריו, "שום פירוש, לא משנה כמה מרומז, לא יכול לשנות (עבורי) שום דבר לגבי זה".

איינשטיין גם התבדח על היהדות. "זה כמו כל דת אחרת, גלגול של אמונות תפלות פרימיטיביות. העם היהודי, שאליו אני משתייך בשמחה ושאליו אני חש קשור רוחנית, אינו זכאי מבחינתי ליותר כבוד מיתר העמים", כתב חתן פרס נובל לפיזיקה.

בית המכירות תיאר את המכתב כהצהרה חשובה בדיון שבין מדע לדת. "המכתב הכן והפרטי יוצא הדופן הזה נכתב שנה לפני מותו של איינשטיין ונותר כביטוי השלם ביותר שלו לעמדותיו הדתיות והפילוסופיות", נמסר.

לקריאה נוספת בנושא
התיאוריה לאושר של איינשטיין נמכרה ב-1.5 מיליון דולר
"הסינים מטונפים ואטומים": היומנים שחושפים את הגזענות של איינשטיין

מכתב שכתב אלברט איינשטיין על הדת ועל אלוהים, 1954. מערכת וואלה!
המכתב של איינשטיין/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully