וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מבטן האדמה - מנהרת חיזבאללה שחדרה 40 מטר לתוך שטח ישראל

דובר צה"ל פרסם תיעוד של מנהרה שנחשפה בגבול לבנון באזור בינת ג'בל. "בשעות אלה מבצעים לוחמים מהלכים מבצעיים והנדסיים לקראת נטרולה", נמסר. "המנהרה חצתה לשטח ישראל, אך לא היוותה איום מיידי על תושבי האזור". נתניהו: "מי שינסה לפגוע במדינה ישלם מחיר כבד"

עריכה: טל רזניק

מבצע "מגן צפוני" - כל הפרטים

- צה"ל הודיע על פתיחת מבצע להשמדת מנהרות בגבול הצפון
- הערכות: המבצע ייערך כמה שבועות
- גזרת מטולה הוכרזה כשטח סגור
- דובר צה"ל: בשלב זה פועלים בשטח ישראל

אחרי הודעת צה"ל הבוקר (שלישי) על פתיחת מבצע "מגן צפוני" לחשיפה ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה מלבנון לשטח ישראל, פרסם דובר צה"ל תמונה ממנהרה שנחשפה באזור בינת ג'בל, במרחב כפר כילא. "בשעות אלה מבצעים לוחמים מהלכים מבצעיים והנדסיים לקראת נטרולה", נמסר. "המנהרה חצתה לשטח ישראל, אך לא היוותה איום מיידי על תושבי האזור".

מפרטים על המנהרה עולה כי היא נחפרה 40 מטר לתוך שטח ישראל, מתוך בית בכפר כילא שבלבנון. היא בגובה הליכה של אדם זקוף, חפורה בסלע". דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי "יש מנהרות ארוכות יותר", מזו שנחשפה היום. אורכה הכולל של המנהרה, כולל בשטח הלבנוני, הוא מאה מטרים. עוד אמר מנליס כי סיכול המנהרה צריך להוציא אותה מכלל שימוש גם בשטח לבנון, אך כי יש שיטות לעשות את זה משטח ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני"; המטרה - השמדת מנהרות של חיזבאללה
המגן שלפני הסערה? המבצע בצפון עלול להסלים לחילופי אש עם חיזבאללה
בצל התקרית בסוריה: סרטון התעמולה החדש של חיזבאללה

איתור מנהרת טרור התקפית במרחב דרום כפר כילא, 4 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
המנהרה ההתקפית שנחשפה/דובר צה"ל

חברי הקבינט יתכנסו הערב לדיון על פרטי המבצע. שר הקבינט עודכנו במהלך הלילה על כך שהמבצע מתחיל. בישיבה היום ישמעו עדכון מראש הממשלה על פגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בבריסל והערכות מצב של צה"ל ומערכת הביטחון על תגובת חיזבאללה.

נתניהו התייחס למבצע ואמר כי "מי שינסה לפגוע במדינת ישראל ישלם מחיר כבד" וכי היו "הצלחות מבצעיות כבר בשלבים הראשונים של המבצע". בהודעתו נכתב כי בפגישתו עם פומפאו הוא עדכן את שר החוץ האמריקני על פרטי המבצע. בישראל פועלים גם בהיבט המדיני, כשמשרד החוץ הנחה את משלחת ישראל לאו"ם להגיש למזכ"ל ולנשיא התורן של מועצת הביטחון מחאה על הפעילות התוקפנית משטח לבנון.

מנהרה שאותרה בגבול הצפון, מרחב דרום הכפר כילא. דובר צה"ל
מנהרה שאותרה בגבול הצפון, מרחב דרום הכפר כילא/דובר צה"ל
רכב יוניפי"ל, כוח האו"ם בלבנון, בגבול. יוניפי"ל, מערכת וואלה!
רכב יוניפי"ל בלבנון/מערכת וואלה!, יוניפי"ל

שגרירי ישראל בעולם הונחו להסביר כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה" וכי צה"ל פועל להגנה בשטח ריבוני, וכי חפירת המנהרות היא התקפה על ריבונות ישראלי והפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בפנייה למועצת הביטחון ישראל תדרוש שיוניפי"ל - כוח האום המופקד על שמירה על הפסקת האש בגבול לבנון - יעמיק את פעילותו כדי להבטיח את יישום ההחלטות.

עוד הונחו השגרירים להדגיש את הקשר חיזבאללה-איראן, שמערערת את היציבות האזורית ומממנת את חיזבאללה עם כספים שהשתחררו עם הסרת הסנקציות בהסכם הגרעין. המנהרות של חיזבאללה, אמרו במשרד החוץ, הן דוגמה לעוצמת הארגון שממומן על ידי איראן. "חיזבאללה השתלט על לבנון ודוחף סדר יום איראני להפוך את המדינה לבסיס להתקפות על ישראל".

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה,4 בדצמבר 2018. רויטרס
העבודות בגבול הצפון, היום/רויטרס

"הפעולות פוגעות בלבנון ומאיימות להפוך את השקעות הקהילה הבינלאומית לחסרות ערך", נכתב בדף המסרים. "חיזבאללה מבצע פשע מלחמה כפול: הוא פועל באוכלוסייה האזרחית בלבנון, על מנת לפגוע באוכלוסייה אזרחית בישראל".

עוד מדגישים בירושלים את האחריות של ממשלת לבנון. "חפירת המנהרות מאשרת כי כוחות הביטחון הלבנוניים לא ממלאים את תפקידם וכי ארגון הטרור חזבאללה שולט בתשתית אזרחית לשם ביצוע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים".

הבית הלבן הביע תמיכה בפעילות צה"ל, ובהודעה שפרסם היועץ לביטחון לאומי גון בולטון נמסר כי "ארה"ב תומכת במאמצי ישראל להגן על ריבונותה ואנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את פרויקט המנהרות לישראל ולהימנע מהסלמה ואלימות. אנו קוראים לאיראן וכל סוכניה להפסיק את התוקפנות האזורית והפרובוקציות שמהוות איום בלתי קביל על ביטחון ישראל והאזור".

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה,4 בדצמבר 2018. רויטרס
העבודות בגבול הצפון, היום/רויטרס

חבר המועצה המדינית-פוליטית של חיזבאללה חסן חבאללה אמר בתגובה למבצע כי "הארגון נמצא בכוננות ובערנות תמידית, ובמעקב אחר כל מהלכי האויב בכל החזיתות", והוסיף כי "ההתנגדות מסוגלת להדוף כל מעשה תוקפנות ישראלי".

צבא לבנון הגיב גם הוא למבצע, ואמר כי "המצב בצד הלבנוני רגוע ויציב, ונמצא תחת מעקב. יחידות הצבא שלנו באזור מבצעות משימות שגרתיות לאורך הגבול בתיאום עם יוניפי"ל, כדי למנוע כל הסלמה או ערעור של היציבות באזור. הנהגת הצבא מדגישה כי הצבא ערוך לחלוטין להתמודד עם כל אירוע חריג".

צה"ל הודיע הבוקר על פתיחת המבצע שנועד לחשיפה ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה מלבנון לשטח ישראל. "בשנים האחרונות מומשה תוכנית הגנה ייחודית בגזרת הצפון הכוללת פעולות גידור, מיצוק וחישוף בכדי למנוע מהאויב לממש את יכולת ההתקפה שלו", נמסר מדובר צה"ל.

מול כפר קילה דרום לבנון,  4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
כפר קילא במבט מישראל/ראובן קסטרו

בהודעה על המבצע נכתב כי "חפירת המנהרות אשר אותרו בידי צה"ל מבעוד מועד, לפני שהיוו איום מידי על אזרחי ישראל, מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית והוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם - ובראשן החלטה 1701 - ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו".

(עדכון ראשון 12:45)

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה,4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פעולות הנדסה בגבול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully