וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תומכת במבצע של ישראל: על חיזבאללה לעצור את פרויקט המנהרות

4.12.2018 / 18:06

בולטון אמר כי על הארגון הלבנוני "להימנע מהסלמה ואלימות" וקרא לאיראן להפסיק את התוקפנות האזורית והפרובוקציות, שמהוות איום בלתי קביל על ביטחונה של ישראל והאזור". לפני ישיבת הקבינט: נתניהו מקיים התייעצות ביטחונית בקריה בת"א

מערכת וואלה!

הבית הלבן הביע היום (שלישי) תמיכה במבצע "מגן צפוני" שבו פתח צה"ל הבוקר נגד מנהרות חיזבאללה. בהודעה שפרסם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון נמסר כי ארצות הברית תומכת במאמציה של ישראל להגן על ריבונותה. בולטון קרא לחיזבאללה להפסיק את פרויקט המנהרות לתוך ישראל "ולהימנע מהסלמה ואלימות". לדבריו, "אנו קוראים לאיראן ולכל סוכניה להפסיק את התוקפנות האזורית והפרובוקציות, שמהוות איום בלתי קביל על ביטחונה של ישראל והאזור".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב. בישיבה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי צה"ל ומערכת הביטחון. בשעה 18:00 החל להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון במבצע בצפון שצפוי להימשך כשעה וחצי.

המבצע החל הבוקר אחרי פגישה שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. השניים, שנפגשו בבריסל, דנו על המאמצים לבלום את התבססות איראן מעבר לגבול ועל סוגיות ביטחונות נוספות באזור. לפי לשכת ראש הממשלה, הוא עדכן את פומפאו בכוונה לפתוח במבצע. ואמר בפגישה שיש למנוע את התוקפנות האיראנית בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים.

לקריאה נוספת על מבצע "מגן צפוני"
תיעוד מבטן האדמה - מנהרת חיזבאללה שחדרה 40 מטר לתוך שטח ישראל
צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני"; המטרה - השמדת מנהרות של חיזבאללה

מול כפר קילה דרום לבנון,  4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
עבודות של צה"ל בגבול עם לבנון, היום/ראובן קסטרו

עם שובו מבריסל, הזהיר נתניהו כי "מי שינסה לפגוע במדינת ישראל ישלם מחיר כבד". לדברי נתניהו, יש "הצלחות מבצעיות כבר בשלבים הראשונים של המבצע. אנו פועלים בנחישות ובאחריות בכל הגזרות במקביל. נמשיך בפעולות נוספות, גלויות וסמויות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון, 14:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully